Биографичната драма на Маргарете фон Трота е посветена на връзката между австрийската поетеса и писателка Ингеборг Бахман и швейцарския драматург и писател Макс Фриш.
Едновременното съществуване на любовта и подозрението е най-дълбоката неизказана истина в новия филм на фон Трота и нейната най-голяма сила е способността на режисьорката да изведе този парадокс в отношенията между мъжете и жените. Творбата е номинирана за „Златна мечка“ на Берлинале 2023.
🎯 МАРГАРЕТЕ ФОН ТРОТА 🎬 Легендарната германска режисьорка е родена през 1942 година в Берлин. След като завършва Мюнхенското училище по драма, започва да работи за различни немски театри. През 1972 година получава наградата на Германската критика за ролята си във филма на Фолкер Шльондорф „Strohfeuer“. „Изгубената чест на Катарина Блум“ (1975) е режисьорският ú дебют, заснет заедно с тогавашния ú съпруг Шльондорф (с когото живеят между 1971 и 1991 година). Кариерата ú е белязана от куп награди, превърнали я в най-успешната жена режисьор в Германия. Сред тях са наградите на УНИЦЕФ и СИГНИС за „Роза Люксембург“, както и „Златен лъв” и наградата на ФИПРЕССИ за „Оловно време“. Номинирана е за „Златна мечка” и печели приза OCIC – Специално поощрение за „Чиста лудост“. С номинация за „Златна мечка“ е и най-новият ѝ филм „Ингеборг Бахман – пътуване в пустинята“
Кърт Ръсел („Бързи и яростни 7”) и Дилан О’Браян („Лабиринтът: Невъзможно бягство”) ще се включат в драматичната история по реални събития „Смъртноносен хоризонт” („Deepwater Horizon”). Филмът, който се оформя под режисурата на Питър Бърг, ще разкаже за най-големия петролен разлив в историята на САЩ, когато петролна сонда се взривява в Мексиканския залив през 2010 г., убива 11 души и ранява 17. До момента се знаеше, че в проекта са се включили Марк Уолбърг и Джина Родригес. Питър Бърг, който пое режисурата през януари, когато Джей Си Чандор ще оттегли от нея, търси „истинските герои” на сондата, които са се опитали да предотвратят катастрофата. Не се знае в чия роля ще влезе Ръсел, но О’Брайън ще бъде Кейлъб Холоуей – най-младият член на екипажа, който оцелява. ... още »
Влюбените София Вергара и Джо Манганиело пристигнаха заедно на кинонаградите на MTV, но съвсем скоро се натъкнаха на близката си приятелка Рийз Уидърспун. Вергара веднага постна снимка с двамата в своя Инстаграм, за да отбележи събитието. След това актрисата от „Модерно семейство” и Уидърспун трябваше да връчат заедно наградата за най-добра целувка, но не и преди да качи още една снимка на двете в страницата си. На сцената София се пошегува, че печелившите са двете заради целувката си в „Гореща гонка”, който обаче още не е излязъл на екран. Е, може би догодина, дами! Манганиело също се появи на сцената, но заедно с колегите си от „Професия: Стриптийзьор 2”, за да връчи друга награда, а Чанинг Тейтън дори позавъртя малко тяло прелъстително. ... още »
Джордж Клуни и партньорът му от Смоукхаус Пичкърс – Грант Хеслов, купиха правата за екранизацията на „Три минути до Страшния съд” на Джо Наваро.Книгата проследява агента от ФБР и експерт по езика на тялото Наваро, който е изпратен по петите на Род Рамзи, за да разбере каква е връзката между него и американския военен Клайд Лий Конрад, който е продал строго секретна информация на комунистическа Унгария. Във фокуса на сюжета са взаимоотношенията между Наваро и Рамзи на фона на Студената война. Дали Клуни се цели и в роля в бъдещия филм, предстои да разберем. ... още »
Както вече знаем, голяма част от актьорите в „Зрителна измама”, ще участват във втората част на филма. Сред тях са Джеси Айзенбърг, Уди Харелсън, Дейв Франко, Даниъл Радклиф, Майкъл Кейн, Джей Чоу и Марк Ръфало. Именно последният споделя, че в сюжета ще има много неочаквани обрати, както и, че режисьорът Джон М. Чу е вкарал фокуси и измами, които са изключително новаторски.„Магията е доста по-реалистична, макар всичко да е на кино – обяснява актьорът. – Има както по-мащабни зрителни измами, така и трикове, разчитащи на ловки ръце, както и манипулация.” Айла Фишър няма да се завърне във втората част, но пък Даниъл Радклиф ще е в ролята на сина на героя на Майкъл Кейн. ... още »
В навечерието на Кинонаградите на MTV пуснаха ексклузивен клип от комедията „Приятелю, Тед 2”. В него виждаме Джон Бенет (Марк Уолбърг) и Тед (гласът на Сет МакФарлейн) да се срещат с адвоката им (Аманда Сайфред) и да се отдават на познатото ни закачливо общуване помежду си. Симпатичната комедия ще дебютира в кината на 26 юни, така че скоро ще разберем дали Джон ще направи всичко възможно да помогне на плюшената мечка, включително да дари сперма, за да може младото семейство да има дете. ... още »
Световната премиера на „Отмъстителите: Ерата на Ултрон” е съвсем скоро и по този повод преди дни се проведе пресконференция в Лос Анджелис. Разбира се, нямаше много големи открития за сюжета на филма, но режисьорът Джос Уедън сподели неизвестен факт за „Пазители на Галактиката”, Танос и киновселената на Марвел. Когато обявиха началото на проекта за пазителите, се знаеше, че Танос е основният злодей. На въпрос на журналист дали планирането на продължение на „Отмъстителите” е повлияло на работата на Уедън върху следващите проекти, вместо него отговори президента на студио Марвел Кевин Фийдж. „Когато „Отмъстителите” щеше да излезе, работехме вече по „Железният човек 3” и „Тор 2”. Не бих казал, че тя бяха много повлияни от първите отмъстители, а по-скоро, че на Джос му хареса идеята Хълк и Хоукай да нямат много централни роли в тези заглавия, за да може им се посвети основно в този.” И след това Уедън допълни:„Единственото, за което можех да мисля, е да махна Танос от „Пазителите на Галактиката”, т.е. да го вкараме в сюжета много по-деликатно.” И затова Танос само се появява в първите „Пазители”, а ще се развихри изцяло в двете части на продължението на „Ерата на Ултрон” – „Avengers: Infinity War”, които ще бъдат готови през 2018 и 2019. ... още »
Напълно очаквано силно дискутираната седма част на “Бързи и яростни” продължава да трупа големи приходи в България. Лентата на Джеймс Уан остави зад гърба си всички премиерни заглавия от края на миналата седмица и отново оглавява родната бокс офис класация. За изминалия уикенд (10-13 април) “Бързи и яростни 7” е вкарал в касите на кината 411 441 лева, а общите приходи от състоялата се преди десет дни премиера вече се равняват на впечатляващите за нетриизмерно заглавие 1 953 935 лева (238 701 зрители).Още тази седмица филма ще премине границата от два милиона лева и ще се присъедини към хитове от ранга на “Ледена епоха 4: Континентален дрейф”, “Мисия Лондон” и “Карибски пирати: В непознати води”. Преди да бъде свален от екраните “Бързи и яростни 7” най-вероятно ще подобри постижението на “Континентален дрейф” (2 690 037 лева) и ще се превърне във втория най-касов филм в историята на българското киноразпространение (на първа позиция е натрупалия над 5.3 милиона лева “Аватар”).Седмият “Бързи и яростни” се представя и значително по-добре от петата и шеста част от поредицата, които за първите си десет дни по родните кина натрупаха съответно 654 983 лева и 1 084 168 лева. В световен мащаб екшъна с Вин Дизел е спечелил 801 989 009 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от малко над 300 милиона долара.Втората позиция в класацията е заета от триизмерната анимация ”У дома”, която се върти по кината от близо три седмици насам. За този период от време лентата е натрупала 606 215 лева – напълно задоволителен резултат за анимирана продукция, която не е част от вече изградена и позната на публиката поредица. ”У дома” се представя по-слабо от “Рио” (645 921 лева за три седмици) и “Спонджбоб: Гъба на сухо” (688 557 лева за три седмици) и има вероятност границата от един милион лева да не бъде премината.Въпреки това лентата може да бъде счетена за напълно приличен успех, особено като се има предвид конкуренцията в лицето на също насочените към младата публика “Пепеляшка” и “Бързи и яростни 7”. Общо по света ”У дома” е спечелил 242 485 171 долара, при общ бюджет от малко над 200 милиона долара.На трето място е премиерната комедия “Пандиз експерт”. За първия си уикенд на родна почва (10-13 април) филма с Уил Феръл и Кевин Харт е вкарал в касите на кината 38 755 лева, а като към това се добави и спечеленото от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 71 552 лева (7400 зрители). Въпреки че не става дума за впечатляващ дебют, “Пандиз експерт” все пак стартира с по-добри финансови постъпления от тези на “Ченгета в резерв” (41 925 лева) и “Ченге за един ден” (64 542 лева).Конкуренцията в лицето на “Бързи и яростни 7” оказва своето влияние, но все пак “Пандиз експерт” е този тип комедии, които имат публика в България, и преди да бъде свален от екраните филма на Итън Коен най-вероятно ще премине границата 300 хиляди лева.Четвъртата позиция е заета от британската научна фантастика “Ex Machina: Бог от машината”. За изминалия уикенд (10-13 април) премиерната лента на Алекс Гарланд е спечелила 25 360 лева (2890 зрители), което е очаквано скромен резултат за оригинална европейска продукция, която не бе предшествана от силна рекламна кампания и чиято премиера се състоя точно когато вниманието на голяма част от публиката е насочено към “Бързи и яростни 7”.Стартът на “Ex Machina” е по-слаб от този на “Робокоп” (89 669 лева) и “Чапи” (52 822 лева) и имайки предвид предпочитанията на родната публика филма едва ли ще набере повече скорост в следващите седмици. От състоялата се преди четири дни премиера досега, “Ex Machina” е натрупал в световен мащаб 6 858 342 долара, при бюджет за снимки от 11 милиона евро.На пето място в класацията застава “Пепеляшка”. За пет седмици по българските киноекрани филма на Кенет Брана е натрупал 684 025 лева, което е напълно приличен резултат за приказно фентъзи, което не може да разчита на по-скъпите триизмерни прожекции. “Пепеляшка” вече подобри постижението на силно дискутирания “Снежанка и ловецът” (465 хиляди лева) и по всяка вероятност ще бъде свален от екраните с приходи от около 900 хиляди лева. До момента по света лентата с Лили Джеймс е спечелила 436 686 540 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 170 милиона.Драмата “Най-дългото пътуване” е на шеста позиция, със спечелени за изминалия уикенд (10-13 април) 15 655 лева. Романите на Никълъс Спаркс се радват на голяма популярност и в България, но от друга страна филмовите адаптации на същите тези романи не вкарват голям брой зрители в киносалоните. Скромният дебют на “Най-дългото пътуване” е поредното доказателство за това и спечеленото до момента отстъпва на постиженията на “Любовна терапия” (26 802 лева) и предишната екранизация на роман на Никълъс Спаркс “Най-доброто в мен” (19 561 лева). Досегашните световни приходи на “Най-дългото пътуване” се равняват на разочароващите 15 899 956 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 80 милиона.Кримката с Уил Смит “Фокус” заема седмо място в класацията, като за близо един месец по кината е натрупала 395 533 лева. Лентата компенсира за разочароващото представяне на предишния голям студиен филм на Смит, “Земята: Ново начало”, и ако бъде задържана на екран поне още три седмици ще достигне границата от половин милион лева. Световните приходи на “Фокус” се равняват на 148 144 851 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от малко над 100 милиона долара.Фантастиката “Дивергенти 2: Бунтовници” е на осма позиция, със спечелени за близо един месец в България 223 581 лева. Като цяло представянето на “Бунтовници” бледнее пред постиженията на първите продължения на “Здрач” и “Игрите на глада”, но от друга страна лентата вече е натрупала по-добри приходи от тези на своя предшественик “Дивергенти” (197 563 лева за четири седмици). Общо по света “Бунтовници” е спечелил 250 008 645 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 180 милиона долара.Психологическият трилър на Роб Коен “Съседското момче” застава на девето място в класацията. За три седмици в България филма с Дженифър Лопес е спечелил 65 248 лева и преди да бъде свален от екраните ще достигне границата от 100 хиляди лева. “Съседското момче” изостава от предишния филм на Роб Коен, “Детектив Алекс Крос”, който за три седмици регистрира приходи от 88 170 лева. В световен мащаб трилъра е натрупал 48 958 255 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от 35 милиона долара.Десетата позиция е заета от анимацията “Спонджбоб: Гъба на сухо”, която се върти по кината от осем седмици насам. За този период от време лентата е спечелила 871 914 лева, което е значително по-добър резултат от този на предишния голям анимационен проект на Парамаунт Пикчърс “Ранго” (крайни приходи от близо 300 хиляди лева).Границата от един милион лева няма да бъде достигната и в най-добрия случай “Гъба на сухо” ще приключи българския си кинопоход с приходи от малко над 900 хиляди лева. ... още »
Стилизираният екшън-трилър с Анджелина Джоли “Неуловим” се превърна в изненадващ хит за студиото Юнивърсъл Пикчърс с приходи в световен мащаб от близо 400 милиона долара. Още преди да се състои DVD и Blu-ray премиерата от продуцентския екип на лентата оповестиха, че ще заснемат продължение, чиито режисьор ще бъде отново казахстанеца Тимур Бекмамбетов. Първоначално се смяташе, че снимачния процес на “Неуловим 2” ще започне през лятото на 2010-та година, но появилите се трудности при оформянето на сценария и разногласията между продуцентите и Юнивърсъл Пикчърс забавиха значително подготвителната работа по проекта.Едва преди пет месеца продуцента на оригиналния филм Марк Плат разкри, че сценария на втората част е напълно завършен. Джеймс Макавой потвърди намерението си да изиграе отново главната роля на бившия счетоводител и настоящ професионален убиец Уесли Гибсън и по думите на режисьора Тимур Бекмамбетов в момента всичко свързано с бъдещето на “Неуловим 2” е в ръцете на Юнивърсъл Пикчърс.Ето какво заяви Бекмамбетов по време на кратко интервю от снимачната площадка на най-новия му филм “Бен-хур”:“От моя страна всичко е вече подготвено. Разполагам с готова история и имам продуценти, които ще работят по филма. За съжаление от Юнивърсъл все още обмислят кога точно да започне работата. Знаем, че има много хора, които искат да видят продължението, но в момента всичко зависи от Юнивърсъл. Те трябва да решат кога да направим филма.”Бекмамбетов също така допълни, че има вероятност в “Неуловим 2” да се появят и персонажи, които не бяха сред оцелелите в първия филм (сред тези персонажи е и героинята на Анджелина Джоли, Фокс).“Митологията и стилистиката от оригиналния филм ще бъдат запазени, но ще има и голям обрат за който обаче не мога да говоря. Ще ми бъде много приятно да работя отново с Анджелина, Джеймс и Константин (Кабенски). Оригиналният “Неуловим” оказа голямо влияние на кариерата ми в Америка и работата по продължението е много важна за мен”, завърши режисьора.Сценарият на “Неуловим 2” е написан от Майкъл Бранд (“Бързи и яростни 2”), Евън Спилиотополус (“Херкулес 3D”) и Дерек Хаас (“Ескорт до затвора”), а освен режисьор на филма Тимур Бекмамбетов е също така и изпълнителен продуцент, в партньорство с вече споменатия Марк Плат (“Вдън горите”).В най-добрия случай снимачния процес на втората част ще стартира след като Бекмамбетов приключи с работата си по римейка на “Ben-Hur”.Очакванията са, че в следващите няколко месеца от Юнивърсъл Пикчърс ще оповестят по-конкретни детайли за бъдещето на “Неуловим 2”. ... още »