Приказните фентъзи-ленти винаги са имали голяма публика в България и премиерният “Пепеляшка” за пореден път доказва това. Без да разчита на по-скъпи триизмерни прожекции филма на Кенет Брана успя да се пребори с конкурентната нова продукция ”Среднощно преследване” и дебютира на първо място в родната бокс офис класация. За първия си уикенд в България (13-15 март) “Пепеляшка” е вкарал 31 049 зрители в кината, а приходите му за същия период от време се равняват на напълно задоволителните 239 459 лева.
Българският дублаж на 100-милионната продукция вкара в киносалоните и детската публика, а стабилната предварителна реклама успешно представи филма като приказно зрелище, което трябва да се види на големия екран.
“Пепеляшка” стартира с по-добри резултати от тези на “Оз Великият и могъщият” (237 268 лева), но не успя да подобри дебюта на “Алиса в страната на чудесата” (284 258 лева). Важно е да се отбележи, че за разлика от тези две заглавия лентата на Кенет Брана не се прожектира в триизмерен формат.
Независимо от това обаче, “Пепеляшка” със сигурност ще се нареди сред най-посещаваните заглавия на зимно-пролетния сезон и по всяка вероятност още тази седмица ще премине границата от половин милион лева. За първите си четири дни по световните киноекрани филма е натрупал 130 277 361 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 170 милиона.
Втората позиция в класацията е заета от триизмерната анимация “Спонджбоб: Гъба на сухо”, която се върти по кината от близо един месец. За този период от време лентата е вкарала в касите на кината 785 893 лева, което е повече от приличен резултат за продукция, която не е дело на гигантите в жанра Дисни, Пиксар и Дриймуъркс.
Ако бъде задържан на екраните поне още три седмици “Спонджбоб: Гъба на сухо” най-вероятно ще премине границата от един милион лева и няма да е изненадващо ако в крайна сметка подобри и постижението на миналогодишния “Как да си дресираш дракон 2” (крайни приходи от 1 159 265 лева).
На трето място застава екшън-трилъра “Среднощно преследване”. За първия си уикенд в България премиерния филм с Лиам Нийсън е натрупал приходи от 56 442 лева – не особено впечатляващ старт, който едва ли е изненадващ, като се има предвид, че става дума за оригинално, нетриизмерно заглавие, което е насочено към по-възрастната публика.
Стартовите приходи на “Среднощно преследване” са по-слаби от тези на предишните екшън-ленти на Лиам Нийсън “Твърде лично 3” (164 244 лева) и “Директен полет” (82 065 лева) и малко по-добри от постижението на “Билет за отвъдното” (40 469 лева). Ясно е, че филма на Жауме Колет-Сера няма да се нареди сред големите хитове на сезона и по всяка вероятност той ще приключи кинопохода си с приходи от около 270 хиляди лева. До момента по света “Среднощно преследване” е спечелил разочароващите 17 612 305 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от малко над 100 милиона долара.
Шпионският екшън на Матю Вон “Kingsman: Тайните служби” заема четвърта позиция, със спечелени за четири седмици 530 789 лева.
Въпреки силната конкуренция филма с Колин Фърт намери своята публика и без да разчита на триизмерни прожекции премина (за по-малко от един месец) границата от половин милион лева. След около седмица и половина “Kingsman” ще може да се похвали с приходи от над 600 хиляди лева.
Пети в класацията е режисирания от Нийл Бломкамп “Чапи”. За десет дни по кината филма е спечелил 107 424 лева, което е скромно постижение за фантастична лента с прилична реклама и участие на известни сред широката публика актьори. “Чапи” изостава от “Елизиум” и “Жива стомана” и подобно на представянето си в САЩ филма няма да бъде запомнен с големите си финансови постъпления в България.
По всичко изглежда, че сай-фай лентата с Хю Джакман ще бъде свален от екраните с приходи от около 250 хиляди лева.
Драмата “Американски снайперист” застава на шесто място, със спечелени за три седмици 245 060 лева – резултат, който превръща лентата в по-голям хит от известни военни заглавия като “Пърл Харбър” и “Блек Хоук” (чиито крайни приходи в България не надвишиха сумата от 250 хиляди лева). Подобно на миналогодишния “Ярост”, “Американски снайперист” успя да привлече приличен (за военен филм) брой зрители в България и до една седмица и половина ще премине границата от 300 хиляди лева.
Общо по света филма на Клинт Истууд е натрупал стабилните 517 312 974 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 120 милиона долара.
Силно дискутираната еротична драма “Петдесет нюанса сиво” се намира на седма позиция. За изминалите близо пет седмици от премиерата си филма с Дакота Джонсън е вкарал в касите на кината 1 427 974 лева – сума, която отговаря на изключително силния зрителски интерес към филма през изминалите няколко седмици.
“Петдесет нюанса сиво” е на само най-успешното заглавие от началото на годината, но и най-добре представящата се любовна драма в историята на родното киноразпространение. Международните приходи на лентата се равняват на 546 730 945 долара, при бюджет за снимки и реклама от малко над 100 милиона долара.
“Пътят на Юпитер” е на осмо място в класацията. Филмът с Чанинг Тейтъм се прожектира в България от шест седмици насам и до момента приходите му се равняват на 814 579 лева.
“Пътят на Юпитер” няма шанс да повтори представянето на “Джон Картър: Между два свята” (общи приходи от над един милион лева), но имайки предвид слабите резултати в международния бокс офис филма се представя повече от задоволително в България. В най-добрия случай епичната продукция на Уашовски ще приключи представянето си с приходи от малко над 900 хиляди лева.
Девети е екшън-трилъра “Трасьори”, който за десет дни в България е спечелил 61 421 лева. Предварителните очаквания не бяха големи и филма се завъртя по кината без много шум. Най-големите почитатели на Тайлър Лаутнър и уличния паркур без съмнение са изгледали “Трасьори” на голям екран, но още от самото начало беше ясно, че филма няма шанс да привлече по-широка публика.
Границата от 100 хиляди лева ще бъде премината, но като цяло представянето на “Трасьори” не прави особено впечатление на общия фон.
На десето място е шведската анимация “Бамзе и градът на крадците”, която тръгна по кината преди десет дни. За този период от време лентата е спечелила 26 972 лева – очаквано скромна сума за европейско заглавие, което е направено със скромен бюджет и не може да разчита на силна рекламна кампания и по-голям брой прожекции на ден.
“Бамзе и градът на крадците” се представя далеч по-слабо от скорошния хит “Падингтън” (също филм за премеждията на мече) и въпреки афинитета на родната публика към анимациите, едва ли в следващите две седмици ще бъде отбелязано по-значително увеличение на зрителската посещаемост.