Ново, уникално по съдържание и характер импровизаторско комедийно шоу ще завладее зрителите на bTV през пролетта. „Младост 5” е името на новия праймтаймов формат, в който главни действащи лица ще бъдат Краси Радков, Иво Сиромахов, както и други актьори и личности от обществения живот.„Младост 5” е българският вариант на световния формат Schillerstrace („Шилерщрасе”) на компанията SevenOne International, който се базира изцяло на изкуството на импровизацията и на актьорските умения на главните действащи лица. Форматът постига изключително високи резултати на силни европейски телевизионни пазари като Франция, Италия, Русия, Финландия, Евстония, Чехия, ЮАР, Турция, Хърватия и др. Под различни имена шоуто е реализирано в над 20 страни. Българската версия - „Младост 5” - ще се реализира от творческия продуцент „Седем-осми” и продуцента bTV Studios. „Комедията е един от любимите телевизионни жанрове и не случайно в ефира на bTV зрителите могат да открият най-богатото разнообразие от български комедийни програми. Очакванията към нас като лидер са да не спираме да изненадваме аудиторията с нови проекти. Именно затова тази пролет правим още една стъпка като предлагаме непознат, абсолютно новаторски за България формат. Импровизационната комедия Schillerstrace, която идва за първи път у нас с името„Младост 5”, е истинско творческо и професионално предизвикателство. Благодарение на таланта на едни от най-обичаните комедийни артисти, скоро зрителите на bTV ще се забавляват с висшия пилотаж в комедията”, коментира Ренета Викторова, зам.-директор „Програма” на bTV.Действието в „Младост 5” се развива в „дома” на двама съквартиранти – Краси Радков и Иво Сиромахов. „Апартаментът”, който обитават те, е мястото, където се случват събитията и където често ги посещават очаквани и неочаквани гости. Всички персонажи в шоуто се играят от утвърдени комедийни акьори, които играят с истинските си имена от реалния живот. Характерната особеност на формата е, че няма никакъв сценарий. Вместо това на всеки от актьорите се дават персонални напътствия от Модератора в слушалката. Насоките на Модератора могат да бъдат много различни, като например „Току-що си видял призрак”, „Говори като свещенник”, “Дръж се като ескимос“, „Имитирай стюардеса“, „Чувстваш се като Джон Траволта“ и много други. Всеки комик трябва да реагира незабавно на зададената провокация, като никой от актьорите няма представа за напътствията, дадени на другите. Реакциите към репликите на актьорите превръщат шоуто в изключителна комедия.За SchillerstraceФорматът води началото си от Германия, като за пръв път се появява на екран през 2004 година по местния канал САТ 1. Още от самото начало предаването се превръща в хит, като през 2011г. има над 100 излъчени епизода и над 24% аудиторен дял. Интересът към импровизационния формат расте и той започва да се разпространява в други държави. Във всяка държава шоуто е с различно име, но навсякъде следва идеята за „ситком без сценарий”. Жанрът на импровизираната комедия се отличава с уникалната си концепция и специфичния си начин на реализация, който задължително включва сцена, публика на живо, първокласни комици, непрекъснато присъствие на изненадващи гости и най-вече никакъв сценарий. Schillerstrace съчетава импровизираната комедия с елементите на познатия ситком. Изданията по света са носители на престижни телевизионни награди, като италианската „Телегрол“ за най-добра ситуационна комедия, немската „Златна камера“ за Кордула Стратман (немски комик) и за най-добра комедия, престижната международна награда „Златна роза“ и други. ... още »
След като излезе първата официална снимка на Джим Кери като полковник Старс от „Kick-Ass – Шут в г*за 2”, ние се замислихме за сравненията между филмовите герои и техните комиксови източници. Кои от тях най-точно пресъздават оригиналите? И кои се отнасят далееееч от комиксите? А тук разчитаме само на факти ...Подредени от верността към оригинала.1. Sin City: Град на греха (2005)Толкова верен, че създателите измислиха изцяло нов начин на снимане, за да може филма да бъде максимално близък до комикса. „Sin City: Град на греха” е златния стандарт на директния преход от страниците към екрана – което означава само поздравления за тези, които преминаха през часове на гримиране и слагане на протези и месеци в уроци по еротично танцуване.2. Спайдър-менКостюмът на Спайдър-мен се е променил изключително малко с годините. Най-многото, което екранните адаптации са правили е да си поиграят с формата на логото и да добавят малко текстура към материята. И абсолютно правилно – защо да си играят със съвършенството?3. Железният човек (2008)По-голямата част от компютърно-генерирания костюм на Железния човек е ужасно подобен на комиксовия. Има една значителна разлика – определени изображения от комикса изглеждат, сякаш костюма има свои собствени мускули (като тези 2 снимки – тук и тук), докато филмовите дейци ясно заявяват едно нещо – костюмът е направен от желязо.4. Дик Трейси (1990)Колко точни са костюмите в “Дик Трейси”? Толкова, че някои от най-големите звезди на филма са скрити под няколко неразпознаваеми пласта протези и грим, за да наподобяват по-точно своите оригинали от страниците. Цветовете също са доста комиксови.5. Пазителите (2009)Каквото и да харесвате във филма на Снайдър (а вие със сигурност харесвате нещо), той и екипът му стигат до там, че с точност пресъздават мастилените петна от маската на Роршах. И не само това, всички костюми от филма показват истинската отговорност на създателите към точността и детайлите от оригинала.6. Kick-Ass: Шут в г*за 2 (2013)Качулката на полковник Старс е по-малка от комиксовата версия, а мотива със знамето е по-виден във филмовия вариант (особено по маската на кучето). В общи линии, промоционалната снимка от новия филм показва, че той също като предшественика си държи костюмите близки до оригинала, а след това ги залива с кофи кръв.7. Призрачен свят (2001)Несръчност, лоша поза, лоша коса, безизразно изражение – всичко е тук по страниците и на екрана. Основната разлика между филма и комикса е, че филма е значително по-колоритен и в него играе Скарлет Йохансон.8. СуперменДо момента, най-големия спор относно костюма на Супермен беше за леко притъпените цветове на костюма в „Супермен се завръща”. Но при „Човек от стомана”, Супермен ще замени обичайната си комбинация от панталони и колан в костюм от една част, която подчертава в по-голяма степен чатала. И все пак, 4 от 6 филма са напълно верни с оригинала, което е добре.9. БатманТрудно е да се отсъди колко верни са костюмите на Батман спрямо комиксите, след като самия той и костюмите му се променят постоянно. И все пак, докато основните елементи остават същите – Бат-колан, наметало и качулка – детайлите подлежат на непрекъсната промяна, което води до сравнително нисък порядък. И никога не забравяйте, бат зърна.10. 300 (2006)Звездите на филма са предимно голи и прекарват по-голямата част от времето си в трениране и избягване на въглехидрати. Голямата разлика е, че в комикса – на места липсват кожените гащи на героите, така че отнемаме точки за вярност (но добавяме няколко за благоприличие). Всъщност, истинските спартанци носели хубава броня в битките, което е една от причините, поради които са били толкова страховити.11. X-Мен: Първа вълна (2011)Най-накрая! Беше нужно да минат цели 5 X-Мен филма, за да видим как мутантите носят жълто. Във филма, то е използвано е по-пестеливо от комикса, но все пак го има. Както и абсурдно непрактичния външен вид на Ема Фрост.12. Блейд (1998)Уесли Снайпс несъмнено е мъж с хубава фигура, който няма проблеми със свалянето на тениската си, когато се наложи. Но в сравнение с много от комиксовите изображения на Блейд, филмовият Блейд е твърдо привързан към своята бронирана жилетка. Някои промени тук вероятно са били неизбежни.13. Дявол на доброто (2003)Феновете дълбоко намразиха този костюм. Комбинацията от рокерска кожа и садо-мазо маска не е особено готина. Но като се замислим, как иначе могат да се адаптират тези лъскавите червени дрехи от комикса в нещо, което да изглежда добре на екран?14. Константин (2005)Общо взето – костюмите не са напълно неверни – цветът на косата и пейзажа от Ел Ей са нещата, които са съвсем различни в адаптацията с Киану Рийвс. Джон Константин от оригиналния комикс е рус и изглежда по-скоро като Стинг от 80-те. Поне и двата варианта споделят привързаността си към шлиферите тип Коломбо.15. Електра (2005)Както често се случва с дамите в комиксите, оригиналният костюм на Електра се състои само от няколко парцала и надежда. Това не би работило особено добре на екран (съжаляваме, момчета) и вместо това, филмовата й версия е облечена в бюстие и гамаши, което почти изглежда подходящо.16. Жената котка (2004)Има почти толкова версии на Жената котка, колкото и на Батман, но този модел честно казано не идва от никъде. Холи Бери е изключително красива жена и това е общо взето всичко в случая, защото тя не успява да се справи особено добре с този оскъден и разпокъсан костюм.17. X-мен (2000)Фурорът тук бе голям - костюмите в първия X-мен дори не наподобяват оригиналните. И не само – в самия сценарий има шега относно това:„Наистина ли можем да излезем навън в тези неща?” – пита Върколака недоверчиво, докато е облечен в своя черен кожен костюм.„А ти какво би предпочел? Жълта ликра?” – отговаря Циклоп. По дяволите!текст - Хелън О’Хара, Empireпревод – Стефан Димов ... още »
Докато все още се спекулира дали Джим Кери ще се присъедини към дълго подготвяния “От глупав по-глупав 2” актьора подписа договор за участие в екшън-комедията “Лумис Фарго” (“Loomis Fargo”), чиито снимки ще започнат през месец април, тази година. Сценарият на филма е базиран на истински случай от 1997-ма година, когато група банкови служители извършват дързък обир на стойност 17 милиона долара от брониран камион на финансовата институция “Лумис Фарго”. Историята беше описана в книгата от 2002-ра година “Heist!: The $17 Million Loomis Fargo Theft”, която беше използвана от сценаристите за оформянето на филмовия сюжет.Продукцията се подготвя от близо две години, а продуцентите я описват като комбинация между “Купон с Дик и Джейн” и “Кинти в небето”. Компанията зад “Социалната мрежа” и “Обществени врагове”, Relativity Media, ще финансира и разпространява “Лумис Фарго” по света, а за момента Джим Кери е единствения актьор, чието участие е потвърдено от продуцентите. На режисьорския стол ще седне създателя на комедията “Наполеон Динамит” Джаред Хес, който заяви, че по-голямата част от снимките ще протекат в щата Северна Каролина.Сценарият на продукцията е вече напълно завършен, а Джим Кери ще се превъплъти в главната мъжка роля на бившия служител на финансовата фирма “Лумис Фарго” Дейвид Скот Гант, който мечтае за по-добър живот. Заедно с колежката си Кели Кембъл и нейния училищен приятел Стийв Чеймбърс Гант започва да подготвя обир, който ще им осигури нужните пари за започването на нов живот в друга държава. Крадците-аматьори се справят с обира, но поради липсата на опит и по-сериозна подготовка те оставят много следи на местопрестъплението и скоро се превръщат в преследвани бегълци.Режисьорът Джаред Хес: “Историята е много любопитна, защото комбинира сериозни теми като липса на пари и мечтите за нещо по-добро със забавни моменти в които неопитни хора се опитват да извършат нещо, което просто не е в природата им. Има доста поуки, които могат да се вземат от цялата тази история и за мен е голяма чест, че ще мога да я превърна във филм.”Кастингите за главната женска роля протичат в момента, но все още не се разкриват никакви актьорски имена.Сценарият е написан от триото Емили Спайви, Крис Боуман и Хъбъл Палмър (“Начо Либре”), а за снимките ще бъде отделен бюжет от около 40 милиона долара. В следващите две седмици ще стане ясно и кои други актьори ще се присъединят към вече потвърдения Джим Кери.От Relativity Media заявиха, че “Лумис Фарго” ще се завръти по кината през 2014-та година. Все още няма определена премиерна дата. ... още »
Големите успехи на четвъртата и пета част от поредицата “Бързи и яростни” позволиха на холивудското студио Юнивърсъл Пикчърс да компенсира няколко неочаквани бокс офис провала през изминалите четири години. Шестият филм от стартиралия през 2001-ва година автомобилен франчайз с Вин Дизел и Пол Уокър ще тръгне по кината в началото на това лято и очакванията са, че също както предишните две ленти той ще привлече голям брой зрители в кината и ще се нареди сред най-големите хитове на годината. Дизел и Уокър се завръщат отново в главните роли на издирвания Доминик Торето и бившия лосанджелиски полицай Брайън О’Конър, а за направата на филма от Юнивърсъл Пикчърс отделиха солиден бюджет от над 130 милиона долара.За радост на почитателите на поредицата в сюжета на филма отново присъства героя на Дуейн Джонсън – Скалата, американския федерален агент Люк Хобс, който беше представен за първи път в “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” от 2011-та година.Режисьорът на предстоящия “Бързи и яростни 6”, Джъстин Лин, успя да запази в тайна повечето детайли относно историята на продукцията и в продължение на половин година единственото което се знаеше бе, че действието ще се развива отчасти в Европа, а екипа на главните герои ще се съревновава с други майстори на волана, които планират обир. С наближаването на премиерата на филма от Юнивърсъл Пикчърс разпространиха в интернет съвсем нова информация за сюжета и препятствията пред които ще се изправят познатите персонажи. Ето и по-конкретните детайли:Действието на “Бързи и яростни 6” се развива малко след като Доминик Торето и Брайън О’Конър се пребориха с армията на престъпния лидер Хернан Рейес (злодея в “Удар в Рио”). Хората на Торето са се разпръснали по света, но постоянното бягане от закона и невъзможността за завръщане на родна земя в САЩ са двете основни неща, които ги измъчват всекидневно. Междувременно агента Люк Хобс е по петите на опасна автомобилна банда, чиито лидер Оуен Шоу е подпомаган от бившата приятелка на Торето, Лети, която е била смятана за мъртва от всички.Единственият начин за справяне с групата на Шоу е ако бъде намерен екип, който е също толкова добър с автомобилите и новите технологии. Останал без друг избор Хобс се свързва с Торето и му предлага сделка – ако той и хората му участват активно в борбата срещу Шоу всички ще бъдат помилвани и ще могат да се завърнат отново в Съединените щати.По-голямата част от действието ще се развива в Англия, а освен вече споменатите актьори във филма участват още Тайрийз Гибсън, Джордана Брустър, Елза Патаки, Джина Карано, Мишел Родригес и Люк Евънс, който изпълнява главната отрицателна роля на Оуен Шоу.“Бързи и яростни 6” е най-скъпата част от поредицата, а режисьора Джъстин Лин обещава, че на екран ще бъдат представени екшън-сцени, които “засенчват всичко което сме правили до момента.”Българската премиера на филма ще бъде на 24-ти май, тази година. ... още »
Международният филмов фестивал СОФИЯ ФИЛМ ФЕСТ (Sofia International Film Festival), смятан за едно от водещите културни събития в кандидатурата на София за европейска културна столица, ще събере своите зрители за 17-и път през месец март. Фестивалът, наложил се като значим кинофорум в Централна и Източна Европа, включен в класацията на 50-те световни топ фестивала (според сп. „Варайъти”) и акредитиран от FIAPF, ще свери за пореден път часовника на вярната си публика и многобройните международни гости с актуалните тенденции в световното и българското кино.Фестивалът се организира от Арт Фест под патронажа на Столичната община, в партньорство с Министерство на културата, Националния филмов център и Националния дворец на културата, с подкрепата на програмите МЕДИА и МЕДИА Mundus на Европейската комисия, национални и чуждестранни културни институти, спонсори и приятели.17-ият София Филм Фест ще се състои от 7 до 24 март 2013 в София и по традиция ще има специални издания в Бургас, Пловдив и Варна.Допълнителни програми от 1 март и след 25 март ще представят ретроспективи и паралелни събития.Програмата ще съдържа около 150 пълнометражни игрални и документални филма и над 70 късометражни, обединени в ежегодните фестивални рубрики: Международен конкурс за първи и втори игрален филм, Големите награди, Киното днес - Майсторите, Киното утре - Откритията, Ново българско кино, Балкански конкурс, Документален конкурс, Конкурс за късометражно кино, Кино и вино и други.Представяме на вашето внимание някои от акцентите в програмата:За 11 път международно жури ще определи фаворита за Голямата награда (за първи или втори игрален филм на режисьори от цял свят), избран измежду традиционните 12 участника в Конкурсната програма. Сред потвърдените филми са творби от България, Великобритания, Германия, Еквадор, Израел, Киргизстан, Латвия, Молдова-Германия и Румъния. Наградата е статуетка и парична премия от 5 000 евро.За трета поредна година отново ДВА български филма ще участват в Международния конкурс - „Цветът на хамелеона” на режисьора Емил Христов, носител на 4 награди от фестивала „Златна роза” 2012, между които и приза за най-добър филм, и „Джулай” на Кирил Станков.Сред останалите заглавия са:„Панихида” (Panihida) – Молдова-Германия, режисьор Ана-Фелиция Скутелнику„Шаркия” (Sharkiya) – Израел-Франция-Германия, режисьор Ами Ливне„Месец в Тайланд” (A Month in Thailand) – Румъния, режисьор Паул Негоеску „Мона” (Mona) – Латвия-Исландия, режисьор Инара Колмане„Oh Boy” – Германия, режисьор Ян Оле Герстер„Празен дом” (The Empty Home) – Киргизстан-Русия-Франция-Великобритания, режисьор Нурбек Еген„Порцелановият кон” (The Porcelain Horse) – Еквадор-Аржентина, режисьор Хавиер АндрадеКонкурсът за български късометражен филм на 17-ия София Филм Фест продължава традицията на Наградата Джеймисън, която 10 години провокира много млади кинематографисти в България да представят свои филми, а в не малко случаи - и специално да създадат творби за участие. София Филм Фест изказва специална благодарност на Джеймисън за първите 10 години! Селекционната комисия в състав: Светослав Драганов – режисьор, Петя Александрова – кинокритик и Неда Морфова – режисьор, носител на наградата JAMESON за 2012, ще определят 12-те финалисти. Победителят ще бъде избран от международното жури. Наградата е с обща стойност 7 000 евро и се състои от 1 000 евро парична премия и 6 000 евро в услуги, осигурени от LVT, „Камера” и „Чучков Брадърс”, които се получават от режисьора на филма-победител.София Филм Фест се открива официално на 7 март в Зала 1 на НДК, 19.30, със световната премиера на българския документален филм „Витоша” на режисьора Любомир Младенов, който отразява искрата на чистата любов към природата, разпалила пожара „Орлов мост” и цялото движение на млади хора към промяна в обществото ни. Закриването на международната програма е на 17 март отново в Зала 1 с българските премиери на номинираните за „Оскар” „Кон-Тики” на Йоахим Рьонинг и Еспен Сандберг (Норвежка гала на фестивала) и „Любов” на Михаел Ханеке („Златна палма” в Кан, „Златен глобус” за чуждоезичен филм, 5 номинации за „Оскар”, 4 Европейски филмови награди, вкл. за най-добър филм).Рубриката „Големите награди” включва филми, спечелили най-важните призове от водещите кинофестивали в света. Сред заглавията в програмата през 2013 г. освен „Любов” са още „Цезар трябва да умре” („Златна мечка - Берлин ’12) на Паоло и Виторио Тавиани, „Пиета” („Златен лъв” - Венеция ’12) на Ким Ки-Дук, „В къщата” („Златна раковина” – Сан Себастиан ’12) на Франсоа Озон, „Everybody in Our Family” („Сърцето на Сараево” – Сараево ‘12) на Раду Жуде.Сред специалните събития на СФФ 2013 ще бъде гостуването на легендата Паоло Тавиани и съпругата му, художника по костюмите Лина Нери Тавиани, които ще представят последният си филм „Цезар трябва да умре” и специална ретроспектива на братя Тавиани, организирана съвместно с Италианския културен институт. Паоло Тавиани ще получи лично Наградата на София за цялостния принос на братя Тавиани към киноизкуството. Повече информация за заглавията включени в тази програма очаквайте през февруари.Наградата на София ще бъде връчена още на българския актьор Ицхак Финци и холандския режисьор Йос Стелинг. Фестивалната публика ще има възможност да гледа два филма с участието на Ицко Финци – класиката „Преброяване на дивите зайци” (1973, реж. Едуард Захариев) и премиерният „Вера” (2012, реж. Елизавета Боева). Йос Стелинг гостува за втори път на София Филм Фест, след като през 2008 г. бе председател на Международното жури и представи на публиката панорама от 7 свои филма. В рамките на СФФ 2013 зрителите ще видят най-новата му творба „Момичето и Смъртта” - история за невъзможната любов между руски учен и куртизанка.В програмата „Киното днес – големите майстори” по традиция ще бъдат представени най-новите филми на утвърдени имена от световното кино, повечето от тях отличени с престижни международни награди. Програмата включва заглавия като „Ловът / The Hunt” на Томас Винтерберг (с награда за мъжка роля от Кан), носителят на награди за сценарий и женска роля от Кан „Отвъд хълмовете” на Кристиан Мунджиу, номинираният за Оскар „Кралски афери / A Royal Affair” на Николай Арсел, „Хана Аренд / Hanna Arendt” на Маргарете фон Трота, „Сред здрач / In Darkness” на Агниешка Холанд, „Ръжда и кости / Rust and Bone“ на Жак Одиар и други.Американското независимо кино ще представим с няколко топ-заглавия, сред които „Хичкок” на Саша Джервази с Антъни Хопкинс, Хелън Мирън и Скарлет Йохансон, дебютът на Дъстин Хофман „Квартет”, с Маги Смит и Били Конъли, „Космополис” на Дейвид Кроненбърг, с Робърт Патинсън, Пол Джамати, Жюлиет Бинош и Саманта Мортън, участвал в конкурсната програма в Кан ‘12.През 2013 г. фестивалът ще отпразнува 20 години от организирането на първия Рок Филм Фест. По повод юбилея ще бъдат показани отново филмите на Тони Палмър „Ленард Коен: Bird on a Wire”, „200 мотела” и „Последният концерт на Крийм”, както и музикалните кинохитове „Neil Young Journeys” (2011) на Джонатан Деми и „Дневник на Уудсток” (1994, реж. Д. А. Пенебейкър, Крис Хегедус и Ерец Лауфер). В навечерието на концерта на Роджър Уотърс в София и представянето на грандиозния мюзикъл „We Will Rock You”, изграден върху великите хитове на Queen, в партньорство със София Мюзик Ентърпрайсис ще покажем „Пинк Флойд: Стената” (1982) на Алън Паркър и ремастерирана версия на „Куин в Будапеща” (1987).Специалните прожекции, документалната и късометражната програми на фестивала, Балканският конкурс и други събития ще бъдат представени допълнително. Постепенно ще станат известни и още филми и гости в изброените вече програми.В рубриката Ново българското кино ще бъдат представени всички игрални филми, завършени след март 2012. Програмата ще включи и около 10 документални премиери. Пълната българска програма ще бъде известна през февруари.Специално събитие, организирано със съдействието на „Домейн Бойар”, за втора поредна година е програмата „Кино и вино”.На 17-ия София Филм Фест се очакват над 300 чуждестранни гости. Част от тях ще дойдат специално за 10-то юбилейно издание на София Мийтингс, което по традиция ще събере европейския елит във филмовата индустрия. Проектите за първи, втори и трети игрални филми ще бъдат представени публично пред аудитория от ръководители на фондове, продуценти, дистрибутори, представители на институции, журналисти. Родните и регионалните филми ще бъдат прожектирани пред фестивални селекционери и сейлс компании.Както винаги, в рамките на София Филм Фест и София Мийтингс, ще ви очакват различни изненади.Какво събитие ще се организира съвместно с канала National Geographic?Кои са кинозаглавията, включени в програмата „Милениум представя”?Кои режисьори ще представят лично филмите си в София?Кои ще бъдат членовете на международните журита?Отговорите на тези и много други въпроси ще откриете в следващите пресинформации, както и на сайта ни www.siff.bgСофия Филм Фест ще има прожекции в Зала 1 и кино „Люмиер” на НДК, Дома на киното, Синема Сити, Евро Синема, Червената къща и Гьоте Институт.Пълната програма на фестивала, подробна информация за гостите, нашите партньори и спонсори, ще бъде представена на основната пресконференция на 17-ия София Филм Фест, която ще се състои в края на февруари. ... още »
Два пъти повече истории ще гледат зрителите от този петък, 08 февруариЯто пощенски гълъби полетя в небето над София, за да ознаменува дългоочакваното завръщане на най-емоционалното предаване в ефира на България „Имаш поща“. Тази сутрин в „На кафе” водещата Гала и пощальонът Пейо пуснаха красивите птици, символ на щастие и късмет, с пожелание да донесат на новия сезон много щастливи и вълнуващи истории. Всеки гълъб носи на крачето си послание, собственоръчно написано от Гала. Наблюдателните зрители на „На кафе“ забелязаха, че още във вторник водещата започна да пише посланията, а в сряда в студиото прелетя и един от представителите на пощальонското ято.„Имаш поща“ се завръща в ефира на Нова телевизия на 8-ми февруари (петък) от 20.00 часа, с два пъти повече истински, емоционални истории и невероятни човешки съдби, развиващи се в продължение на два часа в студиото. Екипът на предаването отново обиколи България и събра истории от всички крайща – Банкя, Бобов дол, Добрич, Костинброд, с. Войводиново (варненско), Стралджа (ямболско), с. Богданица (пловдивско).„Имаш поща” – от 08 февруари, всеки петък, от 20.00 до 22.00 ч. по Нова ТВ ... още »
Не пистолетът убива, а куршумите!(из практическите наблюдения на Джими Бононо)Любителите на екшън жанра от епохата преди Интернет вероятно пазят нежни спомени за двусерийния филм 48часа, (1982 и 1990), в който за нуждите на следствието, детективът Ник Нолти се сдружи с криминално проявения Еди Мърфи.Вероятно мнозина си спомнят и за сътрудничеството на съветския милиционер Арнолд Шварценегер с чикагския полицай Джеймс Белуши (Red Heat 1988). Общото между тези заглавия е необичайното, стигащо до абсурд, сътрудничество и приятелство между персонажи, които са генетично предопределени да бъдат противници или поне, да не си оказват взаимна помощ.Втората допирна точка на тези повече или по-малко сходни истории е името на режисьора Уолтър Хил, който с “Куршум в главата” предлага последния вариант на успешно кино-рециклиране. Този път, за нуждите на следствието по тежко углавно престъпление, младият вашингтонски детектив от корейски произход Тейлър Куан (Сун Канг) е принуден да застане рамо до рамо с Джими Бономо (Силвестър Сталоун) - професионален убиец с дебело досие.Това, което ги принуждава да приемат присъствито на другия и да преглътнат професионалната си етика и гордост, е отмъщението – и двамата са загубили партньора си, а следите сочат една посока. И още нещо – двамата са привърженици на добре свършената работа, а това често пъти означава ефикасното физическо елиминиране на несговорчив противник и източник на конфликти, откъдето идва и името на филма.Дуетът сработва трудно, тъй като офицерът Куан е добросъвестен и честен служител на закона, а Джими поема с твърда ръка ролята на наставник и с основание гледа на вашингтонския детектив като на новобранец. Пътят им преминава през срещи с гангстери, корумпирани полицаи и нечистъплътен адвокат, за да ги отведе до висшите политически сфери в Ню Орлеан и един убиец-психар.Постепенно, те изработват успешен стил на работа, в който експедитивните методи на Бономо (Бобо за по-близките) допълват празнините в информацията събрана от Куан. Всичко е щедро подкрепено от юмручни аргументи и стрелково красноречие. Към всичко това е добавена Лиса, независимата дъщеря на Бобо, покрай която той грейва и като загрижен баща. Когато на тазгодишната церемония по връчване на наградите "Златен глобус" Силвестър Сталоун застана до Арнолд Шварценегер, за да обяви една от наградите, бе трудно да се открие разлика в силуетите им. Със сигурност и двамата имат нужда от костюм по поръчка, тъй като няма модна къща, която да шие конфекция за такива габарити. Зрителят на “Куршум в главата” има възможност да се запознае детайлно с резултатите от вложения от Слай Сталоун дългогодишен труд във фитнес-залата. С годините (вече 66!!!) Роки е загубил котешката си гъвкавост и придвижванията му са по-скоро сковани, но е натрупал мускулна маса, която е татуирал обилно.Нарастналата физическа мощ на Рамбо му позволява с лекота да носи филма на плещите си. Сценарият е структуриран като уестърн и не предлага особено интелектуално напрежение на зрителя. Кинофеновете могат да идентифицират няколко бегли препратки към Механикът (версията от 2011) и към Източни обещания (2007).Въпреки това, филмът определено има чар и той се крие в множеството детайли, носещи разликата в познатите клишета. Погледът върху конфликтите между поколенията, разсъжденията за ползата от модерни мобилни телефони и флаш-памет, привързаността на Бобо към марката бърбън Булет(Bulleit), както и абсурдния черен хумор на диалозите, могат да се приемат като приятелско намигване и закачка с публиката. Това е сигурен знак, че авторите не се приемат насериозно и си дават сметка, че са далеч от реализма и дълбокия психологически анализ. А за успеха на един филм вдъхновен от поредица комикси, какъвто е “Куршум в главата”, това е жизнено важно.dalt ... още »
След приключи работа по хитовия франчайз “Трансформърс” Майкъл Бей се завръща на филмовата сцена с базирания по истински случай криминален екшън-трилър “Кръв и пот”. За изпълнители на главните роли Бей привлече Дуейн Джонсън – Скалата, Марк Уолбърг и Антъни Маки, а сюжет послужиха публикуваните през 1999-та година вестникарски статии на журналиста Пийт Колинс, които проследяват група фитнес маниаци замесени в похищението на известен бизнесмен от Маями. Колинс участваше активно в разработването на сюжета на “Кръв и пот” и още преди да започнат снимките от компанията Парамаунт Пикчърс описаха проекта като “криминален екшън-трилър с елементи на черна комедия, който напомня на “Криминале” и “Фарго”.Българската премиера на филма ще се състои в началото на месец май, а освен вече споменатите актьори в него участват още Ед Харис, Тони Шалуб, Ребъл Уилсън, Кен Джонг и Роб Кордри.От Парамаунт Пикчърс вече разпространиха първите два трейлъра на “Кръв и пот”, а малко по-рано днес, чрез сайта на списание “Емпайър”, студиото разкри и съвсем нова снимка от филма, на която се вижда преследвания от полицай персонаж на Дуейн Джонсън – Скалата. Заедно със снимката в интернет бяха публикувани и няколко цитата на Майкъл Бей относно продукцията.Бей: “За мен този проект беше като глътка свеж въздух. Няма роботи, самолети, совалки и цяла армия от хора, които всекидневно да разчитат на теб и да очакват решенията ти. “Кръв и пот” е задвижван изцяло от персонажите и актьорите бяха невероятни. Изпълнението на Дуейн (Джонсън) е феноменално – досега не сте го виждали в подобна роля.Имах удоволствието да снимам отново в Маями, който още от времето когато работих по “Лоши момчета” е един от любимите ми градове. Цялата атмосфера е много кинематографична и града изглежда прекрасно на големия екран. И на този фон зрителите срещат тези герои, които просто не са доволни от това което имат. Всеки един от тях иска да притежава повече от това което има в момента. Във филма има много стероиди, но те служат като метафора за цялата ситуация. Тези момчета искат да са не само физически по-големи, но и по-големи в обществото. Оттук произтичат и всичките проблеми.”Отпуснатият бюджет за продукцията възлиза на около 23 милиона долара, което превръща криминалната лента в най-нискобюджетния проект на Майкъл Бей от 1995-та година насам. Първоначално Бей планираше да направи филма веднага след като приключи с работата си по епоса “Пърл Харбър”, но до снимки така и не се стигна и едва през 2011-та година режисьора заяви, че продукцията със сигурност ще бъде заснета.Сценарият на “Кръв и пот” е написан от Кристофър Маркъс и Стивън МаКфийли, които са най-известни с работата си по трилогията “Хрониките на Нарния”, а освен режисьор Майкъл Бей е и продуцент заедно с Доналд Де Лайн (“Италианска афера”) и Йън Брайс (“Спасяването на редник Райън”).Българската премиера на “Кръв и пот” е на 3-ти май, 2013-а година. ... още »