ERZA Cosplay се присъединява към журито на косплей конкурса, който тази година праща двама участници в Япония
Актьорът и комик Дан Фоглър (Dan Fogler), познат от хитовия фентъзи спиноф „Фантастични животни“ („Fantastic Beasts“) – предистория на книжната и филмова поредица за Хари Потър, идва в България на 6 и 7 юли като специален гост на Aniventure Comic Con. Актьорът ще има собствен панел на главната сцена на фестивала, както и няколко часа на разположение за автографи и снимки с феновете си в България. Освен с образа на Джейкъб Ковалски (Jacob Kowalski), Дан впечатлява и с участието си в сериалите „The Walking Dead“ и „The Offer“, филмите „Fanboys“, „Balls of Fury“, „Good Luck Chuck“, „Kung Fu Panda“ и много други. Към него ще се присъедини и едно от най-популярните имена в косплей културата – ERZA Cosplay от Германия. Тя ще бъде част от международното жури на дългоочаквания косплей конкурс, който тази година ще даде невероятната възможност на двама косплейъри да спечелят участие в „Pop Culture Hiroshima“ в Япония!
По всичко личи, че програмата на тазгодишното издание на Aniventure Comic Con ще бъде пълна с изненади и вдъхновяващи артисти. Освен среща с Рос Марканд („The Walking Dead“, „Avengers: Infinity War“, „Avengers: Endgame“, „Invincible“, „What If…?“), феновете ще могат да се запознаят лично и с актьора Дан Фоглър. Преди да стане част от „Магьосническият свят“ на Дж. К. Роулинг с ролята си във филмите „Фантастични животни и къде да ги намерим“, „Фантастични животни: Престъпленията на Гринделвалд“ и „Фантастични животни: Тайните на Дъмбълдор“, Дан прави своя дебют на Бродуей като Уилям Барфи в пиесата „The 25th Annual Putnam County Spelling Bee“. Това му носи награда „Тони“ за „Най-добър актьор в мюзикъл“ през 2015 година. Звездата му започва да грее все по-ярко, а успехите и предложенията за участия в големи холивудски продукции не спират. Така, днес Дан Фоглър се подписва в редица сериали и филми като „The Walking Dead“, „Тhe Оffer“, „The Goldbergs“, „Hannibal“, „The Good Wife“, „Man Up!“, „Fanboys“, „Balls of Fury“, „Good Luck Chuck“, „Take Me Home Tonight“ и още много други. Запомнящият се глас на актьора озвучава и хитовия анимационен филм „Kung Fu Panda“, където си партнира с Джак Блек и Джеки Чан, а заедно със Стийв Карел и Джим Кери стоят зад гласовете в „Horton Hears A Who!“. Наред с всички тези фантастични роли, Фоглър пише и режисира пиеси и филми. Билетите за среща с актьора вече са налични и в ограничено количество в мрежата на Ивентим в цялата страна.
Вълнуващите гости на Aniventure Comic Con не спират дотук. Специално от Германия пристига един от най-популярните и уважавани косплей артисти в света – ERZA Cosplay. Като майстор златар, Erza развива креативността и усета си за дизайн до съвършенство. Това я прави един от най-популярните Armor cosplayers в света. Голямата броня е нейният отличителен белег, а работата ѝ в косплей общността за последните 20 години я отвежда в редица страни като съдия и организатор на множество състезания. Ето защо е истинска привилегия да посрещнем ERZA Cosplay като част от журито в косплей конкурса на Aniventure Comic Con. Регистрационната форма за участие в ревюто, което и тази година ще се проведе в различни категории, е отворена. Всеки, желаещ да се включи в надпреварата, може да го направи, като попълни нужните формуляри до 16 юни. Голямата изненада тази година е, че конкурсът ще излъчи двама представители от България, които ще участват в „Pop Culture Hiroshima“ в Япония! Наред с тази извънредно добра новина, организаторите напомнят на всички фенове на популярната култура, че текат записвания за състезанието по K-POP и AMV (Anime Music Videos). Отворена е регистрацията и за манга конкурса на тема „Носталгия“, а всички любители на рисуването могат да кандидатстват със своите творби на тема „Отражения“.
Няма да липсва и богато разнообразие от работилници, лекции и панели с гост- звезди, легендарни художници от света на комиксите, демонстрации и прожекции, гейминг турнири с големи награди и oще много други атрактивни зони и участници. Повече подробности очаквайте скоро!
АNIVENTURE COMIC CON 2024 се провежда с генералната подкрепа на Ozone, A1, Coca-Cola, Nescafe 3in1.
Двудневни, еднодневни, ULTRA и MEET&GREET билети за Aniventure Comic Con 2024 могат да бъдат закупени от https://www.comiccon.bg или в мрежата на Ивентим в цялата страна.
Повече информация и актуални новини за събитието следете на: https://www.facebook.com/comiccon.bg https://instagram.com/comiccon.bg https://www.tiktok.com/@comicconbg https://www.comiccon.bg http://aniventure.net/bg/ https://www.facebook.com/nakamabg https://www.instagram.com/nakamabg
Днес в Кино “Люмиер”, 18:30 часа„Последният гларус“ (Финландия-България-Норвегия) е филм за мечтите. Главният герой, Иван, някога привлекателен и харизматичен мъж, е имал мечти за семейство, нормална работа и хубав живот, но някак си е останал в капана на попрището си на „гларус“. През неговата история и тази на останалите персонажи, техните приятелки и сезонните работници, камерата надниква в ежедневието на прочутия Слънчев бряг, метафора за модерната, но въображаема Европа. Някога елитен курорт за туристи от Източна Германия и Съветския блок, сега той се е превърнал в „Ибизата на Черно море“. Творбата на Тонислав Христов, получил „Златен ритон“ за най-добър документален филм, е за въображаемия европейски рай, за скоростните промени в обществено политическия живот и за експлоатацията на една повредена система – всичко видяно през погледа на един пречупен човек. ... още »
Започваме с “ДИАДА” на Яна ТитоваВторият режисьорски филм на Яна Титова „Диада“ спечели наградата за най-добър младежки филм U18 в Котбус, връчена от студентското жури на изпълнителката на главната роля Маргарита Стойкова. Една от най-успешните български продукции за 2023 година, “Диада” завоюва приза за най-добър филм в програмата „Just“ на фестивала в Талин и отличия на фестивала „Златна роза“ във Варна, сред които Голямата награда за най-добър филм (поделена с „Уроците на Блага“). „Диада“ разказва за мечтите на едно 16-годишно момиче, което ще направи всичко възможно, за да стигне до майка си в Америка и да учи рисуване там, да прави изкуство. „Филмът „Диада“ е за всички. Той отразява проблемите на тийнейджърите, но е важен и за родителите, и за учителите. Засягат се темите за отсъстващия родител, за родителската фигура в живота на подрастващите. В този смисъл филмът е за всички. Цялото напрежение, което се акумулира в училище, в семействата, има своя отзвук навсякъде около нас. Сценарият е писан преди 10 години и исках истински да вляза в живота на тийнейджърите. Защото при тях има толкова много дълбочини, които не забелязваме заради по лековатото им поведение“, категорична е Яна Титова в интервю пред Нова телевизия.Режисьорката ще бъде специален гост на прожекцията и лично ще представи своя филм!НЕ ПРОПУСКАЙТЕ - зрителите гласуват за Наградата на публиката за най-добър филм в конкурса “Тийн”, а трима от гласувалите ще получат акредитация за 29-ия София Филм Фест 2025. ... още »
Престижната награда на Международната федерация на филмовата критика „ФИПРЕССИ Платиниум“ ще бъде връчена на Малгожата Шумовска на 28-ия СФФ #ДНЕС в кино „Люмиер“, когато тя ще представи лично пред фестивалната публика най-новия си филм „Жената от…“, с номинация за „Златен лъв“ във Венеция. На 16 март (събота) в Полския институт в София, от 12:00, ще се състои специален МАЙСТОРСКИ КЛАС, модериран от името на ФИПРЕССИ от филмовия критик Савина Петкова.* * * * *През последното десетилетие Малгожата Шумовска се е доказала като една от знаковите фигури в съвременното европейско кино. Носителката на тазгодишната награда ФИПРЕССИ Платинум на София Филм Фест е пример за това как кинематографията на една държава може не само да стъпи на световната сцена, но и да извоюва своето заслужено място на нея. И светът, и българската публика вече познават творчеството на Шумовска достатъчно добре, защото филмите ѝ не пропускат фестивално отличие. Още с първите ѝ творби “Щастлив човек” (2000) и То (2004) Европейската филмова академия разпознава таланта ѝ с номинации за „Откритие на годината“. Днес тя има вече зад гърба си смразяващият трилър с Наоми Уотс “Безкрайна буря” и фолк-хорърът “Другият агнец” – съвместни проекти с продуцентите на “Камшичен удар” и Американски мед, заснети на английски език, както и една елегантна драма на френски “Леки момичета” с Жулиет Бинош в главната роля. Призовият ѝ арсенал наброява над 30 награди от фестивали, включително Берлинале и Локарно.Полската режисьорка скача смело в дълбокото и всеки неин филм представлява различна версия на света ни днес. Тази отдаденост към настоящето е свързана и с дълбока социална и политическа ангажираност, пропиваща цялата палитра от засегнати теми – през невъзможните за преодоляване лични травми, нестабилната връзка между Аз-а и собственото тяло, ролята на сексуалността и секса като професионално занимание, до свръхестественото и митичната уредба на социалните структури – всички тези мотиви намират своя отзвук в еклектичния стил на Шумовска. За филми като “Лице”, “Тяло” и “В името на...” може да се каже, че създават свой осезаем свят от недоизказани чувства и непроведени разговори. Чрез опита си да придаде кинематографична форма на неразрешими от морална и емоционална гледна точка конфликти, Шумовска създава своеобразен нов канон в европейското кино.До голяма степен тази форма се дължи и на синергията между режисьорката и дългогодишния ѝ оператор Михал Енглерт, с когото сърежисира последните си няколко филма – “Вече няма да вали сняг”, “Безкрайна буря” и претендентът за “Златен лъв” във Венеция “Жената от…”. Творческото партньорство с Енглерт преплита както визуален стил, така и жанрове – през научна фантастика до историческа драма от близкото минало. В “Жената от…” се разказва за дългогодишната борба за равноправиеи свобода на Аниела, родена с името и в тялото на мъж (Анджей, съпруг и баща). Половата дисфория – конфликт между физическия пол по рождение и пола, с който човекът се идентифицира – предопределя пътя на Аниела като безкрайна битка и еманципаторен разказ, но без излишна сантименталност.Савина ПетковаГостуването на Малгожата Шумовска и представянето на филма “Жената от...” се осъществяват в партньорство с Полския институт в София. ... още »
Звездата на финландското кино, която преди няколко години се превъплъти в Туве Янсон, а през 2023 г. изигра и главната женска роля в най-новия шедьовър на Аки Каурисмаки „Паднали листа“, вече е в София. Само час след кацането наш екип се срещна с нея.Освен с големите ви роли през последните години, с които светът асоциира името ви, нека споменем и краткия ви досег с българското кино - имате роля в „Добрият шофьор“ на Тонислав Христов. И колкото и да е различен този филм от „Паднали листа“ - и като жанр, и като културен контекст, и като стилистика, героите в двата филма имат общи черти, не смятате ли?Да, те са „герои на работническата класа“, ако можем така да ги наречем – това са историите на едни малки хора, които живеят в голямата система, чието отношение към тях не е непременно добро. Те се опитват да оцелеят, запазвайки гордостта от труда си и достойнството си. Не бих тръгнала да сравнявам двата филма откъм естетиката им, защото всеки от двамата режисьори има своята, но навярно общото е състраданието между хората, което виждаме във всеки от тях и което дава сила на героите да продължат. Също и хумора. И приятеството между героите. Не бях се замисляла по този въпрос досега, но ето, че наистина героите в двата филма имате нещо общо... Възхищавам се на работата на Тонислав в документалното кино и за мен беше чест, че той ме покани за тази малка роля в „Добрият шофьор“. И с него, и с Малин [Кръстев] беше удоволствие да се работи.А кое е по-сложното – да се превърнете в Туве Янсон на голям екран, или да изиграете главната роля във филм на Каурисмаки? Защото и двамата са колкото знакови за финландската култура като творци, толкова и различни...Срещаш се с различен вид предизвикателство. За ролята в „Туве“ се отдадох на много сериозно изучаване на личността й – изчетох всичко от и за нея, изслушах и изгледах всичко, правено някога за нея. Учих се дори как да рисувам... Но когато си навлязъл толкова надълбоко, в един момент, когато излезеш на снимачната площадка, трябва да забравиш всичко, което си научил... и да разчиташ, че то вече е в тялото ти, че е част от теб. С Аки Каурисмаки беше съвсем различно. Преди да започнем снимките, той ни обясни, че винаги работи без репетиции и че освен това предпочита винаги всичко да става от първия дубъл. Това е много трудно и беше голям шок, когато си дадохме сметка, че това не е просто неговото специфично чувство за хумор, а той наистина така работи. Целият екип трябва да направи всичко от първия път и дори в началото това да ни ужасява, когато видиш, че накрая се е получило, оценяваш в пълна степен майсторството. Но и трябва да дадеш наистина всичко от себе си.„Паднали листа“ ни отвежда в един малко или повече класически свят на Каурисмаки – с ретро атмосфереата, рокендрола, тангото на фински, декора, начина, по който героите се държат и изглеждат. Действието е преднамерено ситуирано извън времето – история, която може да е и от 50-те, и от 70-те, и от нашето време. Обаче тук той прави и нещо, до което много по-рядко прибягва. И с пускането на радиото и новините от войната в Украйна ние категорично разбираме в кое време се намираме. Говорили ли сте си с него за това решение?Разбира се. Той създава свой приказен свят извън времето и както казвате – това може да са и 50-те, и 80-те, и нашето време. Но пък календарът е отгърнат на 2024 година, така че докато снимахме, за нас това беше почти бъдещето – като в научно-фантастичен филм. Но бъдещето вече ни застигна и вече не е бъдеще. Мисля, че в „Момичето от кибритената фабрика“ той прави нещо много подобно – когато на телевизионен екран във филма се виждат кадри от студентските вълнения на площада Тянанмън. Правил го е значи и преди. Сега конкретно той каза, че няма как да не включи новините по радиото за войната в Украйна – че просто му е невъзможно да направи филм, без да спомене войната, защото филмът е нещо като капсула във времето, която да запази знанието за това, което се е случило – за други времена и за бъдещи зрители.С каква нагласа подходихте към ролята си в „Паднали листа“ и към света на Каурисмаки? Ето, вие имате различен почерк и подход от Кати Оутинен, например, но в излъчването ви в контекста на филма, долавяме и лека препратка към героини, които тя е изиграла в класическите му вече филми...Израснах, гледайки филмите на Каурисмаки. За мен той е легенда и беше огромна изненада, когато ме покани. Никога не си бях и мислила, че някога това ще стане. Винаги съм се възхищавала и от Кати Оутинен – и по-точно на начина, по който тя представя образа на жената на екрана, в което е и голямото значение на нейните роли. По никакъв начин не съм се опитала (а и не бих могла) да я копирам, а и Аки не търси това у актьорите – той иска да види самите тях. Но едновременно с това и към подготовката да вляза в „Паднали листа“ се отнесох много сериозно –изгледах отново всичките му филми... Искам да кажа: ако ще ставаш част от 20-ия филм на Аки Каурисмаки, трябва да се свържеш и с контекста и традицията на предишните му филми, по твоя си начин.Вие сте част и от традициите на собственото ви семейство. Това предопредели ли пътя ви?Да, и баба ми, и дядо ми бяха актьори, a баща ми е театрален режисьор. Така че израснах много близо до театъра и за мен това беше един абсолютно вълшебен свят. Надявах се един ден и аз да стана част от този свят, но не го възприемах като даденост – това, че си член на семейството на даден творец, не означава автоматично, че изкуството е твоят път в живота. Отне ми 20 години, докато набера смелост да последвам сърцето си. Поработих здраво, преследвайки мечатата да стана актриса, и хубавото е, че това е занаят, който цял живот продължаваш да учиш... Смятам себе си за най-щастливия човек, защото мога да си позволя да се занимавам само с това.В „Паднали листа“ има една затрогващо-пародийна сцена, когато двойката излиза от киното (след прожекция на философската зомби-сатира на Джармуш „Мъртвите не умират“)... Преди тях обаче излиза двойка мастити кинокритици, които спорят дали филмът прилича повече на „Дневникът на един селски свещеник“ на Бресон, или на „Банда аутсайдери“ на Годар. Вашата героиня Анса какво смята?На филм на Каурисмаки прилича най-вече (смее се).Начинът, покойто говорят героите на Каурисками, е едно от нещата, които винаги са грабвали зрителите. Уж безстрастно, уж декларативно, но с нюанс топлота под абсурдизма, под често каменното лице на героя... Говори ли се във Финландия някъде по този начин, или това е изцяло негово изобретение?Това си е специфичният езикът на Каурисмаки. Той пише много художествено, много поетично. Никой не говори така на улицата. Не е и някакъв конкретен сленг. Репликите са почти като в книга. И сценариите му са толкова докосващи, толкова красиви, като едновременно с това сценарият на „Паднали листа“ беше един от най-кратките, които съм чела в живота си. Но пък и нищо не липсва в него. Хубавото е, че Каурисмаки има толкова уникално чувство за хумор, че навсякъде по света го разбират – и във Финландия, и в Япония, и в България, и в Южна Америка. Мисля, че това е нещо много трудно – да кажеш нещо, което да е смешно в толкова различни една от друга култури. А самите реплики са толкова пословично кратки, че ние го наричаме „Сенсей на кратките реплики“.За финал – представете ни и кученцето Чаплин от филма. И то ли е част от голямото семейство на дребни кучета от предишнте филми на Каурисмаки?Да, да, това си е неговото собствено куче, което се казва Алма, между другото. Тя прави дебют в този филм. Улично куче е, което той прибра преди две години. И тя има невероятен талант.Въпросите зададе Цветан ЦветановПрожекциите на „Паднали листа“на 28-ия Международен филмов фестивал София Филм Фест15.03.2024 oт 20.45 часа * кино „Одеон“ (представен от Алма Пьойсти)16.03.2024 от 16.30 часа * кино Влайкова16.03.2024 от 18.00 часа * Културен център G8(представен от Алма Пьойсти, с дискусия) Специална прожекция за Наградата ЛУКС на публиката19.03.2024 от 20.00 часа * Дом на киното24.03.2024 от 18.00 часа * Синема Сити София28.03.2024 от 19.15 часа * Културен център „G8“29.03.2024 от 19.00 часа * Сине Гранд Парк Център ... още »
Две са премиерите ни от утре. Най-малките ни зрители ще се забавляват в компанията на любимия По и неговите нови приключения в "Кунг-фу панда 4", а за по-големите е историята за съперничеството между Ауди и Ланча в "Надпревара за слава". В неделя, точно на Сирни заговезни, ви каним и на една специална документална премиера - "Пътуване към прошката" на режисьора Ясен Григоров.От утре стартират прожекциите на фестивала София филм фест с новия филм на Александър Пейн "Заседнали". Препоръчаме още последните филми на големи режисьори като Вим Вендерс (номинирания за "Оскар" "Прекрасни дни"), Хирокадзу Корееда ("Чудовище"), Аки Каурисмаки ("Паднали листа") и Нури Билге Джейлан ("Сухи треви").Продължават прожекциите на отличените с "Оскар" и толкова харесвани "Клети създания" (с 4 статуетки, включително за великолепната Ема Стоун), "Зона на интерес" (с 2 награди), "Анатомия на едно падане" (с награда за оригинален сценарий) и "Момчето и чаплата" (най-добър анимационен филм). Вече са в продажба билетите и за номинирания за 2 "Оскар"-а "Минали животи", чиято премиера предстои от 29 март.Очакваме ви в Дом на киното! ... още »