Суров и мъчително откровен филм за жестокост и печал насред безкрайната бяла ширТейлър Шеридан може и да не е име, което сте чували често, но добре го запомнете, защото предвиждаме все по-редовно да ни се явява. Може би го познавате като сценаристът на „Сикарио“ от 2015-а. В „Дивата река“ обаче го виждаме едновременно в ролята и на режисьор, и на сценарист – комбинация, която ни кара да подхождаме откровено плахо, когато става въпрос за автори с малък опит. Но в случая резултатът е въздействащ, увлекателен, добре направен съвременен уестърн с елементи на рязко смразяващ вените трилър – в буквалния смисъл. Най-добре си вземете скиорското яке или поне допълнителен шал, защото не гарантираме, че климатикът в киносалона ще успее да компенсира чувството на студ, което ще ви прониже от екрана.Още с първите си кадри Шеридан безмилостно ни хвърля в необятния и коравосърдечен пейзаж на зимен Уайоминг – по-точно в резерват Уинд ривър. Но в тази безбрежна снежна пустош не сме сами. С нас е насеченото дишане на бягащо момиче от индиански произход, опитващо да се отдалечи от невидима за нас заплаха. С нея сме достатъчно време, за да влезем в суровата атмосфера на филма, да усетим страха и да настръхнем от усещането за обреченост.Чувството не изчезва, когато по-нататък заедно с Кори Ламбърт (Джеръми Ренър) - служител на дружеството за опазване на дивите животни в Щатите, откриваме безжизненото и посиняло тяло на същата девойка. А тази гледка връща на Кори мрачни спомени за смъртта на неговата дъщеря преди няколко години. За да разследва случая и да определи дали става въпрос за убийство, от ФБР изпращат агент Джейн Банър (Елизабет Олсън) – тя въобще не е подготвена за бръснещия студ, нито има богат професионален опит, но пък е смела и достатъчно умна, за да държи Кори наблизо и да се възползва от детективските му умения на ловец. А те ще са й от полза, защото аутопсията потвърждава съмненията за изнасилване, но не и за насилствена смърт. А няма ли убийство, ФБР няма да изпрати помощ на Джейн в разследването.Оттук започват перипетиите на Джейн, Бен (Греъм Грийн) - местният шериф, и Кори, които тръгват по пресните следи на заплетения случай. И докато дърпат нишка по нишка, режисьорът ни показва неподправените им емоциите, провокирани от всичко, което откриват по пътя си. Прави го без да се натрапва и без излишен драматизъм, а чрез тревожност и минимализъм, които те хващат за гърлото.Докато дълбаем в обстоятелствата, довели до смъртта на момичето, успяваме да надникнем и в една общност от хора, които - дали заради студа или заради изолацията, в която живеят, сякаш са загубили човешкото в себе си. Диалозите са изчистени и сведени до минимум, но всеки ти отваря врата към суровия свят на тези хора. Животът им е „тишина и сняг“ и с това малко или много се изчерпват подходящите прилагателни за него. Затворени, цинични, озлобени, забравили що е усмивка. Като че ли обезсърчаващият бял хоризонт е вцепенил емоциите им. Защото тук снегът е и приятел, и враг. Пречиства, но и погубва.Режисьорът успешно намира баланса между енергия, напрежение и скованост благодарение на безупречно подбрания каст. Всеки е на мястото си и е с ясното съзнание, че персонажът му няма да спаси света в това общество на дебнещи хищници. Най-щастливи сме да видим Ренър отново в сериозна роля. Човекът е роден за тях и е престъпление да се хаби във филми, които не му дават възможност да покаже дълбочината, на която е способен. В „Дивата река“ има и още един „невидим“ основен персонаж и това е саундтракът на Ник Кейв и Уорън Елис. Те сякаш са впрегнали суровите ветрове и дивите зверове на севера в своите инструменти, за да създадат музиката, която съпътства филма. От нея лъха горчивина, самота, смърт и отчаяние. И щом я пуснеш в себе си, тя с шепота си бавно ще те отведе към мъчително откровената развръзка. Остави й се.За домашно: Виж „Сикарио“ (2015) и „На всяка цена“ (2016) – другите два филма по сценарий на Шеридан, в които той ни захвърля в отрязък от американската действителност, лишена от блясък и мечти. Заедно с „Дивата река“ той ги обединява в своята „трилогия на пустошта“.Нели А. Калчева ... още »
Добрият актьор може да изиграе всякакви роли. Доста често те подхождат на техния собствен натюрел, но понякога образът, в който се превъплъщават, е на светлинни години от светогледа и опита, който те имат и са развили през житейския си път. Това обикновено са най-провокативните роли в кариерата им и те им носят награди. Друг път се случва техните герои да са доста по-млади или доста по стари от тях самите. Вторият случай е доста голямо предизвикателство за тях, защото освен сериозната актьорска работа, те трябва да издържат буквално на плещите си, всеки ден от снимките, няколкочасовата работа на гримьорите. Немо / Джаред Лето Това, което се чудим всъщност, е дали Джаред някога въобще ще остарее по този начин в реалния живот, тъй като сякаш той знае тайната на вечната младост. Твърди се, че той имал непоносимост към силиконовата маска, която трябвало да носи за тази роля, но публиката не се оплаква от перфектното му изпълнение. Мадам Селин / Тилда Суинтън Актрисата много майсторски се превъплъти в тази аристократична дама. Гримът ѝ е толкова перфектен, че тя е напълно неразпознаваема. Съвсем скоро Тилда Суинтън ще добави няколко години към рекорда си за най-стара роля във предстоящия филм Suspiria. На всичкото отгоре ще изиграе възрастен мъж.Бенджамин Бътън / Брад Пит Доста технология е била необходима, за да може известният актьор да изглежда толкова възрастен. Над 120 емоции и лицеви изражения са били записани и след това са конвертирани в 3D модели. В резултат на тази огромна работа, на актьора му се налагало да играе цели сцени съвсем сам. Дейзи / Кейт Бланшет Главната женска роля в същия филм, в който Брат Пита е така състарен, а именно – „Странният случай с Бенджамин Бътън“ е поверена на Кейт Бланшет. Нейният старчески образ обаче е създаден малко по-конвенционално – по-малко 3D моделиране и повече грим.Хана Шмиц / Кейт Уинслет В този филм героинята на Уинслет се състарява пред очите ни с всяка следваща сцена. Понякога тя трябвало да изтърпи по осем часа престой в гримьорната. Тези усилия не се оказват напразни, тъй като за ролята си тя печели дългоочаквания Оскар.Лора Браун / Джулиан Мур Джулиан Мур изигра впечатляващо добре тази объркана застаряваща жена. Въпреки че тя в момента е на петдесет години, сякаш тя самата напълно е престанала да старее и нейната по-стара версия може да бъде видяна само в ролите ѝ на екрана. Едгар Хувър / Леонардо ди Каприо Несъмнено е, че Леонардо ди Каприо един от най-брилянтните актьори в Холивуд. Неговото превъплъщение в ролята на най-известния и легендарен директор на ФБР Едгар Хувър е точно и безапелационно. В края на филма той е тотално неразпознаваем с всичките допълнителни атрибути по лицето му – силиконова маска, перука, сива коса и даже простетичен нос. Пеги Картър/ Хейли Атуел Може и да ви се струва странно, но актрисата е изиграла тази роля без никакъв грим. Имала е само дигитални маркери върху лицето си. В същото време е използвана кожата на възрастна дубльорка, която е компютърно насложена върху лицето на Хейли. Твърди се, че този тип технология съвсем скоро ще замени необходимостта от дълги сесии при гримьорите. От друга страна, това би ги лишило от работа. Вещицата / Хелена Бонам Картър Хелена Бонам Картър никога не се е страхувала да изглежда грозна или стара във филмите си. Единственият проблем е, че публиката започва да я възприема само в такива роли. Но в тази конкретно тя блести. Еднакво впечатляваща е и като младата и красива Дженифър, и като зловещата и плашеща вещица. Мелисандра / Карис ван Хутен Феновете на един от най-великите сериали със сигурност си спомнят началото на шести сезон, когато Мелисандра изведнъж се превърна в доста стара „чанта“. Разбира се, тази сцена не е минала без дубльор, но така или иначе лицето е на Карис ван Хутен – с тонове грим по него. Крайният резултат е шокиращ и е една от най-запомнящите се сцени в сериала. ДАС ... още »
Предстоящият анимационен хит на „Фокс” – „Бикът Фердинанд” ще бъде съпроводен от мащабна социална кампания, целяща да покаже на децата, че различните не са опасни. Основният лайтмотив на филма е: „Не съди за бика по неговия външен вид!”.От студиото са убедени, че децата ще симпатизират на Фердинанд, въпреки стереотипите, които съпътстват образа на бика – опасно животно, готово да убива. Голяма част от героите във филма ще убедят зрителите, че това, което виждат на пръв поглед не винаги е истинската същност на персонажите.„Както Фердинанд, така и много деца, страдащи от различни заболявания, се чувстват неразбрани, заради видимите признаци, които пораждат предразсъдъци у обществото”, споделя режисьора Карлос Салдана, който стои зад хитовата поредица „Ледена епоха”.„Бикът Фердинанд” тръгва премиерно в Щатите от 15 декември, а у нас филмът идва седмица по-късно – от 22 декември. ... още »
Тарантино е готов със сценария на своя следващ филм, посветен на Чарлс Менсън и основаната от него псевдо-комуната „Семейство Менсън”, чиито членове убиват бременната съпруга на Роман Полански, актрисата Шарън Тейт.Това ще е първият проект на режисьора, създаден без участието на Miramax / The Weinstein Company и продуцента Харви Уайнстейн.Засега се знае, че структурата на филма ще напомня тази на „Криминале” и ще преплита няколко истории, като една от тях със сигурност ще е за убийството на бременната в осмия месец Шарън Тейт. Ролята на Тейт е предложена на Марго Роби.По непотвърдени данни, сред каста на филма може да очакваме Брад Пит, Дженифър Лоурънс, Леонардо ди Каприо и Самюъл Л. Джаксън.Очаква се снимките да стартират през лятото на 2018г., а самият филм да излезе на екран в края на 2019г. Бюджетът на този етап е 100 милиона долара. ... още »
След като „Плейбой” замразиха биографичния филм за Хю Хефнер, който Брет Ратнър трябваше да режисира, стана ясно, че Джаред Лето няма да изпълни главната роля.Представител на актьора заяви: „Джаред никога не е бил и няма да бъде част от екипа на филма за Хю Хефнер, освен това няма намерение да работи по какъвто и да било проект с Брет Ратнър.”Ратнър искаше да стартира биографичния филм за Хефнер още през 2007г., но получи „зелена светлина” едва след смъртта на медийния магнат. Преди години режисьорът сподели, че Джаред Лето е проявил желание да изпълни главната роля във филма: „Джаред е мой приятел и като разбра, че имам правата за екранизация на живота на Хю, веднага ми каза: „Искам да го изиграя. Искам да го разбера!”След като няколко актриси, сред които Наташа Хенстридж и Оливия Мън, обвиниха режисьора Брет Ратнър, че ги е насилвал сексуално, от „Playboy Enterprises” замразиха биографичния филм за Хю Хефнер, който Ратнър трябваше да режисира и продуцира. ... още »
Според статистическата компания „Нилсън”, първи епизод от втория сезон на „Странни неща” е гледан от 15,8 милиона зрители през премиерния уикенд, като 11 милиона от аудиторията е била на възраст между 18 и 49 години.361 000 са тези, които са изгледали всичките 9 епизода от сезона още в първия ден от появяването им. За трите дни от уикенда зрителите изгледали целия сезон са нараснали на 2,9 милиона.През първия уикенд от премиерата на втория сезон на „Странни неща”, публикациите свързани със сериала в социалните мрежи са били над 7,2 милиона.Първи сезон на „Странни неща” спечели 5 награди „Еми” от общо 18 номинации, Уинона Райдър беше номинирана за „Златен глобус”, а сериалът се размина със статуетката в категорията „най-добър драматичен сериал”, която отиде при „Короната”. ... още »
Немската компания Tele Munchen Group и италианските 11 Marzo, Palomar and RAI Fiction ще копродуцират осемчасова телевизионна адаптация по класическото произведение на Умберто Еко „Името на розата”. Бюджетът на проекта е 30 милиона долара.Уилям от Баскервил - ролята на Шон Конъри от легендарната екранизация на Жан-Жак Ано, този път ще изпълни Джон Туртуро. Друга голяма звезда в продукцията ще е Рупърт Евърет, който ще се превъплъти в инквизитора Бернардо Гуи.Снимките ще стартират през януари в прочутото италианско студио „Чинечита”, а премиерата на сериала се очаква в началото на 2019г. Режисурата ще е в ръцете на Джакомо Батиато, който заедно с Найджъл Уилямс („Елизабет I”) и Андреа Порпорати („Октопод 7”) ще работи и по сценария. ... още »
Филмът „Менаше“ на режисьора Джошуа Уейнстейн получи наградата за най-добър игрален независим филм! Трофеят бе връчен на продуцента Алекс Липшулц, който балгодари на журито за трофея.При документалните филми наградата за най-добър независим филм бе поделена между два филма – „Ад на земята – възходът на ислямската държава“ на режисьорите Себастиан Юнгер и Ник Куестед и филма „ Мистър Гей Сирия“ на режисьора Айше Топрак. Професор Божидар Манов, член на международното жури на Со Индипендънт Филм Фестивал сподели, че изборът бил доста труден и спорен поради силната селекция в конкурсните програми на фестивала.Първото международно жури на София Индипендънт Филм Фестивал в състав: Лорен Хамъндс от програмния екип на Трайбека Филм Фестивал - председател на журито и членове: Габриеле Каполино от IFP, Шрути Гангули, продуцент, Севда Шишманова, продуцент и програмен директор на БНТ, Мартичка Божилиова – един от най-успешните български продуценти, проф. Божидар Манов и нашумелият тв продуцент Евтим Милошев присъди и следните награди: специално признание (грамота) за най-добър игрален независим филм отиде при „Място има за всички“, реж. Ангъс Маклоклън. Специално признание (грамота) за най-добър документален независим филм получи „Когато дойдат прасетата“ на режисьора Биляна Туторов. Журито, което определи наградите в късометражния конкурс с председател режисьорът Павел Веснаков и членове – Стефан Иванов, драматург и Жорета Николова – актриса и кастинг агент, връчи следните награди: за най-добър късометражен български на „Може би утре“ на режисьора Мартин Илиев за оригиналната визия и впечатлващото актьорско присъствие на Марий Росен; за най-добър късометражен чужд филм призът отиде при „Циклична нощ“ с режисьор Чънкуан Пайк. Трофеите и грамотите на филмите-победители в конкурсните програми на фестивла, които не получиха лично наградите си ще бъдат изпратени на техните автори и създатели.Наградата за български игрален проект в развитие на името на Дани Лернер, която се връчва за втора поредна година в партньорство с Ню Бояна и е 50 000 евро в услуги и 5000 евро в брой при започване на снимки бе определена от жури в състав: Симеон Венциславов, сценарист, Владимир Андреев, продуцент, Ярив Лернер, директор на Ню Бояна Филм Студио, Александра Цветкова, PR на Ню Бояна Филм Студио и Алекс Кенанов, генерален мениджър на B2Y productions. Журито реши да връчи две награди, отново затруднено в избора си между 16 интересни, участващи в пичинг-сесията български проекти в развитие. Наградите се връчват на проектите „Алчност“ на режисьора Николай Тодоров и „Януари“ на режисьора Андрей Паунов. Трофеите, които се връчват на наградените филми са изработени от Красимир Иванов, познат в ролята си на филмов продуцент и по-малко в ролята независим артист, автор на произведения на изкуството.До края на фестивала остават 4 дни, в които може да се види много силна селекция спортно кино, българско късометражно кино, виртуално кино ( днес и утре от 17:00 до 20:00 часа в Дома на киното) и независимо и нискобюджетно кино от цял свят.Очакваме ви в кината: Дом на киното, Одеон, Г8, Евросинема, Влайкова и Дада Културен Бар. Цялата програма на Со Индипендънт Филм Фестивал 2017, можете да следите на сайта ни: http://soindependentfilmfest.com/films/ ... още »