Филмът на режисьора Милко Лазаров „Отчуждение”, продуциран от стидия „Екран” на Българската национална телевизия, бе отличен с приза за най-добър български игрален филм на 17-тото издание на международния филмов фестивал „София филм фест”.Сценарият е дело на самия режисьор в съавторство с актьора Китодар Тодоров и писателя Георги Тенев. Сюжетът проследява пътя на около 50-годишен мъж, който тръгва от Гърция със старомодната си кола с тайник в багажника, за да купи българско дете срещу 10 хиляди евро.Тъй като бебето все още не е родено, гръкът трябва да чака. Майката (Мариана Жикич), глухонемият й брат (Ованес Торосян) и акушерката са закарани далеч от чужди очи, в една планинска къща. Раждането започва в дъждовна нощ, сред разразилата се буря.Милко Лазаров започва работата по филма си през 2008 г., отразявайки промените в хората, обществото и държавата в началото на 90-те. Той е завършил филмова и телевизионна режисура в НАТФИЗ, в класа на проф. Владислав Икономов. Изпълнителен продуцент е на едни от най-успешните проекти на БНТ - "Великите българи" и "Голямото четене", на който е и режисьор. Преподава "Експериментално кино и инсценизация" в кинофакултета на НАТФИЗ. ... още »
Българският Дани де Вито, актьорът Дидо Мачев, изненада Детелин Далаклиев в боксовата зала, за да му даде урок по артистичност от първа ръка и да му помогне да преодолее сценичната треска.Професионалните заръки на актьора към „Разяреният бик” бяха на първо място да се забавлява с новата си роля на танцьор, да се опита да се отпусне и да се слее с нея. За да има успех в представянето на сцената, трябва да има добър баланс между концентрация и лекота на изпълнението.Красивата партньорка на Детелин – Кети, също не пропусна да пробва стабилната актьорска поддръжка на Дидо в танците. Тя е убедена, че шампионският дух на Детелин ще ги доведе до финала на Dancing stars.Детелин е истински фен на холивудската легенда Робърт де Ниро и затова неслучайно една от любимите му филмови реплики е:„Are you talkin' to me?”. В боксовата зала, в която репетира, се радва на силната подкрепа на всички боксьори, независимо дали са „лека” или „тежка” категория, затова не е изненада, че бронзовият медалист от Олимпиадата в Лондон, Тервел Пулев отдели време и пробва едно приятелско ляво кроше върху Дидо Мачев.Сред най-горещите новини на сцената на Dancing Stars е и стартът на конкурса “Dancing Stars търси талисман”. Всички родители, които искат да покажат колко добре могат да танцуват техните деца, могат да изпратят видео, в което техните наследници показват своите артистични заложби на адрес в Nova Play – http://play.novatv.bg/talisman.Mаксималната възраст на децата, които могат да вземат участие в надпреварата, е 10 години, а лично звездното жури в предаването ще избере най-впечатляващите изпълнения. Кой е победителят ще стане ясно на 30 април, като тя или той ще бъде поканен лично на сцената на шоуто, като Талисмана на Dancing Stars, a по време на състезанието видеата на всички участници ще бъдат достъпни на адрес http://play.novatv.bg.Всички останали фенове на Dancing Stars имат възможността да се състезават за страхотни награди, между които самолетни билети до родината на фламенкото – Испания, любезно предоставени от Paravion.bg.За целта те трябва да се включат в играта на официалната страница на шоуто във Facebook: facebook.com/DancingStarsBulgaria до края на месец април. ... още »
Лекарите от болница “Сиатъл Грейс“ трябва да се справят с нови случаи на живот и смърт в новия шести сезон на „Анатомията на Грей“, започващ на 8 април, в 20:00 часа, само по Diva Universal! Сериалът ще се излъчва всеки делничен ден от 20:00 часа.От самото начало на новия сезон на персонала на болницата се налага да се справи с последствията от смъртта на Джордж. Засегнати болезнено, всеки от тях намира свой начин да премине през различните етапи на скръбта. Майката на Джордж се завръща, изправена пред трудната задача да реши какво да прави с органите на сина си. В следващите епизоди всички се борят със загубата на колегата си, прибягвайки към различни средства за преодоляване на болезнените чувства.Няколко седмици след близкото си до смъртта преживяване, възстановяващата се Изи се връща на работа. Междувременно, изнервени от очакваните предстоящи съкращения в болницата след съобщението от Шефа, лекарите се конкурират в стремежа си да оцелеят, в това число и Кристина, която прави опит да работи в педиатрията заедно с Аризона. В сезон 6 на „Анатомията на Грей“ ще станем свидетели на това как, още от първия ден на сливането на болниците, лекарите от „Сиатъл Грейс“ и „Мърси Уест“ повеждат борба за операции и за кариерата си и как, междувременно, Аризона се обявява в подкрепа на разгневената Кали, след като баща й – г-н Торес, наема свещеник да я убеди да се среща с мъже, а Изи изпитва тежестта на новата си конкуренция в хирургията.В „Анатомията на Грей“ участват Елън Помпео в ролята на Мередит Грей, Патрик Демпси в ролята на Дерек Шепърд, Сандра Ох в ролята на Кристина Янг, Катрин Хаъгъл в ролята на Изобел (“Изи”) Стивънс, Джъстин Чеймбълс в ролята на Алекс Карев, Чандра Уилсън в ролята на Миранда Бейли, Джеймс Пикънс, мл. в ролята на Ричард Уебър, Сара Рамирес в ролята на Кари Торес, Ерик Дейн в ролята на Марк Слоун, Чайлър Рий в ролята на Лекси Грей и Брук Смит в ролята на Ерика Хан.Създател и изпълнителен продуцент на „Анатомията на Грей“ е Шонда Раймс, а изпълнителни продуценти на филма са Бетси Биърс, Марк Гордън, Криста Върноф, Роб Корн, Марк Уайлдинг и Алън Хайнберг. „Анатомията на Грей“ е продукция на „Ей Би Си Студиос“ (ABC Studios).Не пропускайте първия епизод от шести сезон на „АНАТОМИЯТА НА ГРЕЙ“ в понеделник, 8 април, в 20:00 часа, само по DIVA UNIVERSAL! Сериалът ще се излъчва всеки делничен ден от 20:00 часа. ... още »
Един от най-успешните боксьори и един от най-успешните треньори ще седнат на стола на богатството в утрешния епизод на „Стани богат” – Кубрат Пулев и Свилен Нейков.Двамата ще играят в името на децата спортисти в неравностойно положение. Пред водещия Ники Кънчев те ще разкажат за шампионските титли и умението да създаваш шампиони, колко „бурни” са били първите срещи с половинките им в живота – Румяна Нейкова и Андреа, кои са най-критичните ситуации на ринга и във водата, как гледат на предстоящите битки и важността на волята и тренировките.По пътя към големите суми, двамата ще си припомнят отборите европейски шампиони по футбол, а специален гост в студиото ще бъде и самата Румяна Нейкова, която на финала също ще се включи в играта на “Стани богат”.И докато двете големи имена в спорта ще поставят финала на утрешния епизод, двама водещи ще поставят началото. Първи пред Ники Кънчев ще застанат Калина Крумова и Васил Василев – Зуека – водещата, с която денят започва, и водещия, с когото завършва.Зуека ще си припомни своите спортни постижения от времето когато е бил лекоатлет, а Калина Крумова ще се разплаче от смях заради кадрите, които ще види в ефир. И още – за грешките и техните корективи, за смелите решения в любовта и дискретността в личния живот.„Стани богат” – всеки вторник, от 20.00 ч. по Нова ТВ, както и в безплатната онлайн платформа Nova Play ... още »
В програмата на СОФИЯ ФИЛМ ФЕСТ 2013 за 18 мартТазгодишната ЛУКС гала на Европейския парламент, филмът „Табу”, представен от актрисата Ана Морейра, от 18.00 в Дома на киното. Това е историята на възрастната португалка Аурора, която живее с домашната си помощничка от Кабо Верде. В съседство е апартаментът на Пилар, посветила живота си в грижи за другите.Не може да се каже обаче, че в замяна на усилията си тя получава благодарност… Най-новият филм на Сузане Биер „Трябва ти единственно любов”, с участието на Пиърс Броснан, от 20.30 в кино „Люмиер”. Според сюжета, след като хваща съпруга си в изневяра, Ида заминава сама за сватбата на дъщеря си в Соренто. Силно превъзбудена, на паркинга на летището тя удря колата си в тази на сприхавия бизнесмен Филип, който се оказва бащата на младоженеца...Българската документална премиера „Лорд Бънди от София”, от 20.30 в Дома на киното. Разказ за съдбата на първата българска рок-група от началото на 60-те – времето на Студената война, тоталитарните догми и борбата за свобода на тогавашната младеж. „Порасналите момчета” разказват за някогашното и за съвременното измерение на рока. ... още »
Продуцираният от Кристофър Нолан високобюджетен екшън “Човек от стомана” е едно от най-очакваните и дискутирани филмови заглавия на 2013-та година. Продукцията за известния комиксов герой Супермен се нареди сред най-амбициозните проекти на студиото Уорнър Брос и очакванията на продуцентите са за огромни финансови постъпления от кинопрожекциите по света. За режисьор на лентата с бюджет от над 225 милиона долара беше избран Зак Снайдър, а в главната роля на Кларк Кент/Супермен се превъплъщава 30-годишния англичанин Хенри Кавил. Разочароващото представяне на предишния филм от франчайза, “Супермен се завръща”, принуди създателите на “Човек от стомана” да оповестят още преди началото на снимките, че новата лента ще се различава в много отношения от всички други продукции за Супермен.Костюмът на главния персонаж претърпя значителни промени, а според режисьора Зак Снайдър атмосферата на филма ще бъде “сурова и реалистична”. Но по отношение на цялостния си сюжет “Човек от стомана” не се различава от своите предшественици.В центъра на историята е отново притежаващия свръхчовешки сили Супермен, който напуска умиращата си планета и намира нов дом на Земята. Отгледан в провинциалните райони на Канзас от двойката Марта и Джонатан Кент младия мъж прикрива истинската си самоличност като се представя за журналиста Кларк Кент.През изминалите няколко месеца от Уорнър Брос разпространиха два трейлъра на “Човек от стомана” и няколко официални снимки на персонажите, но по думите на сценариста Дейвид С. Гойер (“Нероденият”) най-добрите моменти от филма успешно се пазят в тайна. По време на интервю за списание “Тотал Филм” Гойер поговори накратко за секретността около филма и за това какво могат да очакват зрителите.Гойер: “Това, което сте видели до момента е само върха на айсберга. Всеки, който си мисли, че знае всичко най-важно, греши. Кристофър Нолан се опита да направи нещо подобно и с филмите за Батман. Много съм доволен от това колко неща успяхме да запазим в тайна. Има толкова много моменти и сцени, които хората все още не са видели и това ще направи гледането на филма още по-забавно. Трейлърите показаха само една малка част от това, което сме подготвили. Да пазиш нещата в тайна в този компютъризиран и хиперактивен свят си е истинско постижение.”Относно подхода към филма, Гойер заяви:“Знам, че очакванията са за по-мрачен филм. Аз по-скоро бих го определил като много реалистичен и ангажиращ. Не смятам, че това го прави по-мрачен. По-различен? Да, със сигурност. Но не мисля, че би било правилно да подходим към филм за Супермен по начина по който подходихме към “Черният рицар”. Филмите за Батман са доста по-нихилистични докато тези за Супермен винаги са били за надеждата. Трябваше да намерим правилния баланс и мисля, че по отношение на атмосферата филма е достъпен за всички и няма да отблъсне по-младите зрители.Като част от съвременната публика аз знам много добре какво искат да видят зрителите от филм като “Човек от стомана”. Те искат да гледат филм, който няма да ги отегчи до смърт, а ще ги държи на ръба на седалките. Ще видите не само страхотни герои, но и големи екшън-сцени по които екипа работеше много усилено. Най-много се гордея с факта, че “Човек от стомана” е филм за всички зрители - за феновете, които са израснали със Супермен и за хората, които не се интересуват от този герой и просто искат да изгледат един добър екшън.”“Човек от стомана” ще се разпространява в триизмерен формат, а екранни партньори на Хенри Кавил са Даян Лейн, Ейми Адамс, Ръсел Кроу, Лорънс Фишбърн, Кевин Костнър и Майкъл Шанън.Ако лентата оправдае очакванията по отношение на финансовите постъпления от Уорнър Брос са готови да финансират още един филм за Супермен с участието на Хенри Кавил.“Човек от стомана” тръгва по българските кина в 3D и IMAX формат от 21-ви юни, тази година. ... още »
75-годишният Ридли Скот продължава да бъде един от най-активните и търсени режисьори в Холивуд. През изминалата година и половина името му се свързваше с няколко студийни продукции, сред които “Прометей 2“ и “Блейд Рънър 2“, но никой не знаеше със сигурност кой ще бъде неговия следващ мащабен проект.Един от филмите които Скот разработваше в продължение на месеци беше библейския епос “Мойсей”, но той остана в сянката на другите проекти на режисьора и не се знаеше дали изобщо ще се стигне до снимки.По всичко изглежда, че Скот не се е отказал от този филм и преди броени дни от студиото 20th Century Fox разкриха, че ако всичко протече по план това ще бъде следващата продукция на режисьора. Първата информация за “Мойсей” се появи през лятото на 2012-та година и сега, близо дванадесет месеца по-късно, лентата е на път да се сдобие с актьор за главната роля.Официални източници от 20th Century Fox, цитирани от сайта Deadline, съобщиха, че в главната роля на библейския религиозен водач и пророк Мойсей най-вероятно ще се превъплъти носителя на “Оскар” Крисчън Бейл. За момента все още няма подписани договори, но от студиото правят всичко възможно за да ускорят процедурата. Едновременно с информацията за Крисчън Бейл от 20th Century Fox заявиха, че заглавието на подготвяната лента е било променено на от “Мойсей” на “Изселване” (“Exodus”).Според последната информация продуцентите искат снимките да започнат “възможно най-скоро” и очакванията са, че Крисчън Бейл ще бъде потвърден за участие до няколко седмици. Ролята на Мойсей бива описвана като “физически напрегната”, но благодарение на участията си в “Боецът” и “Машинистът” Бейл има опит с роли изискващи пълна физическа отдаденост.За сценаристи на “Изселване” бяха избрани Бил Колаж и Адам Купър (“Кинти в небето”), но от 20th Century Fox заявиха, че за пренаписването на някои от диалозите и сцените в сценария е бил нает ветерана Стивън Зейлиън (“Списъкът на Шиндлер”).Ридли Скот ще насочи вниманието си към мащабната лента веднага след като приключи с работата по монтажа на най-новия си филм “Адвокатът”. Любопитно е да се отбележи, че “Изселване” е един от трите мащабни библейски продукции по които се работи в момента. Единият филм е вече заснетия “Ной” с участието на Ръсел Кроу (интерес към проекта изявяваше и Крисчън Бейл), а другия е “Богове и крале”, който най-вероятно ще бъде режисиран от Анг Лий.“Изселване” е официално в период на пре-продукция и в най-добрия случай снимките ще стартират още в края на тази година.Повече детайли за амбициозния проект се очаква да бъдат разкрити в следващите няколко седмици. ... още »
Дори в полудялата от оръжия Америка, стрелянето не е част от ежедневието на повечето хора. Така че, голяма част от американците всъщност знаят много малко за оръжията.Сценаристите на Холивуд са осъзнали това преди много много време и го използват като извинение за филмите си и абсурдите в тях.1. Заглушителят не превръща изстрела в тих шепотВидяли сте го в - „Под прицел”, „Умирай трудно 2”, „Няма място за старите кучета”, „Снайперистът” и всеки филм за Джеймс Бонд.Митът – Предпазливите шпиони и наемни убийци знаят, че ако ще убиват някой злодей в офис или библиотека, те трябва да си сложат заглушител, за да превърнат разтърсващия звук на изстрела в едно леко „птю”.Миниатюрните пистолетчета не са единственото нещо, което може да се заглушава. Големи пушки също могат да бъдат съоръжени със специални заглушители.Докато заглушителите изглеждат лъскави и скъпи, Холивуд казва, че всяко дълго и кухо нещо може да свърши работата. Вземете пластмасова бутилка, натъпчете я с чорап или нещо друго и вече сте опасен като Марк Уолбърг от „Снайперистът”.Проблемът – Експлозията на барута е шумна. Наистина шумна. Шумна колкото двигател на самолет. Една малка метална туба няма да помогне много, за да спре този шум. По този начин трябва да звучи един заглушен пистолет:http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=51AEuOts1YUДори и без да гледате видеото – ще ви го кажем направо – все още звучи като пуст пистолет. Не прави онзи добре познат мек звук от филмите, който можете да объркате със звука от коте, скачащо върху възглавница. Незаглушен изстрел е между 140 и 160 децибела – това е диапазона, в който звука може трайно да увреди слуха ви. Ако никога пистолет не е стрелял близо до вас – повярвайте ни, когато казваме, че е достатъчно силно за да накара тялото ви да потрепери от самия звук. Един заглушител може да намали децибелите до 120 или 130 – като звука от пневматичен чук. Това все още е достатъчно силен звук, за да ви причини физическа болка ако е близо до вас. Така че в общи линии, заглушителя кара големите оръжия да звучат като по-малки оръжия. Ако сте Джеймс Бонд и се промъквате в лагера на врага със заглушен пистолет – значи просто се надявате охраната им да реши, че оръжието ви е прекалено малко и несериозно, за да бъде сериозна заплаха.В такъв случай защо изобщо заглушителите съществуват? Ако сте навън и наистина е много шумно, със заглушител не може точно да се разбере от къде идва изстрела или от какво разстояние.А пушки със заглушител? Те също съществуват. Ето и една в действие:http://www.youtube.com/watch?v=8j5P0LXemAA&feature=player_embedded2. Автоматите са магически машини за смъртВидяли сте го в – „Звездни рейнджъри”, „Мумията”, „Макс Пейн”, „Командо”, „Белязаният” и всеки филм на Джон ВуМитът – Това вече се е превърнало в стара шега – патроните никога не свършват в екшъните (освен ако изведнъж това не стане угодно на историята).Холивуд показва някакви ограничения при револверите – обикновено не повече от 10 или 11 изстрела за барабан с шест места. Но по дяволите – те нямат никакви задръжки, когато стане въпрос за полу-автоматични оръжия. До такава степен, че голяма част от нас започват да си измислят собствени абсурдни концепции за това, как тези оръжия функционират. Холивуд показва как автоматите изстрелват около 100 пъти повече куршуми, отколкото всъщност могат да съдържат. Понеже не можем да видим самите патрони в автомата, Холивуд се възползват от това и третират автоматите като магически фабрики за патрони.В „Командо” виждаме как Арнолд стреля без да презарежда в продължение на половината филм:http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=203_o0V5Yy0#t=89sПроблемът – Ако сте гледали новини за американски войски в Ирак или сте играли Modern Warfare, значи сте виждали това оръжие – карабина M4. Тя съдържа 30 патрона. Ето и едно видео, в което дете изстрелва цял пълнител от M4http://www.youtube.com/watch?v=mchVNcme9Os&feature=player_embeddedМомчето не се отказа след 4 секунди, защото се умори. Просто патроните му свършиха. А сега, нека видим какво става и с оръжието, което лошите винаги използват – Калашников (AK-47).http://www.youtube.com/watch?v=O0mNJwRbS_o&feature=player_embeddedОтново празен след 4 секунди. Това е защото напълно автоматичните оръжия стрелят адски бързо – около 700 куршума в минута. Само че вие не разполагате със 700 патрона. Разполагате с 30. Направете си сметките сами.Всъщност, американския пехотинец носи само 210 патрона, което значи, че една битка при напълно автоматична стрелба ще приключи за по-малко от минута, дори с времето за презареждане. Военните обаче стрелят на пълно автоматичен режим толкова рядко, че много от техните оръжия дори нямат тази способност.„Но чакайте!”, ще кажете вие, „Виждал съм видео материал от Виетнам, Ирак и други места, и определено можеш да чуеш автоматичната стрелба. Значи някой я използва!”Това е вярно, но напълно автоматичната стрелба обикновено се използва за прикритие – да накарате противниците да се покрият, докато вашите хора сменят позицията си. Всъщност, може да се каже, че почти всички патрони се използват за това. За всеки убит бунтовник в Ирак и Афганистан, около 250 000 куршума са изстреляни в нищото. Около три тона амуниции за всеки убит човек. 3. Бронираните жилетки са магически защитни полетаВидяли сте го в – "Завръщане в бъдещето" и много други екшъниМитът – Някак си плановете ви са се объркали и сега сте преследвани от лошите, които искат кръвта ви. Те смятат да ви направят на решето със своите автомати Калашников, но вие имате един жокер – бронирана жилетка.Във филмите, бронираните жилетки (направени от материал наречен Кевлар) превръщат повечето машини на смъртта във въздушни пушки. Стрелба с Калашников отблизо би превърнало вътрешностите ви на пастет, но когато сложите жилетката си, вече сте обгърнат от магическо защитно поле.Проблемът – В истинския живот, жилетката която предпазва Емет Браун в „Завръщане в бъдещето” от терористите би спомогнала единствено да запази всичките му части на едно място. - http://movieclips.com/5zcj-back-to-the-future-movie-the-libyans-find-doc-brown/Въпреки 25-те години на усъвършенстване на бронежилетките – нито една не би била в състояние да защити Док от подобно нападение. Бронежилетката, която можете да скриете под дрехите си осигурява защита срещу повечето пистолети. Но автоматично оръжие – никакъв шанс.Военните носят по-различно защитно облекло. То е много по-тежко и твърдо, но също така е ефективно ако стрелбата е от повече от 14 метра. Когато полицията носи бронежилетки (а 45 процента от тях не носят), те не носят военни жилетки. Вероятно защото една такава тежи 15 килограма и струва хиляди долари.4. Грациозно запъване на ударникВидели сте го в – „Светците от Буундок”, „Умирай трудно”, „Глутница кучета” и т.н.Митът – Филмите третират дърпането на петлето (ударника) на оръжие като удивителен знак. Когато твърдото ченге разпитва последния останал гангстер, то със сигурност ще го направи, само за да изрази сериозността си. Звукът от това щракване е толкова зловещ, че братята Макманъс го използват като завършек на тяхната молитва в „Светците от Буундок”.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uaGrYLDSNZ0Проблемът – Щракването на ударника във филмите сякаш означава – „това оръжие е готово да стреля!”. Всъщност – не означава това. Не означава нищо. Оръжието така или иначе е било готово да стреля. Например, пистолетите на ирландските убийци от „Светците от Буундок” (Берета 92Ф – същия пистолет, който Джон Макклейн използва в „Умирай трудно”) са направени така, че дърпането на спусъка също така издърпва и ударника, за да ви спести допълнителните две секунди, през които можете да бъдете убит. Дърпането на петлето означава нещо в уестърните, защото при старите револвери това е било нужно преди всеки изстрел (нещо от преди 150 години)Освен това, когато стреляте с пистолет като на Светците, те са направени така, че чукчето си остава свалено между изстрелите (което прави спусъка по-мек и лесен за дърпане). Споменаваме го, за да отбележим, че братята Макманъс целенасочено връщат ударника преди да застрелят мафиота, само за да могат после отново да го дръпнат и всички да чуем щракването.Нещата стават още по-глупави. Когато оръжието от някой филм няма чукче, което да бъде дръпнато (пушка или автомат), героите дърпат подвижната ложа , защото това е единствения начин по който да се създаде този така драматичен ефект от щракването.Проблемът е, че при тези оръжия, дърпането на подвижната ложа служи единствено за изхвърляне на празната гилза и вкарването на нов патрон в патронника – нещо, което се е случило последния път, когато стреляхте. Така че всеки готин „щракащ” звук ще бъде придружен с не дотам готино изхвърляне на перфектните неупотребени патрони, които падат на пода.5. Куршумите карат всичко да избухваВидели сте го в – „Челюсти”, „Казино Роял”, „Матрицата: Презареждане”Митът – В киното, куршумите и всичко, което може да се запали има същото взаимоотношение като материята и анти-материята. Секундата, в която горещото олово докосне резервоара на кола и всичко се възпламенява. Това е изключително удобно в случаите, в които Морфей трябва да изпържи двама близнаци-албиноси с плитки от „Матрицата: Презареждане”. Нещата стоят по същия начин и с пропан, водород и кислород. Стига да са затворени в метален цилиндър под налягане. Можете да бъдете сигурни, че когато стреляте в тях, резултата ще бъде експлозия, която може да взриви всичко, в което сценариста е поставил своя герои. Стреляйте по кислородна бутилка в устата на една акула и тя ще избухне сякаш цяла седмица е дъвчела динамит.Проблемът – Производителите на автомобили и контейнери под налягане не обичат да бъдат водени под отговорност при съдебни дела. Ако техните продукти се превръщат в бомби или мълнии просто при удар или пробиване, то тогава всяка автомобилна катастрофа трябва да изглежда като фойерверка от 4-ти юли - деня на американската независимост.Ловци на митове опровергаха всички тези взривове от типа – „стреляй в кислородната бутилка” и много други митове за оръжия в два техни епизода. За да взривите една кола, трябва да направите много специфични неща. Да пробиете дупка в резервоара, да запалите огън, да изпарите бензина до момент, в който налягането в резервоара стане прекалено голямо, след което може да взривите колата. Ако използвате специални проследяващи патрони.Това, което е още по-нелогично в холивудските експлозии на коли причинени от пистолети е принципа, че техните куршуми не могат да проникват никъде другата. Ето една сцена, в която Джон Кюсак се крие зад рафт с картофен чипс в магазин, в безопасност от дузините куршуми летящи наоколо.http://www.youtube.com/watch?v=AZt0fAZ018E&feature=player_embeddedА ако добрите се скрият зад врата на кола? Естествено, че нищо няма да им се случи. Ироничното е, че всъщност – докато куршумите не могат да взривяват резервоари, те могат с лекота да преминат през врати на коли. За жалост, всичко което знаем за оръжията от екшън филмите е грешно.cracked.comпревод – Стефан Димов ... още »