Няма смисъл да правиш филми, ако не можеш да покажеш нещо по-различно или по-специално. Брайън Сингър – режисьор на филмаЛюбителите на истории с комиксови герои не могат да се оплачат, че холивудското кино не се грижи методично за тяхното щастие. И би било редно да се добави, че художествено-комерсиалната връзка в този жанров сектор между фенове и екран е с доказана взаимна полза, изразяваща се със солидни цифри. Създадена като комикси в началото на 60-те години на миналия век, гилдията на мутантите, известни като Х-мен, днес се е превърнала в мощен франчайз, който не е заплашен от пресъхване или изтощение, тъй като Марвел държи широко отворена вратата за нови герои, излезли от фантазията на сценаристи, продуценти и режисьори.‘‘Х-Мен: Апокалипсис’’ - осмият епос от приключенията на мутантите кръжащи около Училището за талантливи деца на Професор Х (Джеймс Макавой) започва като екшън, развиващ се преди повече от 50 века в древен Египет. Пирамиди, йероглифи, заговори, магия и свръхмощни сили потапят в сън първият и всемогъщ мутант на планетата полубогът Апокалипсис (Оскар Айзък). Слънчев лъч го събужда в любимата за американските кинематографисти епоха - 80-те години на миналия век. Силно разочарован от нравите, музиката (вкл. Sweet Dreams на Eurythmics) и начинът на живот, той решава да въдвори ред и да разчисти, преди да съгради. Без особени усилия, той унищожава сградата на Училището и пленява Професора, за да впрегне неговите телепатични способности в своя макиавеличен план. С подкрепата на четирима верни съдружници, сред които бих отбелязал атрактивното присъствие на новопоявилата се Сайлок (Оливия Мун) майсторка на японския меч, докарана в скромно кожено садо-мазо костюмче, той започва методично да руши съвременната цивилизация. Режисьорът Брайън Сингър пропуска станалото банално разцепване на моста Голдън Гейт и отправя опустошителния си поглед към операта в Сидни, Австралия. Оцелелите мутанти се сплотяват около не по-малко атрактивната синекожа Мистик (Дженифър Лоурънс), за да дадат отпор на завоевателите и спасят своя наставник. В борбата между силите на Доброто и Злото, всеки допринася скромно и според възможностите си, но като ключова фигура в конфликта изпъква Магнито. Идеологически близък до Апокалипсис, оцелелият от нацистки концлагер мутант се оказва пред екзистенциален избор след като става свидетел на разрушенията и човешките страдания.‘‘Х-Мен: Апокалипсис’’ предлага повече от два часа дълбоко потапяне в един фантастичен свят, в който не е трудно да се открие прилика с глобализирана ни планета. Внимателният зрител би идентифицирал редица елементи от библейски произход, аналогии със съвременните политико-идеологически дебати и неизбежната доза емоции и патриотизъм. Не без известна доза хумор историята поддържа високо и равномерно темпо, като оставя място на спектакъла, без да пренебрегва психологическото измерение на персонажите. Филмът е блестящ пример за неограничените възможности на цифровото изображение от средата на второто десетилетие на 21-ви век, когато безупречно заснетата фантазията граничи с документална реалност и отправя дръзко предизвикателство към здравия разум на зрителя. Огледален поглед към обществото, мутантите са повод за размишления върху прослойки, раси, ориентация, малцинства, културни различия и толерантност. А краткият епизод, в който Върколакът намира свободата си след бъркотия в затвора, обещава нови срещи с героите, които макар и притежаващи суперсила, се подчиняват на житейските закони и логиката на обикновените зрители и обитатели на планетата Земя. ... още »
Кристен Стюарт обяснява, че за нея било важно да се появи топлес в новия филм с нейно участие – „Личен купувач“ (“Personal Shopper”), защото това било основна черта на героинята й. „Не ме беше страх от голите сцени – обясни тя в Кан. – Бих направила каквото и да е за работата си. Единственият начин да покажем човек, който не може да разбере връзката между нещата, беше да покажем различни екстремни негови прояви, които някак си не се връзват на пръв поглед. Филмът разказва за това как героинята намира себе си. Тя преживява ужасяваща криза на идентичността и за мен това беше изходната точка към нея. Исках да съм възможно най-гола. И единственият начин за това беше да съм напълно гола.“ В Кан филмът на режисьора Оливие Асаяс предизвика смесени реакции. ... още »
Елън Пейдж ще участва във филма за пост зомби апокалипсиса „Третата вълна“ (“The Third Wave”). Той е определян като психологически хорър с неочакван обрат. В продължение на шест години Европа е преследвана от опустошителен вирус, който превръща хората в зомби подобни чудовища. Когато лекарството срещу вируса най-накрая е открито и мракът започва да се разпръсква, надвисва нова опасност – Миналото. Излекуваните живеят, преследвани от видения за деянията си, докато са били заразени. Останалите оцелели искат да ги изолират. Снимките ще са в Ирландия в края на 2016 г. „Третата вълна“ преобръща гледната ни точка към жанра на зомби филмите – споделя Пейдж. – Дейвид Фрейн показва различните роли в обществото, които настъпват вследствие на кризата. Благодарна съм, че имам възможността да споделя задълбочения му подход към хоръра с публиката.“ ... още »
В САЩ ще си вземат сбогом със сериала „Обител на лъжата“ на 13 юни с последния епизод от петия му сезон, изцяло заснет в Хавана. Създателят на сериала Матю Карнахан е режисирал последата глава на комедията. В главната роля е актьорът Дон Чийдъл, който взе "Златен глобус", за изпълнението си в поредицата.„House of Lies“ често изпреварваше новите тенденции в комедията – споделя президентът на Шоутайм Дейвид Невинс. – През петте му сезона сме разглеждали с хапещо чувство за хумор половото самоопределяне, социалното неравенство, привилегиите на белите хора, полицейската бруталност, междурасовите връзки. Матю, Дон и останалите от екипа доведоха сериала до невероятно удовлетворяваща ни развръзка.“ ... още »
Амблин ентъртейнмънт на Стивън Спилбърг е купила правата за семейния екшън „Къщата на силата“ (“Powerhouse”), който е по оригинална история на режисьора на „Джурасик свят“ Колин Тревъроу. Емили Кармайкъл ще напише сценария по нея и ще го режисира в последствие. А Тревъроу ще се изяви като продуцент съвместно със Саймън Кинбърг. Кармайкъл е „млада и талантлива холивудска режисьорка“ според президентката на отдела по продуциране на Амблин – Холи Барио. Досега нейни филми са били показвани на фестивалите Сънданс, Трайбека и Саут бай саутуест. ... още »
Нефликс и Юнивижън обединяват сили, за да разкажат през 2017 г. на малкия екран историята на Ел Чапо – известният мексикански нарко барон. Сериалът ще се появи съвсем навреме след като миналата година Хоакин Гусман - Ел Чапо избяга от затвора, даде интервю на Шон Пен и беше повторно заловен от мексиканските власти. Договорката между Нетфликс и Юнивижън идва скоро след като двете компании се договориха, че втората ще пусне в своя ефир първия сезон на продуцирания от първата сериал „Narcos”. От Хистъри Чанъл този месец също обявиха, че ще правят сериал за Ел Чапо. Той ще носи заглавието „#Картел” („#Cartel”) и ще бъде разработен от създателя на “Narcos” Крис Бранкато. ... още »
София вече има своя международен фестивал на спортни филми, обявиха на пресконференция организаторите днес. Първото издание на прегледа на документални и игрални ленти със спортна тематика ще се състои от 27 до 29 май с прожекции в кино „Люмиер”. Фестивалът ще премине под мотото „Където спортът среща изкуството“. София Спорт Филм Фест е част от годишната програма на проекта София2018 – Европейска столица на спорта. Той се организира по идея на актрисата Жана Караиванова, с подкрепата и пълното съдействие на Столична община и в партньорство с Националния дворец на културата. В последните шест месеца екипите на София2108, на Сюблим Ивентс и на живеещата от години в Щатите Караиванова подготвяха програмата и подбраха изключително интересни филми.На срещата с медиите присъстваха: Мирослав Боршош – изпълнителен директор на НДК Елен Герджиков - председател на Столичния общински съвет и председател на Фондация „София – Европейска столица на спорта“, Жана Караиванова, актриса и организатор на Фестивала, в залата бяха още Мила Андреева - изп. директор на София2018 и Анатоли Илиев - орг. секретар на София2018 – Европейска столица на спорта.Мирослав Боршош изтъкна много силната селекция от филми и благодари на организаторите: „Започвам с благодарностите. Първо за това, което прави Столична община - с ясната си визия за цялостното развитие на града, но и със силните акценти върху културната програма. Чудесно е, че две на пръв поглед изключващи се неща като спорта и изкуството могат да бъдат събрани. Още по-голяма благодарност към това, което прави Жана Караиванова. Знаете, че ние не за първи път работим с нея, правим и един страхотен фестивал – “So Independent”, който е с изключително добра селекция от филми. Същото се случва и с това събитие. Радвам се, че работим заедно. Подкрепата на Столична общината е заявка за високо качество. Както казах, в последните години Общината изгради ясни критерии в подкрепа на изкуството и разшири обхвата му, така че да се създават нетрадиционни форми. Този фестивал е една от тях. Ние сме тук с огромния си опит, желание и с новата си визия за Двореца и мисля, че тази комбинация ще даде страхотни резултати. Искрено ви каня на този фестивал!“, каза изпълнителният директор на НДК, който лично ще представи първата творба в програмата следващия петък., каза изпълнителният директор на НДК, който лично ще представи първата творба в програмата следващия петък.„Столична община непрекъснато разширява своите ангажименти и приоритети в спорта, този проект е доказателство за това,“ заяви Елен Герджиков. „През тази година за спорт отделяме над 7 млн. лв., повечето от тези пари са за инфраструктурни проекти. Стартирахме новата Програма за подкрепа на столичните спортните клубове, тази година подпомогаме финансово 27 от тях. Наред с това организираме над 30 големи спортни събития, Филмовият фестивал е сред тях и е начин да мотивираме още повече хората за активен и здравословен начин на живот с изразителните средства на изкуството. Общината подкрепя проекта и се надявам първото издание да бъде началото на един силен ежегоден международен форум в бъдеще,“ каза още Герджиков, който е патрон на Фестивала.Жана Караиванова запозна присъстващите с подробности за селектираните филми. Сред тях има хитове на световния филмов пазар, които ще могат да се видят за първи път у нас. Ето и всички заглавия от силната селекция на първото издание на фестивала: „Хавана Мотор Клъб“ (за първото официално автомобилно състезание в Куба от 1960 г. насам), „Палио“ (за най-старото в света състезание по конен спорт в Италия), „Да летиш отново“ (драматичната история на запленен по параглайдинга) „Малкият червен автобус“ (катерачи, клоуни, музиканти, акробати, екстремни спортисти - има място за всеки в “Малкия червен автобус”) „Спирит ин моушън“ (за силата на духа при параолимпийците)„Намушкан“ (уникалната история на прочутия бикоборец Антонио Барера), Победител“ състезателният живот на Пол Нюман“ (филм за състезателните автомобилни страсти на Пол Нюман, „Отвъд предела“ (за изкачването на Еверест) „Storror Supertramps“ (отбор от фрирънъри от Великобритания, които стават известни след като публикуват своите забавни и талантливи паркур- приключения в youtube)Голяма част от програмата е посветена на родната продукция, като зрителите ще могат да се насладят на невероятно качествени, интересни и уникални творби, особено в областта на ърбан и екстрийм дисциплините.Прожекциите ще бъдат от 19:00 и от 21:00 часа. в петък - 27 май, а в събота и в неделя ще са от 16:00, 18:00 и от 20:00 часа.Покрай фестивала ще бъде презентирана и фотоизложбата „Новите български шампиони“, която ще бъде позиционирана във фоайето на кино Люмиер.Част от програмата е оформена по тематични дни, съботата е за феновете на екстремните спортове. Билетите ще могат да се закупят на касите на НДК, както и пред салона на киното в деня на прожекцията. Те са на цени от 5 лв. за деца и ученици до 18 г. и 8 лв. за възрастни.Официалното откриване е насрочено за петък, 27 май от 18.00 ч. във фоайето пред кино Люмиер.Още новини, снимки, пълна програма, описание и трейлъри на филмите можете да немерите в интернет сайта на Фестивала на адрес www.sofiasportfilmfest.com, както и в специалната Facebook страница за събитието: ... още »
Платформата е създадена в сътрудничество между 7 европейски държави – Франция, Португалия, Испания, Италия, Румъния, България и Чехия На официално представяне на международния филмов фестивал в Кан, Франция, състояло се в събота, 14-ти май, бе обявен стартът на платформата за неформално образование по кино в училищата – CinEd - European Cinema Education for Youth (CinEd – Европейско кинообразование за младежта). Проектът е иницииран от националния Френски институт и Френската национална филмотека и създаден в сътрудничество на НПО-та в сектора от седем европейски държави - Франция, Португалия, Испания, Италия, Румъния, България и Чехия. Партньор от българска страна е сдружение „Седем” е европейска инициатива за подобряване и разширяване достъпа до кинообразование за младежи на възраст между 6 и 19 +години в Европа.CinEd e мултиезична, лесна за ползване и свободна онлайн платформа, съдържаща колекция от подбрани тематично и спрямо различни възрастови групи в диапазона 6-19+, европейски филми. Те са субтитрирани на съотвените езици и придружени от педагогически материали за провеждане на неформално кинообразование сред деца и младежи от действащи в училища, школи и културни центрове, преподаватели. Филмите в момента на стартирането са 13 с тенденция за увеличаващ се брой. Сред тях са европейски класически филми („Кръв“ на реж. Педро Коста, „Лудият Пиеро“ на реж. Жан-Люк Годар), както и съвременни филми на млади автори („Най-щастливото момиче на света“ на реж. Раду Жуде, „Интервалът“ на реж. Леонардно ди Констанцо) и много други - селекция от игрални, документални, разнообразни жанрове и видове филмови произведения. От българска страна европейските ученици ще гледат „Подслон“ на реж. Драгомир Шолев и „Проблемът с комарите и други истории“ на Андрей Паунов.Целта на CinEd е да даде възможноост на най-голям брой млади хора и на техните преподаватели в цяла Европа да открият и развият устойчив вкус към европейското кино, както и да превърне младежите в активни и чувствителни зрители, развивайки техните знания в областта на киното и критичната им гледна точка.„Това е една добра възможност за разширяване извънкласните дейности на учениците в България, ангажирането им в качествени занимания, досег с изкуството и дори кариерно ориентиране. Темата за официалното въвеждане на киното като предмет в училище у нас е наша дългосрочна цел, като стъпките по осъществяването й са вече предприети.“, казват координаторите на проекта за България.Платформата ще бъде отворена за ползване от началото на новата учебна година през 2016 като достъпът до нея ще става чрез заявка, проверка и одобрение от администратор и създаване на личен профил с инструкции и правила за ползване. През месец април в България бе проведено първото обучение за преподаватели за работа с платформата. Второ предстои и през месец юни.В София платформата CinEd ще бъде официално представена с открит информационен ден и първи показ на филми от колекцията по време на третото издание на фестивала „Срещи на младото европейско кино“ през септември 2016 г. ... още »