За пета поредна година имаме удоволствието да ви представим нови и значими заглавия от американското независимо кино в рамките на Sofia Independent Film Festival www.soindependentfilmfest.com от 24 октомври до 1 ноември, в София.Тази година ще покажем двадесет и пет игрални и документални филма, които представят съвременното лице на американското независимо кино. Филмите са радикални – голяма част от тях отразяват тревожното време в което живеем, пречупено през чувствителния и талантлив поглед на авторите.Специален фокус във фестивалната селекция са филмите от последното издание на фестивала "Сънданс" 2014 – един от най-влиятелните фестивали за независимо кино в света. Ще видите филма спечелил голямата награда на журито и награда на публиката - "Камшичен удар", награда за най-добра режисура в международния конкурс - "52 вторника"; голямата награда на журито в международния конкурс за документално кино - “Завръщане в Хомс", а също филма легендарния кинокритик Роджър Ебърт, нашумелия "Военна история" с Катрин Кийнър и много други.Отново океана ще прелетят гости от Америка, които ще имат поредица от майсторски класове и срещи осъществени в партньорство с Националната Академия за театрално и филмово изкуство НАТФИЗ.Фестивалът е част от културния календар на Столична община за 2014 г.За първи път партньори на фестивала So Independent са и Ню Бояна Филм Студио, Бoрoспорт и Хотел “Рила” Боровец.С медийното партньорство на БНТ, БНР, Bulgaria on Air, Капитал Light, Дневник, Darik радио и др. ... още »
Три премиерни заглавия ще бъдат прибавени към родния киноафиш от петък, 10-ти октомври, 2014-та година. Сред новите ленти се открояват приключенско 3D-фентъзи за ранните години на граф Дракула и шпионски екшън-трилър, в който Пиърс Броснан се доближава максимално до амплоато си на Джеймс Бонд.Ето и допълнителна информация за филмите:Мисия: Ноември (2014)Бившият агент 007 Пиърс Броснан се съюзява отново с режисьора на хита “Върхът на Данте” Роджър Доналдсън. Резултатът е криминалния екшън-трилър “Мисия: Ноември”, чиито сюжет разказва за бивш агент на ЦРУ, който е принуден да се бори не само срещу един от своите партньори, но и срещу хора свързани с новоизбрания руски президент. За шпионската лента бяха похарчени 15 милиона долара, а освен Пиърс Броснан на екран ще видим още “момичето на Бонд” Олга Куриленко и познатия от “Армагедон” и “Да изчезнеш за 60 секунди” Уил Патън. До момента “Мисия: Ноември” е натрупал 30 милиона долара от световните си кинопрожекции, а от студиото Relativity Media оповестиха, че вече се подготвя продължение, в което отново ще участва Пиърс Броснан.Лоша прическа (2013)Филмът на режисьорката Мариана Рондън е копродукция между Венецуела, Германия, Аржентина и Перу. Историята разказва за 9-годишния Джуниър, който по примера на известен музикант иска да “изправи” своята коса – факт, който не се харесва не неговата консервативна майка. Въпреки това младото момче не се отказва от опитите си да изглежда по-добре и да промени вижданията на своята майка. “Лоша прическа” е житейската история на едно обикновено дете, което за първи път се сблъсква с трудностите на съвременния живот. Лентата на Мариана Рондън получи голям брой награди и номинации за филмови награди, а дебюта му пред широката публика бе по време на международния филмов фестивал в Торонто през 2013-та година.Дракула: Неразказан (2014)Продукцията е високобюджетна приключенска фантастика в триизмерен формат, която е заснета в стилистиката на ленти като “Ван Хелсинг” и “Подземен свят”. За разлика от повечето екранни истории за прословутия титулярен вампир ”Дракула: Неразказан” се фокусира основно върху младите години на граф Дракула – време през което той е познат на всички като трансилванския принц Влад Тепес Трети.Режисьор на 100-милионния филм е дебютанта Гари Шор, а оператор е ветерана зад блокбастърите “Пърл Харбър” и “Скалата” Джон Шварцман. Музиката е дело на композитора Рамин Джавади, чиито най-известни филми са “Железният човек”, “Нероденият” и “Сблъсъкът на титаните”. Главните роли в ”Дракула: Неразказан” са поверени на Люк Евънс (“Бързия и яростни 6”), Доминик Купър (“Need for Speed”) и Сара Гадон (“Космополис”). ... още »
През лятото на 2015-та година ще се състои българската премиера на високобюджетен научнофантастичен филм, който обединява талантите на Джордж Клуни, режисьора на “Мисията невъзможна: Режим Фантом” и сценариста на “Прометей”. Заглавието на амбициозната продукция е “Утрешна земя“ (“Tomorrowland”), а очакванията са, че именно това ще бъде един от големите летни хитове на следващата година.В продължение на месеци липсваше официална информация за сюжета и персонажите на “Утрешна земя“ и като цяло проекта бе един от най-слабо дискутираните (от страна на снимачния екип) предстоящ филм на Уолт Дисни.Малко по-рано днес обаче от студиото сложиха край на информационната суша и разпространиха както първите официални снимки от лентата, така и детайлна информация за историята и главните герои.Джордж Клуни се превъплъщава в образа на Франк Уелкър – отшелник и провалил се изобретател, който заедно с младо момиче открива магическо място на име Tomorrowland.Режисьорът на филма Брад Бърд: “Героят на Джордж живее във фермата в която е отраснал. Там е създавал и изобретенията си. За него това е мястото в което може да намери спокойствие след като нещо в живота му се е провалило.”Екранна партньорка на Джордж Клуни е младата актриса Брит Робъртсън, която е позната на зрителите от филми като “Писък 4” и “Кой е баща ни?”. В “Утрешна земя“ Робъртсън играе ролята на обикновено момиче на име Кейси Нютън. По случайност Кейси открива мистериозна игла, която ако бъде докосната може да пренесе човек в света на Tomorrowland.Сценаристът Деймън Линделоф: “Има определена технология в тази игла. Когато има контакт с нея тя физически пренася хората в друг свят. По този начин Кейси се сблъсква за първи път с Tomorrowland. На практика тя е “мъгъл”, който по случайност попада на “Коловоз 9” и вижда неща, които не трябва да бъдат виждани от хора като нея.”“Утрешна земя“ ще се разпространява в IMAX формат, а бюджета му се равнява на около 150 милиона долара.Освен вече споменатите Джордж Клуни и Брит Робъртсън във филма участват още Хю Лори (“Доктор Хаус”), Джуди Гриър (“Какво искат жените”) и Катрин Хан (“Тайният живот на Уолтър Мити”).Световната премиера на “Утрешна земя“ ще се състои на 22-ри май, 2015-та година. ... още »
Дебютиралият в края на миналия месец криминален екшън “Закрилникът” се пребори с очаквания премиерен трилър “Не казвай сбогом” и отново застана на лидерската позиция в българската бокс офис класация. За изминалия уикенд (3-5 октомври) лентата на Антоан Фукуа е добавила към актива си 63 612 лева, а общия брой зрители за същия период от време се равнява на 7450 души. “Закрилникът” се върти по кината от десет дни насам и до момента е вкарал в касите на кината общо 233 805 лева.Екшън-заглавията с участието на Дензъл Уошингтън винаги привличат вниманието на българската публика и “Закрилникът” не е изключение. Филмът се представя по-добре предишните две екшън-ленти на Уошингтън “Два патлака” и “Секретна квартира” и със сигурност може да се каже, че границата от половин милион лева ще бъде достигната до две седмици. Важно е да се отбележи, че “Закрилникът” (подобно на “Люси”) е оригинална продукция, която не е подкрепяна от по-скъпите триизмерни и IMAX прожекции – факт, който прави представянето на лентата още по-силно. До момента по света “Закрилникът” е натрупал 104 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 70 милиона.“Лабиринтът: Невъзможно бягство” застава на второ място в класацията. За три седмици по кината младежката лента е спечелила общо 440 767 лева – резултат, който поставя продукцията над заглавия като “Дивергенти” и оригиналния “Игрите на глада” (които за същия период от време натрупаха съответно 172 хиляди и 241 хиляди лева). “Невъзможно бягство” вече се нареди сред успешните заглавия на есенния сезон и следващата седмица ще може да се похвали с приходи от над половин милион лева. В световен мащаб филма на Уес Бол вече е натрупал близо 200 милиона долара.Третата позиция е заета от триизмерния “Пчеличката Мая: Филмът”, който се прожектира на родна почва от десет дни насам. За този период от време лентата е спечелила общо 133 811 лева - напълно очакван резултат за непретенциозна анимация, която не разполага с подкрепата на могъщо холивудско студио. “Пчеличката Мая” няма да изпъкне на фона на скорошни “средностатистически” анимации като “Крадци на ядки” и “Самолети: Спасителен отряд” и по всичко изглежда, че ще приключи похода си по кината с приходи от около 250 хиляди лева.Най-новото филмово предложение на Дейвид Финчър “Не казвай сбогом” застава на четвърто място в класацията. За първия си уикенд в България (3-5 октомври) трилъра с Бен Афлек е спечелил 31 296 лева – скромен, но не и изненадващ старт за заглавие в традиционния двуизмерен формат, което е насочено основно към зрителите над 25 години. Въпреки стабилната рекламна кампания и популярността на едноименния литературен първоизточник “Не казвай сбогом” не успя да предизвика голям предварителен интерес сред масовата публика в България. В следствие на което и приходите на лентата са по-слаби от тези на предишните две продукции на Дейвид Финчър “Социалната мрежа” (58 хиляди лева) и “Мъжете, които мразеха жените” (42 хиляди лева). Що се отнася до България публиката на филми като “Не казвай сбогом” е ясно изразена и ограничена и по брой души тя не може да се сравнява с публиката на филми като “Люси” и “Костенурките нинджа”. Най-запалените почитатели на “сериозното кино” със сигурност вече са изгледали “Не казвай сбогом” на голям екран, но в следващите седмици лентата едва ли ще отбележи значително увеличение в посещаемостта. В контраст с българското си представяне филма на Дейвид Финчър дебютира с напълно прилични резултати в щатския бокс офис (37 милиона долара), а световните му приходи вече наближават 100-милионната граница.Петата позиция е заета от трилъра “Преди да заспя”, който за първия си уикенд на родна почва е спечелил 24 161 лева. Премиерният филм с Никол Кидман бе активно рекламиран по една от големите български телевизии, но предварителните прогнози не бяха особено обнадеждаващи. “Преди да заспя” няма претенции за големи приходи и подобно на “Не казвай сбогом” лентата не е насочена към най-активната публика в България и света – тийнейджърската. Имайки предвид това съвсем не е изненадващо, че стартовите приходи не правят особено впечатление на общия фон. “Преди да заспя” се представя по-слабо от предишната лента на Никол Кидман “Принцесата на Монако” (със стартови приходи от 30 хиляди лева) и дебютиращото тази седмица 3D-зрелище “Дракула Неразказан” със сигурност ще засенчи още повече филма. В най-добрия случай “Преди да заспя” ще достигне границата от 100 хиляди лева до две седмици.На шесто място е анимирания “Легендата за Оз: Завръщането на Дороти”, който за един месец в България е спечелил 171 129 лева. Въпреки вложените значителни средства в направата на анимацията тя не успя да привлече вниманието на публиката и поне що се отнася до Северна Америка тя се нареди до едни от най-големите финансови провали на 2014-та година. Българските приходи не са катастрофални и “Завръщането на Дороти” се представя напълно според очакванията за слабо дискутирано заглавие със скромна рекламна кампания (подобно на “Кумба 3D” и ”Тор и легендите за Валхала”). Преди да бъде свален от екраните триизмерния филм ще достигне границата от 200 хиляди лева.Премиерният хорър “Анабел” е на седма позиция в класацията. За първия си уикенд в България филма на Джон Леонети е натрупал 15 819 лева, което е очакван старт за продукция от хорър-жанра. За сравнение трилъра “Заклинанието” (който вдъхнови “Анабел”) дебютира преди една година с приходи от 26 хиляди лева, а тазгодишния хорър “Както горе, така и долу” стартира с 12 хиляди лева. Въпреки успеха си в щатския бокс офис “Анабел” няма да бъде запомнен със силното си представяне в България. Най-големите фенове на хорър-жанра без съмнение вече са гледали “Анабел” на кино, но подобно на повечето подобни филми лентата няма шанс да привлече по-голям брой зрители в следващите седмици. Общо по света продукцията на Уорнър Брос вече е натрупала 63 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 15 милиона.Продуцираният от Майкъл Бей “Костенурките нинджа” заема осмо място, със спечелени за седем седмици 973 231 лева. Триизмерният фантастичен екшън оправда напълно очакванията по отношение на бокс офиса и е само въпрос на време преди границата от един милион лева да бъде достигната. Световните приходи на “Костенурките нинджа” се равняват на 350 милиона долара.Комедията “Нека сме ченгета” е на девета позиция, като за седем седмици е спечелила 507 217 лева. Лентата пристигна в българските киносалони без много шум, но през втората си седмица тя успя да набере скорост и бързо се нареди сред изненадващите хитове на лятно-есенния сезон. Без съмнение участието на българо-канадската актриса Нина Добрев е помогнало на “Нека сме ченгета” в борбата му за зрители в България. По всичко изглежда, че филма ще бъде свален от екраните с приходи от около 550 хиляди лева.Десетото място е за екшъна на Люк Бесон “Люси”. За десет седмици по кината филма е натрупал 1 517 851 лева, което е едно от най-силните представяния на оригинален нетриизмерен филм в историята на родното киноразпространение. От финансова гледна точка “Люси” надмина многократно предварителните очаквания и в момента лентата е на второ място в родната класация за най-печелившите филми на 2014-та година. В световен мащаб 40-милионната френско-американска продукция е спечелила 407 милиона долара. ... още »
Веднага след премиерата на “Линкълн” името на Стивън Спилбърг започна да се свързва с няколко амбициозни студийни проекти, сред които се отличаваха научната фантастика “Робокалипсис” и вдъхновената от истински събития драма “Американски снайперист”. Преди около дванадесет месеца се появи новината, че именно “Робокалипсис” ще бъде следващия филм на Спилбърг, но впоследствие работата по тази продукция беше забавена и от студиото DreamWorks заявиха, че снимките ще започнат най-рано през 2015-та година.Това отлагане позволи на 67-годишния носител на “Оскар” да насочи вниманието си към все още неозаглавен трилър, чието действие се развива в годините на Студената война. За изпълнител на главната роля беше избран Том Ханкс, а от студиото 20th Century Fox обявиха преди около един ден, че старта на снимките вече е бил даден. За Ханкс и Стивън Спилбърг това е четвърти общ филмов проект след небеизвестните “Терминалът”, “Спасяването на редник Райън” и “Хвани ме, ако можеш”. Снимачният екип на лентата ще работи в Ню Йорк Сити и Берлин, а бюджета за снимки се равнява на около 80 милиона долара.Историята на трилъра е вдъхновена от истински събития, а Том Ханкс играе ролята на наетия от ЦРУ адвокат Джеймс Донован, която прониква зад Желязната завеса с надеждата, че ще може да върне на американска почва пленения от руснаците щатски пилот Гари Пауърс. В следващите няколко седмици снимачния екип на продукцията ще работи в Ню Йорк Сити и покрайнините на града. Екранни партньори на Том Ханкс са актьорите Ейми Райън (“Жертва на спасение”), Алън Алда (“Авиаторът”) и Марк Райлънс (“Другото момиче”).Сценарият е написан от Джоел Коен и Итън Коен (“Големият Лебовски”), а освен режисьор Стивън Спилбърг е също така и продуцент в партньорство с Кристи Крийгър (“Трансформърс: Тъмната страна на луната”) и Марк Плат (“Принцът на Египет”). До края на годината се очаква да бъде разкрито и официалното заглавие на лентата.Световната премиера на политическия трилър е насрочена за 16-ти октомври, 2015-та година. ... още »
Първият български мултимедиен спектакъл с премиера през НоемвриЕдин човек, една сцена, един екран. Станете свидетели на първият по рода си мултимедиен, кино-театрален спектакъл.Актьорът Любен Кънев представя нещо изключително иновативно и интересно, спектакъла “STOP”.Популярният на широката публика като инспектор Тодоров от ГДБОП в култовия сериал Под прикритие актьор, е написал текста на STOP преди две години. Сега е решил да го покаже на света, като зрителите ще могат да се докоснат до неговото живо изпълнение и едновременно с това да го гледат на големият екран. Тази наистина иновативна форма на спектакъл, ще даде на зрителите възможност да се насладят на двете изкуства в един и същи момент.Любен Кънев завършва НАТФИЗ. Награден е от Националната академия за театрално и филмово изкуство с приза ‘’Най- добър актьор на випуск 2010’' . На Първият международен фестивал на театралните училища в Пекин, той печели статуетката ‘’BEST ACTING’’ и специализация за 4 месеца в Централната академия за театрално и филмово изкуство в Китай. Известен е още от сериалите ‘’Недадените’' в ролята на княз Кирил и сериалът ’’Знакът на българина като хакерът Омар. На театралната сцена дебютира в Пловдивският театър през 2010 с ролята на Хелмер в Куклен дом на Ибсен, режисьор Крис Шарков. Последното представление, което е репетирал и, в което можем да го гледаме е АГЕНТИ по Дейвид Мамет, режисьор Владимир Пенев.В момента той подготвя премиерата на STOP.STOP e смешна и ужасна изповед на един герой на нашето време. Той е изпълнителен директор на банка. Безчувствен хищник и пелтек, който проявява съвест. Калкулатор, хамелеон и робот, който със закъснение копнее за любов, прошка и правда. Човек, който не се е вслушал в истината, когато е трябвало. Какви могат да са последствията от удовлетворяването на едно просто желание – човек да е способен да говори спокойно и свободно с хората? Що за човек е изпълнителен директор на банка в България? Какво е ежедневието му? Бил ли е дете, запазил ли е нещо детско в себе си? Има ли скрупули? А съвест? Гледа ли театър? Може ли да се влюби? Желае ли изкупление? STOP поставя и отговаря на много въпроси за същността на това да си човек в съвременна България.STOP е представление за непостижимото наваксване, което човек предприема въпреки всичко.Спектакълът ще се играе в Cinema City / Paradise Center, блиети може да закупите от касите на киното, цена 15 лв. Премиерна дата 7 ноември 2014. Следващи представления 20.11.2014 и 04.12.2014 г. ... още »
Световната премиера на новия филм на Стивън Долдри се състоя снощи в Рио де Жанейро по време на 16-ия Международен филмов фестивал в града. Това не е изненадващо, тъй като филмът на британския режисьор е заснет в бразилския град и разказва история, която се развива в него. Специално за премиерата в Рио пристигна не само Долдри, но и сценаристът Ричард Къртис („Наистина любов”). Те, заедно с бразилските звезди на „Измет” – изключително популярните от киното и телевизията лица Вагнер Моура (познат в България от двете части на „Елитен отряд”), Селтон Мело, Жосе Думонт и Андре Рамиро, участваха в специална среща с пресата преди премиерата. Стивън Долдри - режисьора, Festival do Rio 2014Във филма, който ще видим у нас първо на Киномания 2014, а през декември и по кината, участват също холивудският ветеран Мартин Шийн и младата му колежка Руни Мара („Мъжете, които мразеха жените”). „Измет” разказва историята на три момчета от фавела около едно от бунищата в Рио, които откриват сред боклуците портфейл с малко пари, но с много ценна, макар и шифрована информация. Докато се опитват да разгадаят смисъла на находката, те са погнати от корумпирани полицаи.„Измет” се различава ярко в жанрово отношение от предишните филми на Стивън Долдри, когото познаваме от психологически драми като „Часовете” и „Четецът” и от незабравимата трогателна история „Били Елиът”. Режисьорът, който има номинации за „Оскар” и за трите споменати филма, сподели специално за Cinefish.bg, че да снима екшън трилър е било като да научи нов език. „Направих „Измет”, защото отново исках да снимам филм за младата публика и с млади актьори. Беше ми интересно и да снимам на чужд език. Към историята ме привлече надеждата и оптимизма, които тя все пак носи. Да, жанрът за мен беше съвсем нов, но това не ме уплаши, напротив, подейства ми вдъхновяващо. Как съм се справил в крайна сметка ще каже публиката. Но снимките на екшън сцените бяха страхотна забава! Наистина!”(отляво надясно) Вагнер Моура, Стивън Долдри, Селтон Мело и Ричард Къртис, Agencia FEBRE, Festival do Rio 2014Как Стивън Долдри е избрал именно Бразилия за снимките на „Измет”, защо актьорът Жосе Думонт смята, че режисьорът е луд, но много талантлив, дали Ричард Къртис обича някой да променя думите от сценариите му и какво са научили Вагнер Моура и Селтон Мело от малките си колеги на снимачната площадка, четете скоро само в Cinefish.bg.Лора ТрайковаРио де Жанейро ... още »
Късометражният филм “Чест” на режисьора Павел Г. Веснаков, с продуцент и съсценарист Ваня Райнова, “ПОРТОКАЛ”, се квалифицира за надпреварата за “Оскар” за най-добър късометражен филм.Филмът е номиниран и за Европейските филмови награди, които ще се обявят на официланата церемония в Рига на 13 декември.Церемонията по награждаването в Клермон-ФеранВсяка година Американската академия на филмовите изкуства и науки привества в надпреварата късометражните филми спечелили голямата награда на някой от най-престижните фестивали в света.“Чест” е носител на Grand Prix от фестивала в Клермон-Феран, който оглавява листата на най-добрите международни фестивали за късометражно кино и е в списъка на Академията за автоматична квалификация. Номинираните филми ще бъдат обявени на 15.01.2015 г., а победителите на 22 февруари 2015 г.Павел Веснаков и Михаил Мутафов“Чест” е и в селекцията за Европейските филмови награди. Филмът спечели наградата за Най-добър късометражен филм на Българска филмова академия и има 15 награди от международни фестивали.Световната премиерата на “Чест” беше миналата година в състезателната програма за късометражно кино на Филмовия фестивал в Локарно. В главната роля е актьора Михаил Мутафов, носител на наградата за Най-добър актьор от Международния филмов фестивал в Брюксел и Ла Гуаримба филм фест, Италия. Партнират му Ани Бакалова, Светлана Янчева (награда за Най-добра поддържаща роля на Българска филмова академия 2014) и младият талант Александър Алексиев. Оператор на филма е Орлин Руевски.Ваня Райнова и павел Веснаков преди световната премиера на филма в ЛокарноФилмът е продукция на “ПОРТОКАЛ” (България) в ко-продукция с “Дайректърс дарлинг девелопмънт” (Германия). Осъществен е с подкрепата на Националния филмов център, Културен център “Двореца”, Мувименто, Хамбургския филмов фонд и ЗДФ/арте. ... още »