ПАДИНГТЪН от 21-ви век
Мечето Падингтън за първи път е представено на децата през 1958 г. в книгата на Майкъл Бонд Мечето Падингтън и последвалата поредица с негови приключения, продадени в над 35 милиона копия и преведени на 40 езика. Странното поведение на малкото мече от Перу, чийто перфектни маниери и добри намерения често водят до комични премеждия и моменти на пълен хаос, покорява сърцата на читателите и историите са признати като модерна детска класика из целия свят.
Донякъде е изненадващо, че отнема толкова дълго време Падингтън , да се появи в киното. След няколко превъплъщения на малкия екран - включително пожъналия голям успех 56-сериен британски телевизионен сериал от 1975 г., проектиран и режисиран от Ийвър Ууд от FilmFair с Майкъл Хордърн в ролята на разказвач - този конкретен ПАДИНГТЪН отбелязва първото съгласие на автора Майкъл Бонд любимите му герои да бъдат показани на киноекран.
Разбира се, както Дейвид Хейман (продуцент на всички 8 филми за Хари Потър) обяснява, това са истории, които се отнасят за съвременния свят и са готови да бъдат споделени: „Когато преразгледах историите на мечето Падингтън - от времето, когато бях 9 годишен - бях поразен от това, колко са забавни. Те ме разсмяха, но също така ме развълнуваха. По същество ПАДИНГТЪН е една универсална история - за търсещ дом аутсайдер – в когото всеки от нас може да открие себе си."
Изпълнителният продуцент Роузи Алисън, която провокира идеята за появата на Падингтън в киното, има собствено виждане за посланията на оригиналните истории към публиката в 21 век: „Подобно на Давид и аз бях чела историите на мечето Падингтън като дете и винаги съм харесвала идеята за Лондон – „големия град“ - и тази учтива, поздравяваща със шапката си англоговореща мечка, която се разхожда, пътува в метрото, с автобуси ... този нереален аспект винаги ме е радвал като дете и решихме, че е назрял моментът да го представим като модерен филм и за новото поколение."
Тогава идва ред на задачата за намиране на подходящия режисьор, който да вдъхне живот на Падингтън. Дейвид Хейман казва: „Винаги съм бил почитател на работата на Пол Кинг: усета му към комедийното, яркото му въображение и подходът му към актьорите. Гледах първия му филм BUNNY AND THE BULL и бях поразен от една сцена, в която декорите по същество бяха рисунки в стила на телевизионния сериал на Айвър Ууд за мечето Падингтън. Срещнахме се с Пол и открих, че той не само много харесва Падингтън, но и познава историите и различните телевизионни сериали по-добре от мен! Тези първи разговори бяха толкова вълнуващи и вдъхновяващи. Така той се присъедини към нас за разработването на проекта."
Хейман продължава: „Пол Кинг е един от най-вълнуващите таланти на Великобритания през последните години. Прилича на Падингтън по толкова много неща – чаровен е, любезен, принципен, сърдечен, има усет към чудесата и също така е с доста голямо коремче."
|