В романите на Лорънс Блок, Ню Йорк присъства осезателно, за това и решението да се снима филма основно в Бруклин е съвсем естествено. Декорът на суровата нюйоркска зима, брилянтно заснет от Михай Малаймер младши, е от особено значение за да се предаде същността на историята и самотата на Скъдър.
Според Нийсън предимството на Ню Йорк като локация е в безпроблемното протичане на снимките на място, в което гледката на снимачни екипи и декори е обичайна. „Снимахме в няколко квартала и всичко мина гладко.”, разказва той. В очите на Шер не всичко е било толкова лесно: „Снимахме на открито през зимата. Определено има причина хората да се местят в Калифорния. При нощните снимки беше доста студено и валеше сняг, когато не трябваше. После когато ни беше нужно да вали, се налагаше да си правим дъжд.” Въпреки това всичко си струва заради значението на Ню Йорк в контекста на историята. Дизайнера на продукцията, Дейвид Брисбин работи неуморно за да следва визията на Франк. „С Дейвид прекарахме доста време в търсене на места за снимките, като разсъждавахме как да създадем специфичната визия, която искахме и същевременно бяхме ограничени от цветовата гама.” Брисбин взема присърце желанието на Франк да ограничат палитрата така че да съответства на емоциите на героите. Уошингтън Хейтс се превръща в ключова локация за снимки. „Тове е драматичен пейзаж с драматична архитектура. Радвах се, че ще снимаме там няколко сцени. Скот беше набелязал място, което да използваме за престрелката (пред любимия бар на Скъдър). Отидох да огледам и веднага реших, че това трябва да е мястото.” Фактът, че ще се окаже трудно от логистична гледна точка е без значение. Друга ключова локация във филма е гробището Грийн Ууд в Бруклин, където работи Джеймс Луган. „Познавах мястото като специална градска зелена площ, която е благодатна за снимки.”, разказва Брисбин. „Там е красиво при всякаква светлина. Не беше хубаво, че се смениха всички сезони, докато се опитвахме да заснемем сцената. Въпреки това си остава страхотно място.” „Снимахме през зимата и особено важно бе едно нещо: да си наясно какво точно ше снимаш преди да започнеш. Снимките в града са трудно предвидими и в комбинация с непредсказуемото време, осемте снимачни дни в гробището, където бяхме изложени на дъжд, гръмотевици и ниски температури, се оказаха предизвикателство.”, обяснява Франк. Поне в началото, всички се страхували по време на нощните снимки в гробищата. „Разхождахме се из 100-годишно място сред всичките му гробове и крипти. През първите няколко часа беше наистина страшничко, защото си там нощем, а мъртвите са починали през 1800-та. На втория ден обаче, се чувствахме все едно сме някъде в парка.”, обяснява Франк. Най-трудната за намиране локация се оказва къщата на Кени Кристо и жена му Кери. „Къщата се намира в Клинтън Хил, Бруклин. Основната сцена там е с Кени, който претърсва къщата, в която всичко е на парчета. Знаехме, че трябва да е градска къща и да отговаря архитектурно на всички изисквания и да има свой облик.” Сред останалите локации в Ню Йорк, където работи снимачния екип са Хелс Китчън, Ред хук, Бушуик и Лоуър Ийст Сайд.
|