Здравейте, сладури! На 24 юли се пригответе да се подмокрите от кеф! В Дедпул & Върколака двама от най-култовите комиксови герои на нашето време обединяват сили в изключително забавен и рушащ всякакви граници киноспектакъл, който завинаги променя „малката киновселена“ на Марвел. Затова грабвайте резервен чифт гащи, бегом към кината и станете свидетели на историята, докато се пише. Да вървим, мамка му!
В Дедпул & Върколака агентите от бюрократичната организация TVA, която съществува извън времето и пространството, измъкват Уейд Уилсън от мирното му съществуване и го пращат на мисия, която ще разтърси познатата Вселена. За да спаси света, Дедпул трябва да открие съкрушена и незаинтересована от нищо версия на Върколака и да го убеди да се присъедини към него… Нещо, което звучи далеч по-лесно, отколкото изглежда, да не кажем абсолютно невъзможно.
Новият трейлър на Дедпул & Върколака ни хвърля директно в екшъна, като само загатва за предизвикателството, пред което трябва да се изправят Уейд и Логан – емблематичния злодей Касандра Нова. Видеото обещава експлозивни схватки, епични сцени на забавен каданс (много ясно!), тонове остроумни закачки, метакоментари и препратки, кървища на кило и каквито други от задължителните елементи за филм, носещ заглавието Дедпул & Върколака, се сетите, включително и невероятната химия между Райън Рейнолдс и Хю Джакман, които се завръщат в иконичните си роли.
Всеки заслужава щастлив край и едно е сигурно, след дългогодишно очакване на качествено съвместно приключение на Дедпул и Върколака, най-накрая ще го получим – този юли само в кината.
Режисьор на Дедпул & Върколака е Шон Леви (Жива стомана, Свободен играч) по сценарий на Рет Рийс и Пол Уърник (Дедпул). Към Рейнолдс и Джакман се присъединяват Матю Макфадиън, Ема Корин, Морена Бакарин, Род Дилейни и др.
„Руини” на Майкъл Коди и Амиел Къртин-Уилсън„В разцвет” на Нана Еквтимишвили и Симон Грос„Златната клетка” на Диего Кемада-ДиесЗа първи път австралийски режисьор гостува на София Филм Фест„Руини”Ако си извършил убийство, бягай и се скрий в любовта!„Руини” на австралийците Майкъл Коди и Амиел Къртин-Уилсън е импресионистична история за двама млади любовници, необяснимо привлечени от друг, които бягат от бруталния и пълен с престъпления и насилие свят на модерна Камбоджа. Напускайки Пном Пен след убийство, Фирун (Роус Мони) и Сована (Санг Мален) навлизат дълбоко в джунглата. По време на пътуването уязвимата им любов се люшка на приливи и отливи, докато те се отърсват от травмата на живота, който са оставили зад себе си, отприщвайки насилствения си гняв към света. Филмът получи Специална награда на журито в програма „Хоризонти” на фестивала във Венеция 2013. Режисьорът Амиел Къртин-Уилсън ще бъде специален гост на София Филм Фест и ще представи лично филма пред публиката у нас.„В разцвет”„В разцвет” е филм за поруганите надежди, за срутването на семейните ценности, за умъртвяването на човещината по време на една братоубийствена война. Когато Грузия се отделя от бившия Съветски съюз, тогавашното правителство я тласка към кървави граждански размирици. Едно семейство, което живее в провинция Абхазия, трябва да намери своя път към бъдещето. В първия си пълнометражен филм Нана Еквтимишвили и Симон Грос създават прекрасен, ритмичен и вълнуващ филм в забравените традиции на грузинското кино, преплитайки викове с шепот, меланхолия с изгубена любов, изблици на насилие с идилия, ранно съзряло студенокръвие и детска наивност. Сред наградите на филма са Награда на международната мрежа от арт-кина (C.I.C.A.E) - Берлинале’13, Сараево’13 – Най-добра актриса (Лика Баблуани, Мариам Бокериа), Награда на международната мрежа от арт-кина (C.I.C.A.E), „Сърцето на Сараево” за най-добър филм и актриса (Лика Баблуани, Мариам Бокериа),Токио’13 – Голямата награда, Хонконг’13 – Наградата на ФИПРЕССИ, „Златна Жар-птица”, Милано’13 – Награда на публиката за най-добър филм, Награда на студентското жури за най-добър филм,Монреал’13 – Специална награда на журито, Париж’13 – Награда на журито за най-добър филм,Висбаден’13 – „Златна лилия” за най-добър филм.„Златната клетка”След сериозни проучвания този филм, в който художествената измислица е сведена до минимум, без да загубва художествената си стойност, ни разказва за съдбата на две петнадесетгодишни деца – момче и момиче, решили да се качат на рискования „влак на смъртта” и да преминат границата между Мексико и САЩ. „Златната клетка” е режисьорски дебют на испанеца Диего Кемада-Диес, който до момента се е изявявал като сценарист, оператор, а също и като поет, с издадена стихосбирка, което може да гарантира откровена и чиста, изпълнена със състрадание, оценка на емигрантската проблематика. Филмът получи признание в Кан’13 с награда „Certain Talent” в програмата „Особен поглед”, в Мар дел Плата ФФ’13 беше определен за най-добър филм, в Сао Пауло’13 получи награда на критиката за най-добър филм, в Талин’13 беше награден като най-добър северноамерикански независим филм, в Солун’13 получи награда на публиката в международния конкурс, отличие за най-добър режисьор, „Златен Александър” и награда за човешки ценности, а в Цюрих’13 - „Златно око” за най-добър чуждестранен филм. ... още »
Домът на киното ви кани на деветата – предпоследна – прожекция от документалната програма Хот Док19 февруари сряда 18.00Вход свободенПравилата на ергенския животБългария-Норвегия-Финландия, 2011, 75 мин.Режисьор: Тонислав ХристовСценарий: Тонислав Христов и Каарле АхоСъс: Зоран Атанасов, Радост Димова, Християн Димов, Тонислав Христов, Кирил ЙовчевОператор - Петер ФлинкенбергМузика - Петър ДундаковПродуценти - Каарле Ахо и Мартичка БожиловаПродукция - Making Movies Oy, AGITPROP, Bulgarian National TelevisionДа си над тридесет и без брак е кризисна ситуация. Но не за „нежния“ пол. Изненадващо филмът се фокусира върху преживяванията на четирима млади мъже – трима българи и един македонец във Финландия. Те живеят в страна с висок жизнен стандарт, успешни са професионално, но ергенският живот се е превърнал в тежест за тях. Какво правят мъжете, оказали се в подобно положение? Фитнес, он-лайн запознанства, курсове по танци, бадминтон – всичко възможно, за да срещнат любовта. Приятелството им помага да не се отказват след серия от провали и комични ситуации.В продължение на една година камерата незабележимо следва героите, избягвайки „риалити“ ефекта, а непредвидените събития съставляват завършената драматургия на филма в отлично балансирано монтажно темпо. Противно на балканските културни особености, младите мъже не се срамуват да разкрият на екран най-съкровените си спомени, да плачат и да се смеят. Режисьорът на филма Тонислав Христов постига тази непосредственост като всъщност заснема себе си и приятелите си, когато раздялата ги сполетява. ... още »
Изкуството не познава смъртта. Оскар УайлдТези, които очакват да видят в “Пазители на наследството” как Рамбо спасява от унищожаване платната на Рембранд ще останат разочаровани. Това заглавие не представя нова селекция на “Непобедимите” и не преразказва пореден вариант на приключенията на “Мръсната дузина” през Втората световна война. Любителите на киното ше открият по-скоро ретро-версия на приключенията на Дани Оушън и неговата група в спретнати униформи. Вездесъщият Джордж Клуни е попаднал на изключително интересен сюжет, който компенсира до голяма степен средноватото ниво на режисьорската му компетентност. Вдъхновен от реални събития и личности, филмът напомня полузабравения факт, че през младите си години Адолф Хитлер е преминал през художествено училище, където е развил афинитет към изящните изкуства. Когато в последните месеци на войната фюрерът вижда, че мегаломанският му проект за “райхсмузей” вероятно ще “позакъснее”, той издава заповед да се унищожат всички художествени творби, конфискувани от окупираните територии, за да не попаднат в ръцете на съюзниците.Американски университетски професор създава, с благословията на генералния щаб, седемчленна експертна група за спасяване на шедьоврите експроприирани от Гестапо. Идеята му призовава под знамената куратори, реставратори, колекционери и преподаватели, за които изкуството е религия, смисъл на живота и източник на върховен екстаз.Филмът добавя нова любопитна страница от хилядите истории и съдби свързани с последната световна война. Авторите са предпочели да не се впускат в представянето на военни действия, в които главните герои сътворяват чудеса от храброст. Представянето на изуствоведите като “Гадни копилета” би било по-скоро комично (и генетично неоправдано), и би провалило всякаква надежда за контакт със зрителя. Клуни разумно се е въздържал от изкушението да ги превърне в командоси и остава верен на тяхната природа и интелектуална принадлежност. Едва ли някой би приел насериозно екшън сцени с група чичковци, прекарващи времето си в музеи, аудитории и библиотеки. Предвид средната им възраст, интересите им към доброто похапване и по-скоро миролюбивия им нрав, от тях е трудно да се очаква да унищожат крупни противникови единици. Военните сцени, в техния класически вариант са оставени на заден план, войната тук е в друго измерение. Но това не отдалечава “Пазители на наследството” от патриотичния патос, характерен за филмите за войната. Филмът на Клуни е пропаганден продукт. Ефектът е постигнат от контраста при представянето на “съветската заплаха” в лицето на не особено привлекателния образ на руската спецгрупа, която подобно на американските експерти се интересува от откраднатите шедьоври. И докато червеноармейците са в брутално търсене на контрибуции за понесени щети, отвъдокеанските бойци се грижат, подобно на Вилхелм Тел, за връщането на шедьоврите на бившите им собственици.За романтично-героичния образ на групата американски изкуствоведи допринася и лайтмотивът на филма. От екрана, при различни поводи, героите на киноразказа задават въпроса за стойността на човешкия живот по отношение на шедьоврите на изкуството. И отговорите са различни, според обстоятелствата. В такъв смисъл, “Пазители на наследството” може да се приеме и като послание към зрителя и призив за размисъл. ... още »
Само преди няколко часа британската академия за филмово и телевизионно изкуство раздаде тазгодишните филмови награди “БАФТА”. Космическият трилър на Алфонсо Куарон “Гравитация” се сдоби с общо шест приза, включително за “Най-добър режисьор” и “Най-добри визуални ефекти”, а историческата драма на продуцента Брад Пит “12 години в робство” спечели в категорията “Най-добър филм”.Дебютантът Баркхад Абди бе удостоен с “БАФТА” за изпълнението си в лентата по истински случай “Капитан Филипс”, а за ролята си в режисирания от Уди Алън “Син Жасмин” Кейт Бланшет получи награда в категорията “Най-добра актриса в главна роля”.Ето и пълния списък с победителите:Най-добър филм - “12 години в робство”Най-добър режисьор - Алфонсо Куарон (“Гравитация”)Най-добър актьор в главна роля - Чиуетел Еджиофор (“12 години в робство”)Най-добра актриса в главна роля - Кейт Бланшет (“Син Жасмин”)Най-добър актьор в поддържаща роля - Баркхад Абди (“Капитан Филипс”)Най-добра актриса в поддържаща роля - Дженифър Лоурънс (“Американска схема”)Най-добър адаптиран сценарий - Стийв Кугън и Джеф Поуп (“Филомена”)Най-добър оригинален сценарий - Ерик Сингър и Дейвид Ръсел (“Американска схема”)Най-добро операторско майсторство - Емануел Лубецки (“Гравитация”)Най-добър документален филм - ”Актът на убийство”Най-добър анимационен филм - “Замръзналото кралство“Най-добра оригинална музика - Стивън Прайс (“Гравитация“)Най-добър британски филм - “Гравитация“Най-добър монтаж – “С пълна газ”Най-добра сценография - “Великият Гетсби”Най-добри костюми - ”Великият Гетсби”Най-добър звук - “Гравитация“Най-добри визуални ефекти - “Гравитация“Най-добри грим и прически - “Американска схема”Най-добър късометражен британски филм – “Стая 8”Най-добър късометражен анимиран британски филм – “Да спиш с рибите”Най-добър британски дебют – “Кели и Виктор”Изгряваща звезда – Уил ПотиерНаградите бяха раздадени в Лондон, а водещ на церемонията беше британския комик и актьор Стивън Фрай (“Шерлок Холмс: Игра на сенки”). ... още »
Публикуваният през 1986-та година роман на ужасите “То” е без съмнение една от най-известните и успешни творби на писателя Стивън Кинг. Популярността на историята за клоуна-убиец Пениуайз се увеличи още повече след появата на телевизионния филм в две части “То”, който през 90-те години се радваше на огромен зрителски интерес както в Съединените щати, така и в България. Успехът на лентата привлече вниманието на големите холивудски студия и през 2009-та година, след близо едно десетилетие изпълнено със слухове и догадки, от гиганта Уорнър Брос оповестиха, че планират да финансират и разпространяват високобюджетна филмова адаптация на “То”.По разработването на проекта започна да работи продуцентския екип зад “Шерлок Холмс” и “Гангстерски отдел”, а създателя на “Хелбой” Гилермо Дел Торо изяви желание да режисира. Поради натоварения си график обаче Дел Торо не успя да подпише договора за режисура и в крайна сметка мястото му беше заето от Кари Фукунага, който през 2011-та година привлече вниманието на Холивуд с романтичната си драма “Джейн Ейър”.Фукунага разкри, че намерението му е да заснеме две части на “То”, тъй като по думите му е “много трудно историята на Стивън Кинг да бъде разказана само с един филм”. В момента 37-годишния режисьор се подготвя за снимките на все още неозаглавен независим филм и според продуцента Дан Лин камерите на “То” ще се завъртят веднага след като приключи работата по тази лента.Лин: “Кари Фукунага пише сценария и ще режисира филма за нас. Сега той работи по друг проект в Африка, но всички сме уверени, че веднага след това ще започнем да снимаме “То”. Кари е идеалния режисьор за този филм и ние нямаме търпение да видим какво ще направи той с тази невероятна история.”Имайки предвид статута на новия филм на Кари Фукунага очакванията са, че в най-добрия случай снимките на “То” ще стартират до една година.Кастингите за главни роли все още не са започнали, но за сметка на това продуцентите уверяват, че “няма да се правят компромиси” и екипа на филмовата адаптация ще пресъздаде за големия екран дори и най-противоречивите моменти от романа на Стивън Кинг.Повече детайли за разработването на “То” се очаква да бъдат разкрити в следващите няколко месеца. ... още »
Съществува само един вид вулкан, по-опасен за човечеството от Везувий: супервулканът. Преди 250 млн. г. такъв унищожил до 95% от всички животински и растителни видове на планетата. ПОМПЕЙ тръгва по кината този петък. ... още »
Най-бляскавото танцувално шоу стартира на 11 март по Нова„Нямам търпение да се включа в Dancing Stars”- с тези думи днес oлимпийската ни гордост Александра Жекова „издаде” своето участие в най-бляскавото танцувално шоу в телевизионния ефир. Ден, след като се класира несправедливо пета на финала по сноуборд в Сочи, Сани се впуска в ново състезание за нея. Тя сподели в пряка връзка по телефона със сутрешния блок на Нова „Здравей, България”, че свързва Dancing Stars с нови емоции и голяма провокация – да открие своята артистичност, която никога не е отключвала. Сани допълни, че никога не е танцувала и няма да й е лесно, но сега сбъдва една своя сбъдната мечта - да излезе на дансинга на Dancing Stars. Олимпийският сезон на Dancing Stars 2014 стартира на 11 март по Нова. Водещите Калин Сърменов и Алекс Сърчаджиева обещаха „големи звезди и танцьори с олимпийски дух”, който ще води участниците този сезон. „Хората имат нужда да гледат красота и ние ще им я дадем” – така Алекс Сърчаджиева обобщи вълненията си около Dancing Stars. Екипът на Dancing Stars стиска палци на своята първа участничка – Александра Жекова в предстоящите стартове за световната купа в Швейцария и Испания. Веднага след това се впуска в танците в Dancing Stars 2014. Кои ще бъдат другите участници, ще се справи ли Сани Жекова със своята срамежливост и ще видим ли артистичната й страна, всичко това ще стане ясно от 11 март по Нова. Dancing Stars 2014 – 11 март по Нова. ... още »
На 17-и февруари /понеделник/, точно в 11.30 ч., Нова телевизия завърта поредицата „Цвете от изтока” – заглавието, поставило началото на бума на турските сериали през последните години.„Цвете от изтока” разказва историята на две сестри – Сахра и Нил, и как омразата и желанието за отмъщение коренно преобръща живота им. Дълбоката сестринска завист, която Нил изпитва към Сахра, е в основата на поредица драматични изпитания, убийство, желание за отмъщение и една любов, опитваща се да съхрани целостта си през всички тези трудни моменти.Трудна и драматична е историята не само на Сахра, но и на актрисата, която влиза в нейната роля –Арзум Онан. Онан, която едновременно с това е и манекенка, е известна на публиката в Турция както с актьорските си превъплъщения, така и с двете си титли – Мис Турция и Мис Европа, които печели в началото на 90-е. Именно образът на Сахра обаче й носи дългоочакван успех и признание за актьорската й дарба. Към киното и телевизията я насочва бракът й с един от най-известните турски актьори и режисьори Мехмет Аслантуг. Него българските зрители познават като Селим от сериала "Истанбулска приказка".Точно в този момент обаче успешната й кариера е прекъсната задълго от тежко заболяване. В продължение на пет години Арзум се бори първо с рак на лимфите, а след това и на щитовидната жлеза. В битката й с тежката болест неотлъчно до нея са Мехмет и синът й Джан, който вече е на 15 години. Това е и периодът, в който Арзум се връща към любимата си скулптура. През ноември миналата година актрисата, която е завършила художествено училище, представи първата си самостоятелна изложба "Девет".Все по-рядко зрителите виждат звездата от „Цвете от изтока” на малкия екран. Наскоро тя дори отхвърли предложение на известна продуцентска къща да се снима в сериал срещу 35 хиляди турски лири на епизод. Като причина за това свое решение актрисата посочи сина си и желанието да прекарва повече време с него. Въпреки това обаче Арзум все пак даде надежда на своите почитатели, разкривайки, че някой ден би се изкушила да участва само в хубав проект за игрален филм.„Цвете от изтока” – от 17-и февруари, всеки делничен ден, 11.30 ч. по Нова ... още »