Действието в мистериозния трилър се развива на фона на красиви и исторически значими места. Огромните за стандартите 70% от филма са заснети в градовете Венеция, Флоренция, Будапеща и Истанбул.
Венеция Началото на снимките на филма е поставено на грандиозния площад Сан Марко, където Лангдън и Сиена следват уликите към Двореца на дожите. Площад Сан Марко е символичното сърце на Венеция; той е наречен „официалния салон на Европа“, с величествената катедрала Сан Марко в единия край, кулата-камбанария Кампаниле, която се издига по средата и елегантната колонадна аркада с известните кафенета от трите страни. Дворецът на дожите е разположен на брега на Венецианската лагуна с лице към предната част на площада. Той е построен в готически стил и както подсказва името, е бил резиденция на дожите - върховната власт на бившата Венецианската република. Дворецът е отворен като музей през 1923 година.
Флоренция Преследването на мистерията повежда Лангдън и Сиена из Флоренция през разкошните градини на Палацо Пити, извеждайки ги до таен вход в ренесансовите градини Боболи. Входът ги води до закритата галерия Коридор Вазари, преминават през целия мост Понте Векио и влизат в галерията Уфици. Палацо Пити е най-големият от съществуващите днес флорентински дворци, датиращ от 15-ти век. Той е една от най-известната забележителности на града, принадлежал е на фамилията Медичи и е бил тяхна официална резиденция. Зад Палацо се издигат величествените градини Боболи. Те са създадени по изискванията на Медичите и са първият по рода си подобен парк в европейската архитектурна практика. Невероятно пищният и красив градински ансамбъл формира музей на открито с антични и ренесансови статуи, изкуствени пещери и изумителни фонтани. Уникален за Флоренция е Понте Векио (Стария мост). Една от най-отличителните забележителности на града, мостът е изпълнен с множество бижутерски магазинчета. Там се намира един от най-добрите художествени галерии в света Коридор Вазари, която свързва Палацо Пити с музея Уфици. Датиращ от древни времена, този мост е единственият в града, който е оцелял непокътнат по време на отстъплението на немците в края на Втората световна война. Следвайки пътя на уликите, Лангдън и Сиена стигат до величествената Зала на петстотинте в Палацо Векио. В Палацо Векио е кметството на Флоренция и е едно от най-значимите обществени места в Италия. Въпреки че сега по-голяма част от него е музей, той си остава символ на местната власт. От 1872 г. в него се помещава кабинета на кмета на Флоренция и седалището на Общинския съвет. Продукцията на АД снима в продължение на четири дни тук сцените, в които Лангдън разплита поредицата събития, които водят до неговото състояние. Екипът използва за декор няколко места в Палацо Векио, включително Залата на петстотинте и Залата на географските карти. Лангдън и Сиена проследяват следите, оставени от Зобрист до Кръщелнята на Флорениця - баптистерията „Свети Йоан“. Тя се намира на Пиаца дел Дуомо. Баптистерията не само, че е една от най-старите църковни постройки в града (строителство започна през 1059), но е и една от най-важните религиозни сгради. Известна е със своите забележителни бронзови врати – „вратите на рая". Тук са кръстени Данте и много други забележителни ренесансови дейци, както и всички католици в градас до края на XIX век.
Будапеща Няколко сцени са заснети в Будапеща, а поради европейското излъчване на града, тук се снимат и сцените с различни локации от останалата част на филма. Например, на сцената, в която Лангдън и Сиена откриват изчезването на посмъртната маска на Данте в Палацо Векио, всъщност е заснета в Етнографския музей в Будапеща. Етнографският музей в Будапеща е един от най-големите и най-важните музеи в Европа. Сред разнообразните й колекции се помещават повече от 200 000 етнографски артефакти, исторически фотографии, ръкописи, народни музикални записи, филми и видео клипове както от унгарски, така и международен културен интерес. Сцената, в която Лангдън и Сиена са преследвани през подземения параклис в базиликата Сан Марко във Венеция е заснета в мазето на забележителния музей Кишцели в Будапеща. Разположен на хълм в Буда, Музея Кишцели се намира в бивш бароков манастир и църква. През десетилетията сградата се ползвала като казарма и болница, преди да бъде закупена през 1910 г. от колекционера и производител на мебели Макс Шмид, който го превръща в луксозно имение. В завещанието си Шмид оставя имота и земята на народа на Буда, с уговорката да се превърне в отворен парк и музей. Въпреки, че е силно повреден по време на Втората световна война, имотът все още служи като грандиозен музей и художествена галерия. Ужасяващите гротескни сцени, които се разиграват във въображението на Лангдън са заснети в живописна улица, отстрани на Унгарската държавна опера. Сградата на операта е проектирана от Миклош Ибл, основна фигура в унгарската архитектура от 19 век, и за първи път е отворила врати през 1884 г. Тя и изградена в нео-ренесансов стил, с елементи на барок, а орнаментите и включват картини и скулптури от водещите фигури на унгарското изкуство. По отношение на красотата и качеството на акустиката, операта в Будапеща се смята, че са сред най-добрите оперни театри в света. Унгарският национален музей служи за Университета Харвард в сцените, в които Лангдън се бори да възстанови паметта си. Унгарският национален музей е най-старият обществен музей в Унгария. Сградата е построена между 1837 г. и 1847 г. и е един чудесен пример за нео-класическа архитектура. Основан преди 200 години, музеят е посветен на историята на Унгария и до днес остава символ на националната идентичност.
Истанбул Малък снимачен екип посещава мистичния град Истанбул, Турция, за един уикенд, за да заснеме сцената с пристигането на Лангдън, Сински и Симс в спираща дъха църква „Света София“. Някога тя е била църква, после е превърната в джамия,а днес е музей. Построена по заповед на византийския император Юстиниан I през VI-ти век, тя е единствената сграда в света, която служи за три религии.
|