Биографичната драма на Маргарете фон Трота е посветена на връзката между австрийската поетеса и писателка Ингеборг Бахман и швейцарския драматург и писател Макс Фриш.
Едновременното съществуване на любовта и подозрението е най-дълбоката неизказана истина в новия филм на фон Трота и нейната най-голяма сила е способността на режисьорката да изведе този парадокс в отношенията между мъжете и жените. Творбата е номинирана за „Златна мечка“ на Берлинале 2023.
🎯 МАРГАРЕТЕ ФОН ТРОТА 🎬 Легендарната германска режисьорка е родена през 1942 година в Берлин. След като завършва Мюнхенското училище по драма, започва да работи за различни немски театри. През 1972 година получава наградата на Германската критика за ролята си във филма на Фолкер Шльондорф „Strohfeuer“. „Изгубената чест на Катарина Блум“ (1975) е режисьорският ú дебют, заснет заедно с тогавашния ú съпруг Шльондорф (с когото живеят между 1971 и 1991 година). Кариерата ú е белязана от куп награди, превърнали я в най-успешната жена режисьор в Германия. Сред тях са наградите на УНИЦЕФ и СИГНИС за „Роза Люксембург“, както и „Златен лъв” и наградата на ФИПРЕССИ за „Оловно време“. Номинирана е за „Златна мечка” и печели приза OCIC – Специално поощрение за „Чиста лудост“. С номинация за „Златна мечка“ е и най-новият ѝ филм „Ингеборг Бахман – пътуване в пустинята“
Ексклузивната премиера на новия драматичен сериал на AMC „Хап и Ленърд“ (“Hap and Leonard”) ще се състои на 2-ри януари в 23.00 ч. Мрачният комичен трилър, който включва шест едночасови епизода, е създаден на базата на популярните романи на Джо Р. Лансдейл. „Хап и Ленърд“ е история в жанра ‘swamp noir’ за двама близки приятели, една фатална жена, група овехтели революционери, двойка жестоки психоубийци, изчезнала плячка и полицаи. Хап Колинс е бивш активист от 60-те години, който е прекарал времето си в затвора, след като е отказал да бъде мобилизиран да се бие във Виетнам. Четиридесетгодишният неудачник Хап лесно се подлъгва да помогне на бившата си съпруга Труди, към която продължава да изпитва специални чувства, когато тя се появява отново с със своите мечти и обещания за намиране на изгубено съкровище. Лиънард Пайн е неприкрит чернокож гей, ветеран от войната във Виетнам с много лош нрав. Избягал от семейството си в ранна възраст, в момента останал без работа, Лиънард се присъединява с радост към най-добрия си приятел Хап в търсенето на плячката, която ще промени живота им.Развиващото се в края на 80-те години действие на разказа, построено върху безкрайно познатата схема за внезапното забогатяване, скоро набира скорост, за да се превърне в кървава вакханалия, когато, след освобождаването си от затвора, последният от бившите съпрузи на Труди тръгва на свой ред да търси съкровището. Наситеният с ексцентрични образи “Хап и Ленърд” е вълнуващо пътешествие с уникален привкус на кънтри от Юга. Драмата е заснета с участието на Джеймс Пюрфой (“Рим“/“Rome”, “Последователите“/“The Followers”) в ролята на Хап, Майкъл Кенет Уилямс (“Подслушването“/“The Wire”, “Престъпна империя“/“Boardwalk Empire”) в ролята на Лиънард и Кристина Хендрикс (“Момчетата от Медисън авеню“/“Mad Men”) в ролята на Труди. Продуциран от AMC Studios, сериалът е дело на режисьора/сценариста Джим Микъл („Студено през юли“/“Cold in July“, „Ние сме това, което сме“/“We Are What We Are“ и „Земята на коловете“/“Stakeland“) и на сценариста Ник Дамичи („Студено през юли“/“Cold in July“, „Ние сме това, което сме“/“We Are What We Are“ и „Земята на коловете“/“Stakeland“). Изпълнителни продуценти на проекта са Джим Микъл, Ник Дамичи, Джереми Плат и Ник Шумейкър, заедно с ко-изпълнителните продуценти Джо Лансдейл, Линда Моран и Лоуел Нортроп. Проектът е втората сериозна продукция – плод на сътрудничеството на Микъл и Дамичи с Лансдейл, след филмовата адаптация на романа на Лансдейл „Студено през юли“/“Cold in July“, която беше избрана да се излъчи за първи път на Филмовия фестивал в Сънданс през 2014 година. Сред другите членове на актьорския състав на филма“Хап и Ленърд” са Джими Симпсън (“Къща от карти“/“House of Cards”), Бил Сейдж („Американски психар“/“American Psycho“), Полиана Макинтош, Нийл Сандиландс и Джеф Поуп.Авторът Джо Р. Лансдейл публикува първата си книга от серия романи, изобразяващи героите Хап и Ленърд, през 1990 година. Често мрачни, понякога иронични, романите проследяват живота на скандалната и остроумна двойка, която се замесва в серия от неочаквани и понякога рисковани приключения през 80-те години в Източен Тексас. Поредицата започва със Savage Season (1990), последван от Mucho Mojo (1994), The Two-Bear Mambo (1995), Bad Chili (1997), Rumble Tumble (1998), Captains Outrageous (2001), Vanilla Ride (2009), Devil Red (2011) и Honky Tonk Samurai (2016). В момента Лансдейл пише десетия роман от поредицата. ... още »
Най-големият християнски празник наближава, а Дядо Коледа вече почти чука на вратата ни. А какво е Рождеството без някое друго повторение на най-великия коледен филм за всички времена. Това не е просто кино хит, това е филм-легенда, филм-настроение... По повод наближаващите празници нека да си спомним за неостаряващата лента и да видим някои факти, които може би не знаете за „Сам вкъщи“ и ще ви изненадат…Джон Хюс, който е автор на филма, написал целия сценарий за девет дни, след като получил пристъп на паника по време на едно пътешествие в Европа. Всичко започнало като във филма, споделя сина му. „Цялото семейство потегли в паника и стрес и през цялото време баща ми се чуди дали не сме забравили нещо“. Режисьорът Крис Кълъмбъс прослушал над двеста деца преди да даде ролята на Маколи Кълкин. По време на снимките филмът нямал композитор. На великия Джон Уилямс бил изпратен работен вариант без музика, той се влюбил в историята и създал незабравимия си саундтрак. Къщата на семейство Макалистър е реална, тя се намира в Уинтека, Илинойс, предградие на около двайсет и една мили от Чикаго. Семейството, което живеело там, останало в къщата дори през по-голямата част от снимките и много се забавлявали. Майката често правела топъл шоколад за екипа. През 2011 г. къщата била продадена за 1.8 милиона долара. Много от интериорните кадри, както и други сцени, са заснети в одекорено училище в покрайнините на Чикаго. На Робърт де Ниро и Джон Ловиц била предложена ролята на Хари Лайм, но те отказали. Ролята отишла при Джо Пеши, който не бил свикнал да се снима в семейни филми и често му била правена забележка, че псува на снимачната площадка. Джон Канди заснел ролята си за едни дълъг, двайсет и три часов ден, тъй като трябвало да се снима в друг филм по същото време. Той импровизирал почти всичките си реплики. Старецът Марли въобще не бил плануван да се появява в сценария. Името му било инспирирано от романите на Чарлз Дикенс Зловещата пещ в мазето била създадена от двама човека, посредством фенери, вързани за конци. Режисьорът искал това да бъде направено със специални ефекти, но сравнително малкият бюджет на филма от осемнайсет милиона долара не позволявал това. Коледните играчки, по които стъпва Даниъл Стърн, който играе Марв Мърчантс, били направени от захарно стъкло и актьорът настоявал да ходи върху тях бос. Въпреки това, когато вървял по снега носил незабележими гумени подметки… Когато репетирали сцена, в която Хари трябвало да се опита да сплаши Кевин с отхапване на пръст, Джо Пеши наистина захапал пръста на младия Кълкин и даже му оставил временен белег. Репликата на Марв: „Защо си се облякъл като пиле?“ е напълно импровизирана. Също и тази на Кевин :“Момчета, предавате ли се или сте жадни за още?“ Паякът върху лицето на Марв е напълно истински. Тази сцена била заснета само в един дубъл, но Стърн имитирал писъкът с мимика, за да не изплаши паяка и той да го ухапе. Във финансово отношение „Сам вкъщи“ е изключително успешен филм. Приходите му надхвърлят 476 милиона долара. Той бил номер едно по приходи в Щатите цели дванайсет седмици. Филмът е ненормално полулярен в Полша. Всяка година поне четири милиона души гледат повторението му по телевизията. Това бил един от първите западни филми, които били прежектирани в страната след падането на комунизма. Заглавието му на полски е: „Kevin Sam w Domu“. Крис Кълъмбъс искал да снима другите две части на филма веднага след успеха на първия, за да е възможно Кълкин да изглежда на същата възраст в продълженията, но от студиото не му позволили. Снимката с приятелката на Бъз, на която Кевин реагира с изненада, всъщност е на момче, дегизирано като момиче. Режисьорът не искал никое момиче да се почувства зле, заради външния си вид или по някакъв начин наранено от подигравателната физиономия на Кълкин. ДАС ... още »
Първият трейлър на „Стената“ (“The Wall”) – новият филм на Дъг Лаймън, се появи, представен в профила в Туитър на Джон Сена. Заедно с Арън Тейлър-Джонсън той играе една от главните роли в този военен психологически трилър. Сценарият събира двама войници, които са на прицела на иракски снайперист. Единственото, което ги пази от него, е една разпадаща се стена насред пустинята. Сценарист на трилъра е дебютантът Дуейн Уорел, а продуценти са Амазон Студиос, Биг Инди Пикчърс и Пикроу. В САЩ премиерната дата на филма е предвидена за март догодина. ... още »
След като разбрахме, че новата Лара Крофт ще е Алисия Викандер, беше редно да дойде новина и за злодея във филма. Режисьорът Роар Ютог е избрал Уолтън Годжинс за тази роля. Както знаем, сценарият ще ни запознае с едни от първите приключения на героинята, станала известна благодарение на изпълнението на Анджелина Джоли. Какви обаче ще са те се пази в тайна и сред малкото посветени засега е сценаристката Дженива Робъртсън-Дуорет. Това, което се знае, е, че Лара ще трябва да се постарае да изчисти името на баща си. Уолтър Годжинс познаваме от „Джанго без окови“ и „Омразната осморка“. Снимките стартират в началото на следващата година. ... още »
На фестивала в Маракеш Изабел Юпер представи филмите си „Тя“ на Пол Верховен и „Каквото и да носи бъдещето“ („Things to Come”) на Мия Хансен-Льов. Тя споделя, че и в двете й героини има нещо, което ги прави раними и именно то я е привлякло към тях. „Героинята ми в „Каквото и да носи бъдещето“ преживява нещо, което се случва на много жени, но вместо на се превърне в класическата жертва, тя превръща събитията в нещо много интересно и нюансирано. Тя не отрича болката или страданието, но понеже е учителка по философия, успява да превърне преживяването на загубата на любим човек в израстване. Освен, че си приличат по ранимостта на героинята, двата филма имат котка, луда майка и неясен, отворен финал.“ ... още »
Завръщането на Мел Гибсън в режисурата бе посрещнато топло в родната му Австралия, тъй като „Възражение по съвест“ спечели девет награди на Австралийската академия по кино- и телевизионни изкуства. На второ място се нареди „Дъщерята“ (“The Daughter”) с едва три награди. Антивоенната драма на Гибсън донесе награди в категориите за най-добър филм, режисьор, оригинален сценарий, актьор и поддържащ актьор, както и четири отличия в техническите категории. Миранда Ото, пък, триумфира като най-добра актриса в „Дъщерята“, а партньорката й във филма – Одеса Йънг – е най-добра поддържаща актриса. Пол Хоуган бе удостоен с почетната награда на името на Лонгфорд Лиел, а Айла Фишър – с наградата Пионер. ... още »
Алесандро Нивола води преговори за участие в драмата „Неподчинение“ (“Disobedience”), където ще си партнира с Рейчъл Уайз и Рейчъл Макадамс. Сценарият, както вече сме ви съобщавали, е по едноименния роман на Наоми Олдърман. Режисьор на проекта е Себастиан Лелио. Нивола ще е съпругът на героинята на Макадамс – ортодоксален равин от Северен Лондон, чийто брак е поставен на изпитание от опасния и извънбрачен романс на жена му с друга еврейка (Уайз). Самоотлъчила се преди години от еврейската общност, тя се завръща в нея и всява смут. ... още »
Първоначалните планове на Педро Алмодовар за филма му „Жулиета“ включвали идеята той да бъде заснет на английски. Мерил Стрийп щяла да изиграе главната роля на жена, която преосмисля живота си и търси отговора на въпроса защо е загубила дъщеря си. Заглавието пък щяло на е „Тишина“. „Основната причина да го мисля на английски беше, че материалът, по който беше написан сценарият, беше на този език – обяснява Алмодовар за разказите на носителката на Нобелова награда Алис Мънро. – Докато мислех с кого мога да работя, бях в Ню Йорк и поисках среща с Мерил Стрийп.“ Двамата разговаряли и тъй като актрисата познавала разказите на Мънро, била „много въодушевена. Искрено й казах, че много ще се радвам един ден да работим заедно. Представете си той божествен инструмент, който е тя – и аз трябва да се наглася към него да го ръководя по различен начин.“ Когато се върнал в Мадрид обаче и започнал да пренаписва сценария, се разтревожил, че заради недобрия си английски, няма да може да улови нюансите в играта, които са му необходими, още повече, че винаги прави промени в сценария и по време на снимки. Затова в крайна сметка се спрял на испанския. ... още »