🎬 Изберете своя филм 🍿 Изберете закуски и напитки 📲 Поръчайте без усилия 🚶♂️ Пристигане в Cine Grand 🛋️ Спокойно, ние ще подготвим вашата поръчка 🎟️ Псст! Остават само няколко дни, за да се насладите на изключителна промоция: Вземете 10% отстъпка, като използвате код CGVoucher при плащане в приложението. 🍿
Присъединете се към нас за невероятно време в Cine Grand! 🎥
В неделя (11 януари) е премиерата на световния хитов сериал „Викингите” в ефира на БНТ1. Обществената медия ще покаже 9-те епизода на историческата сага в праймтайм. Те ще бъдат излъчвани всеки последен ден от седмицата от 20:45 часа, веднага след централната емисия „По света и у нас”.Мащабната филмова продукция е вдъхновена от древноскандинавските легенди и саги, обхващайки периода на ранното средновековие. Автентичен исторически фон, зрелищни сцени, жестоки нрави, екстремни чувства и талантливи актьори оставиха без дъх милиони зрители по целия свят.Националната телевизия дава възможност и българските зрители да преживеят титаничната битка с времето, с условностите и предразсъдъците, в която влиза легендарният воин Рагнар Лодброк (Травис Фимел). Обаянието му е безспорно, силата на характера – колосална, мечтите – завладяващи.Той се превръща в емблема на епохата и сякаш прокарва водораздел между доброто и злото, между морала и безчестието. Мощната му индивидуалност слага своя отпечатък върху останалите герои и те намират себе си, като се съизмерват с него. Верен на традициите и същевременно носител на радикално новаторски идеи, Рагнар е възприеман от приятелите си като наместник на върховния викингски бог на сътворението – Один.Завладяващият исторически сериал е по сценарий на Майкъл Хърст. В него участват Травис Фимел, Клайв Станден, Катрин Уиник, Джесалин Гилсиг, Гейбриъл Бърн. Режисьори на хитовата продукция са Кен Джироти, Киран Донели, Йохан Ренк.Гледайте световния хитов сериал „Викингите” всяка неделя от 20:45 часа само по БНТ1! ... още »
От близо една година насам продуцента Стивън Спилбърг и режисьора на “Снежанка и ловецът” Рупърт Сандърс разработват високобюджетната научнофантастична лента “Призрак в черупката” (“Ghost in the Shell”). Сценарият на продукцията е базиран на едноименната серия японски комикси, които от години насам се радват на огромна популярност сред почитателите на научнофантастичните истории. Бюджетът за снимки и реклама на бъдещия филм ще бъде отпуснат от студиото DreamWorks Pictures, а преди няколко месеца бе оповестено, че главната роля може да бъде изиграна от звездата от “Островът” и “Люси” Скарлет Йохансон.Участието на Йохансон в “Призрак в черупката” не беше сигурно, тъй като актрисата бе заета със снимките на втората част на “Отмъстителите” и едновременно с това се подготвяше за работата си по предстоящия трети филм от поредицата “Капитан Америка”.Малко по-рано днес обаче официален източник от DreamWorks Pictures оповести, че графика за снимки и вече изготвен и Скарлет Йохансон е приела официално офертата за участие в продукцията.30-годишната актриса ще изиграе ролята на женския киборг Мотоко Кусунаги, а самия сюжет на филма ще разказва за действията на специалния екип “Public Security Section 9”, който е съставен от бивши офицери, войници и полицейски детективи. Задачата на новосформирания екип е да предотвратява действията на терористи, корумпирани политици и кибер-престъпници.Снимките на “Призрак в черупката” ще започнат през тази година, а от DreamWorks Pictures описват проекта като “голям и амбициозен научнофантастичен филм, за чието създаване ще бъдат използвани най-новите триизмерни камери”.Кастингите за роли в лентата вече започнаха, но за момента Скарлет Йохансон е единствения потвърден изпълнител. Вече завършеният сценарий е дело на Уилям Уийлър (“Измамата”), а за режисьора Рупърт Сандърс това ще бъде първи триизмерен филмов порект.Бюджетът за продукцията и рекламата ще надвишава сумата от 150 милиона долара. До няколко седмици се очаква да стане ясно кога точно ще се състои световната премиера на завършения филм. ... още »
През 2000-та година ансамбловият екшън на Брайън Сингър “Х-Мен” не само се превърна в изненадващ международен хит, но и промени завинаги отношението на Холивуд към комиксовите продукции. Реалистичният, сериозен и по-суров подход към екранните приключения на супергероите бързо се превърна в неизменна част от вселената на съвременните комиксови филми. Оригиналният “Х-Мен” постави основите на т.н. “сериозно комиксово кино”, но истинската промяна настъпи с появата на режисирания от Кристофър Нолан “Батман в началото”.Наподобяващ по-скоро криминална екшън-драма, “Батман в началото” представи на публиката един по-реалистичен поглед към живота на титулярния персонаж и сложи началото на една от най-известните и успешни съвременни трилогии. Последвалите две продължения “Черният рицар” и “Черният рицар: Възраждане” доразвиха още повече реалистичния и суров подход към вселената на Батман и по отношение на екранната стилистика те оказаха голямо влияние на цялостния комиксов жанр.Но дали отношението на публиката към този тип комиксови филми започва да се променя? Според продуцент-режисьора Матю Вон промяната вече е настъпила. По време на интервю за списание “SFX” Вон заяви, че твърде реалистичните и сурови комиксови филми вече са омръзнали на съвременната публика и тяхното място е на път да бъде заето от по-цветущи и хумористични заглавия като “Пазители на Галактиката”.Вон: “Хората искат забавление и бягство от проблемите. Само вижте успеха на “Пазители на Галактиката”. Кристофър Нолан създаде един много мрачен комиксов стил и смятам, че той вече е омръзнал на хората.”Международните бокс офис резултати от изминалите няколко години също подкрепят казаното от Вон. С изключение на трилогията “Черният рицар” заглавията на компанията DC Comics (“Пазителите”, “Джона Хекс”, “Супермен се завръща”, “Зеленият фенер”, “Човек от стомана”) се представиха по-слабо от далеч по-хумористичните филми на конкурентното студио Марвел (сред които се открояват “ТОР”, “Капитан Америка”, “Железният човек”, “Отмъстителите 3D” и вече споменатия “Пазители на Галактиката”).Важно е да се отбележи, че самия Матю Вон също има опит с комиксовите филми – именно той пое режисурата на небеизвестните ленти “Шут в г*за” и “Х-Мен: Първа Вълна”. Най-новата игрална продукция на 44-годишния британец е приключенската екшън-комедия “Kingsman: Тайните служби”. Българската премиера на лентата е насрочена за 13 февруари, 2015-та година. ... още »
За пореден път фестивалът за кино от Близкия изток и Северна Африка Sofia MENAR ще зарадва любителите на екзотичните пътешествия със селекцията „Керван Сарай”. От 15-ти януари до 1-ви февруари в Дома на киното, Евро синема, Културен център G8 и Чешкия център всички, които искат да обиколят света, макар и само на кино, ще имат възможността да го направят в компанията на следните 5 заглавия:Тест за издръжливост - Endure(2014) 70’Режисьор: Винсънт МакентиПрез 2010г. Лари и Кевин напускат работа и стягат багажа за голямата авантюра – 26 000км, 27 държави на 5 континента. Цели 11 месеца те са върху седалката на колело. Маршрутът е труден, понякога екстремен, а местата – необичайни, но вълнуващи - от Близкия изток, Индия и далечна Азия през Австралия, а после обратно до старата, близка, родна Европа.Утре сме на друго място - Somewhere Else Tomorrow(2013) 107'Режисьор: Даниел РинцТой е наивен мечтател с налудничави хрумвания. Тръгва да обикаля света с мотор и живее от парите, които успява да изкара по пътя. Накрая открива нещо, което дори не е търсел. Историята на Даниел е уникална и не по план, но те потапя смело в живота на един млад авантюрист тръгнал на път, за да те срещне с непознати култури.Шестата стъпка от пътуването - The Traveler's 6th Degree (2013) 117'Режисьор: Никола ГансНикой не обича монотонното ежедневие, но повечето от нас цял живот не могат да избягат от еднообразието. И всичко това е защото не сте срещнали Грег. Философията на живота на Грег е пътят. Той разделя всяко пътуване на 5 стъпки. А до шестата не достигаш ти, тя достига до теб, след като си пътувал дълго. Шестата стъпка от пътуването или те отвежда до целта или те срива и те оставя там, докъдето си стигнал.С трабант до края на света - Trabant at the End of the World(2014) 90’Режисьор: Дан Пршибан„Когато има желание, има и начин“. Това е максимата, която следва Дан Пршибан и отново е готов да потегли по света, а неотклонно до него е символът на соца в ГДР – верният му трабант, който въпреки че е от картон, успява да издържи на изпитанията на пътя. След дългата обиколка из Африка, новото предизвикателство за тях е Южна Америка. Този път двата трабанта са в компанията на полски фиат и друга гордост на социализма – мотоциклет „Ява”. И така, до края на света.Да спасим Папуа, като я обходим пеша - Saving Papua by Not Cycling There(2014), 85'Режисьор: Флориан Августин„В началото исках да мина целия път от Берлин до Западна Папуа, Индонезия на мотор и така да дам гласност на проблемите на джунглата и борбата за оцеляване на туземните племена в региона. Но в крайна сметка пътуването ми се превърна в 11-месечно приключение, едно пътуване през 11 държави и безброй пъти прибягване до план „Б“, Флориан Августин.Фестивалът Sofia MENAR се организира от „Позор” със съдействието на Посолството на НДР Алжир, Посолството на АР Египет, Посолството на Република Индонезия, Посолството на ИР Иран, Посолството на Република Ливан, Посолството на Кралство Мароко, Посолството на Държавата Палестина, Чешки център – София и Институт Сервантес – София.С медийното партньорство на cinefish.bg, sofialive.bg, kafene.bg, timeart.bg, dama.bg, peika.bg, stand.bg, kolonkata.info, mymir.bg, spisanie.to, momichetataotgrada.com ... още »
„..И не ме гледай като гладно боливийско дете, което чака да бъде осиновено.” - Уди АлънТой е космат, той е чаровен, големите му очи гледат тъжно и предано изпод странната шапка, подобно на боливийско (в случая – перуанско) дете. Той говори превъзходен английски, обича портокалов мармалад и пристига от родната си Латинска Америка като нелегален пасажер, скрит в спасителна лодка на трансокеански параход. За учените биолози, той е TREMARCTUS ORNATUS, представител на редкия вид „очилата мечка”, обитател на Андите. Съдбата го отвежда на лондонската гара „Падингтън” и понеже има труднопроизносимо име (не бих развалил радостта на зрителите и читателите), семейство Браун намира едно просто решение. (Почти автоматично си зададох въпроса за гарата от мрежата на БДЖ подходяща за заглавие на филм и име на идентичен главен персонаж). Сираче, напуснало родината си след земетресение, перуанският мечок новопрекръстен като Падингтън, е напълно непохватен в цивилизования свят. Първите му стъпки се увенчават с тотален и катастрофален неуспех, а домакините му дават да разбере, че имат съмнения в искреността му. Тъжен и беззащитен, той е лесна плячка за г-ца Клайд (Никол Кидман), директорка на природонаучния музей, мечтаеща за препариран екземпляр на „очилата мечка” в колекцията си.„Падингтън” е универсалната история на всеки имигрант. Вдъхновен от поредицата книжки на Майкъл Бонд, появили се в средата на 50-те години на миналия век, той е адаптация, която има недвусмислен съвременен контекст. Самият 88-годишен писател се появява в началото на филма, за кратки секунди, с чаша червено вино в ръка, поздравявайки косматия бозайник, залепен за прозореца на таксито. Авторите на екранизацията прибягват до всички легални средства, за да забавляват всички нива на зрителската аудитория – от комичните циркови скечове на нямото кино до намигвания към „Индиана Джоунс”, „Мисията невъзможна” и уестърните на Серджо Леоне, през поредица диалози и каламбури в най-изтънчените традиции на британския хумор. Самият персонаж носи в себе си сълзотворна мелодрама, експлоатирана с мярка и служеща за пауза, в която посланието за толерантност се прокрадва с метафорична плахост. Без усилие може да се открие драматургична родствена връзка между Падингтън, Извънземното и мишлето Рататуй. Със студената си красота и отсъствие на сексапил, Никол Кидман, неговият сценарен опонент, застава плътно до Крюела Де Вил (Глен Клоуз), която преди две десетилетия преследваше далматинците с подобен истеричен фанатизъм. Филмът е размисъл за другостта, за човечността, за превратностите на живота и за достойнството, поднесен без натрапване, но със сигурност достатъчно ясно, за да предизвика размисъл и себеанализ в глобализираното ни съвремие. Тържество на съвременните технологии в изображението, „Падингтън” обединява с лекота реалните актьори с цифровия централен персонаж. Друг централен (и малко по-дискретен) персонаж, британската столица, прилича на лъскава пощенска картичка от която струи любовта на режисьора Пол Кинг към нея и нейните забележителности.Социалните медии са необятно поле за разработка на различни маркетингови стратегии за реклама на филмови произведения и новите измерения на ,,star system” не се ограничават само с интервюта, клюки и „случайно изтекла ” информация. С „Падингтън” историята е малко по-различна, тъй като тя не идва от дистрибутора, а от бдителните британски цензори. Филмът е предназначен за изключително млада публика, но получи шокиращата оценка PG, с което родителите получават предупреждение за наличието на сцени, които са нежелателни за младата аудитория на стара Англия. Преценката за „опасността” произтича от кратък комичен епизод, в който мистър Браун, достопочтен глава на семейство, се преоблича като чистачка, за да получи достъп до секретни архиви. Поздрав най-сърдечен на „Тутси” и „Мисис Даутфайър”! Идеята да се търси и открие под вола теле (в случая - мече) е повече от смешна и жалка, но поставя косвено въпросите за субективното възприятие на всяко филмово произведение, за социалния консенсус и за необходимостта от класификация на движещите се картинки в епохата на Интернет. Нека българските родителите се успокоят и си представят, че британските цензори са алергични към мечоците..., а най-лошото, което може да се случи на децата е да заобичат портокаловия мармалад. ... още »
Националната асоциация на филмовите критици изненадващо избра последния филм на Жан-Люк Годар „Сбогом на езика” за най-добър филм на 2014-та. Френското предложение се конкурираше с „Бърдмен” на Алехандро Гонзалес Иняриту, „Юношество” на Ричард Линклейтър и „Г-н Тънър” на Майк Лий. Ричард Линклейтър беше обявен за най-добър режисьор. Уес Андерсън спечели наградата за сценарий за „Гранд хотел Будапеща”. Дик Поуп взе наградата за операторско майсторство за „Г-н Търнър” на Майк Лий. Най-добрият актьор за 2014-та е Тимъти Спол за превъплъщението си в художника Джоузеф Търнър. Марион Котияр беше обявена за най-добра актриса за участието й в „Два дни, една нощ” на братята Дарден и за „Имигрантката” на Джеймс Грей. Наградите за поддържащи актьори отидоха при Патриша Аркет за „Юношество” и Джей Кей Симънс за „Камшичен удар”. ... още »
ВВС и The Weinstein Co. обявиха част от актьорския състав на предстоящата екранизация по романа на Лев Толстой „Война и мир”. Мини сериалът ще се състои от 6 епизода и в главните роли ще се превъплътят Пол Дейно като Пьотр Безухов, Лили Джеймс като Наташа Ростова и Джеймс Нортън като Андрей Болконски. Сред поддържащия състав откриваме имената на Грета Скаки, Стивън Риа и Том Бърк. Снимките на сериала ще текат в Русия, Литва и Латвия. На режисьорския стол ще седне британецът Том Харпър, а сценарият е поверен на ветерана Андрю Дейвис („Еми” за сценария на „Къща от карти”). ... още »
Награденият с две награди “Оскар” сценарист-режисьор Педро Алмодовар се подготвя за снимките на нов пълнометражен игрален филм, който по думите му ще бъде завръщане към “киното за жените”. Все още не се знае кои актриси ще изиграят главните роли, но за сметка на това самия Алмодовар оповести в интервю за Financial Times, че камерите на провокативната продукция ще се завъртят през месец април, тази година.Официалното заглавие на предстоящата лента е “Silencio” (“Мълчание”) и според режисьора зрителите могат да очакват “вълнуваща и тежка драма със страхотни женски персонажи”.Алмодовар: “За мен това е завръщане към киното за жените. Историята ме вълнува много. Заглавието е “Silencio” (“Мълчание”), тъй като това е основният фактор, който допринася за проблемите на главната героиня. Сценарият е вече напълно завършен и ще започнем снимките през април.”Има вероятност дългогодишната муза на Алмодовар, Пенелопе Крус, да се присъдени към екипа на продукцията, но за момента няма официално потвърждение на тази информация.Самият режисьор изтъкна, че за разлика от предишните му филми ролите в “Silencio” не са написани специално за актьорите с които той е свикнал да работи.За 65-годишния Педро Алмодовар предстоящия филм е четвърти пълнометражен проект, който се фокусира основно върху женски персонажи (останалите три заглавия са “Всичко за майка ми”, “Жени на ръба на нервна криза” и “Завръщане”).“Silencio” е изцяло испанска продукция, а бюджета за снимки няма да надвишава сумата от 10 милиона долара. Освен сценарист и режисьор Педро Алмодовар е също така и продуцент, в партньорство с със своя брат Агустин Алмодовар (“Кожата, в която живея”).Ако всичко протече по план “Silencio” ще се завърти по кината през 2016-та година. ... още »